ترکیه، اتحادیه اروپا را به اتخاذ مواضع دوگانه در جنگ با «تروریسم» متهم کرد

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه از «معیار‌های دوگانه» این اتحادیه در همکاری با آنکارا در جنگ با «تروریسم» انتقاد کرد.

ترکیه، اتحادیه اروپا را به اتخاذ مواضع دوگانه در جنگ با «تروریسم» متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، ترکیه روز جمعه از «معیار‌های دوگانه» اتحادیه اروپا در زمینه همکاری با آنکارا در جنگ با تروریسم انتقاد کرد.

«عمر چلیک»، وزیر امور اتحادیه اروپا در کابینه ترکیه، در نشست خبری گفت همکاری و همبستگی اتحادیه اروپا با ترکیه در جنگ با آن چه آن را «رژیم موازی» نامید و با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) مانند تعامل و همکاری آن در مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست.

او افزود برخی از رهبران اروپایی جرات نکردند برای همبستگی با ترکیه علیه کودتای ناکامی -که سال ۲۰۱۶ رخ داد- به این کشور سفر کنند.

وزیر امور اتحادیه اروپا اظهار کرد این که اتحادیه اروپا «رژیم موازی در ترکیه» (گروه وابسته به فتح الله گولن) را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار نداد، بیانگر ضعف آن است.

چلیک تاکید کرد: جنگ ترکیه علیه داعش و پ‌ک‌ک و رژیم موازی صرفا برای تامین امنیت این کشور نیست بلکه برای امنیت و سلامت اروپا نیز است برخی این حقیقت را درک می‌کنند ولی برخی دیگر پس از آن که فرصت‌ها از بین برود، درک خواهند کرد.

این مقام ترکیه‌ای بر اهمیت کشورش به عنوان کلید اصلی اتحادیه اروپا در دو بخش توسعه اقتصادی و مسایل امنیتی تاکید و در همین حال از پایبند نبودن این اتحادیه به تعهدات مالی خود در قبال آوارگان سوری در ترکیه انتقاد کرد.

انتهای پیام/

متهم شدن اتحادیه اروپا به اتخاذ موضع دوگانه در قبال تروریسم از سوی ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
خودش معبر تروریستا به سوریه و عراق بود
آخرین اخبار