پاپ فرانسیس از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان از جانب ارتش میانمار، از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک های جهان در ملاقات با گروهی از مسلمانان روهینگیا در شهر «داکا»، پایتخت بنگلادش به نیابت از همه افرادی که به این اقلیت ظلم کرده اند، از آنها طلب بخشش کرد!

پاپ فرانسیس برای نخستین بار از آغاز سفرش به آسیا، از واژه «روهینگیا» استفاده کرد و گفت: امروز وجود خدا هم روهینگیا نامیده می شود. به نام همه آنهایی که شما را اذیت کردند و به شما صدمه رساندند، از شما طلب بخشش می کنم. من از قلب های بزرگ شما درخواست می کنم این بخشش را به آنها اعطا کنید.

رهبر کاتولیک های جهان در گفتگو با 16 مسلمان روهینگیایی – شامل 12 مرد، 2 زن و 2 دختر جوان – که در پی جنایات ارتش میانمار از این کشور گریخته اند و به بنگلادش پناه آورده اند، این اظهارات را مطرح کرد.

یکی از این زنان مسلمان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که از سوی ارتش میانمار مورد آزار و اذیت زیادی قرار گرفته است. وی گفت: ارتش میانمار مرا به همراه زنان دیگری بازداشت کرد و شکنجه داد. من هنوز هم کمر و سرم درد می کند. داروها نتوانسته به من کمک زیادی کند.

پاپ فرانسیس پیش از این به دلیل اینکه در سفر خود هیچ اشاره ای به نام «روهینگیا» نکرده بود، مورد انتقاد قرار گرفت. واتیکان با حمایت از این اقدام پاپ فرانسیس در بیانیه ای اعلام کرد: پاپ به دنبال ایجاد یک پل ارتباطی با میانمار است.

او از روز دوشنبه هفته گذشته سفر خود به میانمار و سپس بنگلادش را آغاز کرد. وی در گفتگو با رئیس جمهور بنگلادش و دیگر دیپلمات های این کشور هنگام صحبت کردن درباره مسلمانان روهینگیا از واژه «آوارگان ایالت راخین» استفاده کرد. رئیس جمهور بنگلادش در دیدار با پاپ فرانسیس چندین بار از عبارت «روهینگیا» استفاده کرد و ارتش میانمار را به ارتکاب جنایت های بیرحمانه متهم کرد.

حمله ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین از 25 اوت سال جاری میلادی آغاز شد. آمارهای سازمان ملل حاکی از آن است که ارتش میانمار با هدف پاکسازی نژادی خانه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیده است. جنایات مداوم ارتش میانمار باعث شد مسلمانان زیادی به بنگلادش بگریزند. مسلمانان روهینگیا در چند دهه گذشته از سوی ارتش میانمار مورد تبعیض واقع شده اند و دولت میانمار به آنها حق شهروندی نداده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که از اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی تاکنون حدود 900 هزار آواره مسلمان روهینگیایی از پاکسازی قومی در میانمار گریخته اند و به بنگلادش پناه آورده اند.

میانمار و بنگلادش هفته گذشته موافقت نامه ای را درباره شروط بازگشت آوارگان روهینگیا امضا کردند. گروه های حقوق بشری اعلام کرده اند بعید می دانند میانمار به این موافقت نامه پایبند باشد.


انتهای پیام/

طلب بخشش پاپ فرانسیس از مسلمانان روهینگیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار