مدیرکل زندان‌های استان کردستان؛

ارائه خدمات روانشناسی به ۵۰۰ نفر از مددجویان کردستانی

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت:۵۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان تحت پوشش خدمات مشاوره و روانشناسی قرار دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های استان کردستان صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج به اهمیت نقش روانشناسان در زندان و تفاوت کار آنها با خارج از این مکان اشاره کرد و گفت: روانشناسان خارج از زندان با افرادی سروکار دارند که از آزادی برخوردار هستند و همین مسئله شرایط مساعدی را برای ارائه خدمت آنها فراهم می کند.

وی افزود: روانشناسان زندان با مددجویانی ارتباط دارند که اختلالات روانی آنها به حدی بوده که منجر به ارتکاب جرم شده و در حبس بودن ودوری از خانواده هم ناهنجاری های روانی در آنها را افزایش داده است.

ابراهیمی هدف از مجازات حبس را توانبخشی اخلاقی، روحی و روانی به افراد برای بازگشت به جامعه خواند و بیان کرد: در این راستا روانشناسان در زندان ها با ارائه خدمات روان درمانی و سلامت روانی به زندانیان، کمک می کنند تا با موضوعاتی مانند پرخاشگری، اعتیاد، کاهش اعتماد به نفس، مشکلات خانوادگی و اجتماعی و غیره که منجر به اعمال مجرمانه شده آشنا و اینگونه ناهنجاری های رفتاری در زندانیان درمان شود.

مدیرکل زندان های استان کردستان به ارائه خدمات روانشناسی و روان درمانی که به زندانیان در مراکز اصلاحی و تربیتی استان اشاره کرد و گفت: در زندان ها خدمات روانشناسی مختلفی از جمله مشاوره های فردی و گروهی برای زندانیان و خانواده های آنان و آموزش های مهارتی هم چون کنترل خشم، اعتماد به نفس، درک متقابل، ارتباط موثر با خانواده و اجتماع، پیشگییری از اعتیاد وغیره به مددجویان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ نفر از مددجویان زندان های استان تحت پوشش خدمات مشاوره و روانشناسی قرار دارند.
روانشناسی قرار دارند.

ابراهیمی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری دو هزار و ۵۴۳ مورد مشاوره فردی و همچنین ۳۱۷ مورد مشاوره گروهی به زندانیان استان ارائه شده است.

مدیرکل زندان های کردستان در خصوص نحوه فعالیت کلینیک های مثلثی در زندان های استان بیان کرد: در کلیلینک های مثلثی که حول سه محور بیماریابی فعال و درمان ایدز و هپاتیت، پیشگیری از اعتیاد و درمان آن و بیماریابی STI یا همان بیماری های آمیزشی و درمان آنها فعالیت می کند آموزش های مرتبط در هریک از محورهای ذکر شده به زندانیان و خانواده های آنها با برگزاری کلاس های فردی و گروهی و کارگاه های تخصصی صورت می گیرد.

انتهای پیام/ع م

فعالیت کلینیک های مثلثی در زندان های کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.