کشف 74 هزار قلم داروی قاچاق در ایلام

دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام از کشف و ضبط 74 هزار و 457 قلم انواع داروی قاچاق در استان خبر داد.

کشف 74 هزار قلم داروی قاچاق در ایلام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛  علی نجات سلیمانی اظهار کرد : هرگونه کالای خارجی که وارد کشور می شود باید دارای بر چسب اصالت باشد، در غیر این صورت کالای قاچاق محسوب شده و حق عرضه در سطح بازار را نخواهد داشت.

وی افزود: مبارزه به افراد فعال در زمینه واردات داروی قاچاق نیز با توجه به اینکه با سلامت مردم سر و کار دارد، در اولویت های این کمیسیون است و بر این اساس طی 6 ماه نخست سال جاری 74 هزار و 457 قلم انواع داروی قاچاق در استان کشف و ضبط شد که در مقایسه با 23 هزار و 896 قلم داروی کشف شده در مدت مشابه پارسال افزایش 212 درصدی را نشان می دهد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام افزود: همچنین طی مدت یاد شده 21 هزار و 634 عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در استان شناسایی شده که 32 درصد به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش را نشان می دهد چراکه پارسال 31 هزار و 871 عدد از این مواد کشف شده بود.

سلیمانی اعلام کرد: بر اساس قانون هر گونه کالای خوراکی، آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود باید امحا شوند و نمی توان آنها را حتی در صورت داشتن تاریخ اعتبار وارد کرد چرا که با سلامت مردم در ارتباط است و هر گونه کوتاهی در مقابله با ورود این کالاها خطرات جبران ناپذیری را برای شهروندان بدنبال دارد.

 انتهای پیام/ه

کشف داروی قاچاق در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.