پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال غرامت به صاحبان طیور بومی در آذربایجان غربی

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی از پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال غرامت به صاحبان طیور بومی دراستان خبر داد.

پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال غرامت به صاحبان طیور بومی در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛کامیار داهیم مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال از سال گذشته تاکنون در بحث معدوم سازی طیور به صاحبان طیور بومی معدوم شده غرامت پرداخت شده است و تاکنون هیچ گونه بدهی از بابت پرداخت غرامت در این زمینه نداریم.
داهیم افزود: در این استان از ۲۲ آبانماه سال ۹۵ تا کنون ۲۸۹ مورد تلفات طیور که مشکوک به بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان بودند شناسایی و بررسی شدند.
وی بیان کرد: برای بررسی‌های بیشتر در این راستای ۲۰ هزار نمونه برداری انجام شده که در نتیجه آن ۴۳ کانون بیماری شناسایی شده است.
داهیم اضافه کرد: از کل ۴۳ کانون یک کانون صنعتی، ۹ کانون باغ ویلایی و ۳۲ کانون روستایی بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون در استان آذربایجان غربی موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است، اظهار کرد: علی رغم افزایش کانون بیماری در برخی از مناطق کشور در استان آذربایجان غربی فعلا موردی از بیماری فوق مشاهده نگردیده است.
داهیم با اشاره به اینکه ورود غیر مجاز انواع نهاده‌های طیور به استان یکی از عوامل نگران کننده شیوع بیماری فوق می‌باشد، گفت: انتظار می‌رود نیروی‌های انتظامی در خصوص تشدید کنترل در زمینه حمل و جابجایی انواع نهاده‌های طیور فاقد بار نامه و گواهی قرنطینه‌ای بهداشتی دامپزشکی برخورد جدی نماید.
مدیر کل اداره دامپزشکی استان آذربایجان غربی همچنین تاکید کرد: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها با ممانعت از ورود و توزیع طیور صنعتی غیر مجاز انتقال داده شده از مبادی واحد‌های پرورشی مرغ صنعتی به روستا نسبت به این موضوع برخورد جدی نمایند.
داهیم در پایان گفت: بررسی‌های انجام یافته بیانگر بالا بودن هزینه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است از این رو نیاز به همکاری بین بخشی موثر از سوی دستگاه‌های مرتبط در راستای تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیری از شیوع این بیماری است.

انتهای پیام/ن.م

 

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.