عشقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

صنعت گردشگری در ایران، مغفول مانده است

کارشناس اقتصادی گفت: آمار نشان می‌دهد که کشور ما نتوانسته توفیق چندانی در جهت جذب گردشگران خارجی کسب کند.

صنعت گردشگری در ایران، مغفول مانده استبهمن عشقی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مبحث گردشگری برای هر کشوری بسیار سودمند بوده و اسباب صلح، توسعه تجارت و نزدیکی فرهنگ ها  را ا فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمار نشان می دهد که کشور ما نتوانسته درسال های اخیر توفیق چندانی در جهت جذب گردشگران خارجی کسب کند و شاید مهمترین دلیل این موضوع ،گران نگه داشتن تصنعی ریال باشد.

عشقی تصریح کرد: بالا نگه داشتن قیمت پول ملی به صورت تصنعی موجب شده تا تفاضل تورم داخلی و خارجی افزایش پیدا کند و در نتیجه بسیاری از مردم کشورمان به جای اینکه سفر داخلی بروند، ترجیح می دهند به کشورهای خارجی سفر کنند.

این کارشناس اقتصادی، عدم فراهم بودن زیرساخت ها لازم را یکی دیگر از دلایل پایین بودن سرانه ورود گردشگران به کشور دانست و گفت: در سال های گذشته به تقویت زیرساخت های مورد نیاز در حوزه گردشگری توجه نشده و شرایطی همچون هتل های مناسب، ایرلاین ها و خطوط حمل ونقل در سطح ضعیفی قرار دارد.

وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به اشتغال بالایی که در حوزه گردشگری ایجاد می شود، مسئولان باید توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.

انتهای پیام/

ضرورت توجه به صنعت گردشگری در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار