پاکسازی دیوار نوشته های پل های تاریخی اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از پاکسازی کامل دیوار نوشته های پل های تاریخی اصفهان ومرمت آن خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری درباره دیوار نوشته‌ها و ترک‌ها و ریختگی‌های پل‌های تاریخی اصفهان اظهار داشت: پل‌های تاریخی زاینده‌رود برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند به طوری که ما سال گذشته دفتری را با عنوان پایش پل‌های تاریخی زاینده‌رود در اصفهان برپا کردیم.

وی افزود: پیگیری‌های ما براین اساس بود که عنوان پایش پل‌های تاریخی زاینده‌رود را به یک پایگاه در سازمان ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تبدیل کنیم که روند این موضوع در دست بررسی است و امیدواریم که به نتیجه برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه پل‌های تاریخی زاینده‌رود از نظر مرمتی نیازمند توجه بیشتری هستند، تصریح کرد: به ویژه در شهر اصفهان که طی سال‌های اخیر با خشکسالی مواجه شده است و این پل‌های تاریخی به عنوان معابر شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیازمند حفاظت ویژه‌ای هستند.

وی ادامه داد: بخشی از مرمت پل‌ها به سازمان میراث فرهنگی برمی‌گردد و بخش‌های دیگر آن از جمله کنترل شعار نوشته‌ها نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد.

الهیاری گفت: در جلسه با شهرداران مناطقی که پل‌های تاریخی در حوزه آن‌ها است و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط داشتیم که در این جلسه تصمیمات خوبی اتخاذ و قرار شد کمیته‌ای تشکیل دهیم و آن کمیته با مشارکت همه دستگاه‌ها ظرف یک ماه آینده تمام مسائلی که در پل‌های تاریخی زاینده‌رود وجود دارد را اصلاح کنیم و پس از اجرای برنامه عملیاتی به سمت رفع مشکلات پیش برویم.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد که به صورت روزمره از روی پل‌های تاریخی عبور می‌کنند اقدام به شعار نویسی و یا حتی رنگ آمیزی بدنه پل‌ها می کنند که برای رفع این مشکلات نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم. باید پاک‌سازی شعارنویسی‌ها در دستور کار قرار بگیرد، البته این پاکسازی‌ها نیازمند تمهیدات ویژه و استفاده از مواد و روش‌های خاص هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه تَرک‌های پل‌های تاریخی زاینده‌رود به صورت مرتب پایش می‌شوند، افزود: برای سی‌وسه پل اقدامات مرمتی هم در دهه 40 و 50 رخ داده است، ساختارهای اصلی پل از استحکام لازم برخوردار هستند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، کلیت پل مشکل اساسی ندارد و ترک‌ها فعال نیستند ولی نیازمند پایش مرتب هستند که فکر می‌کنم در این زمینه باید برنامه اساسی داشته باشیم.

منبع: تسنیم

 انتهای پیام/م

 نیاز پل‌های زاینده‌رود به پایش مرتب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار