اختصاص اعتبار برای اصلاح جاده آب حیات سرفاریاب

معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزون بر ۹۰ میلیارد ریال برای حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز منطقه آب حیات جاده یاسوج- سرفاریاب در شهرستان چرام اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   محمد راستا معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه وبویراحمد گفت: عملیات اجرایی این طرح آغاز شده و پیمانکار نیز در حال تجهیز کارگاه است.

محمد راستا طول مسیر جاده یاسوج- باغچه سادات- سرفاریاب را افزون بر ۱۶۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: عملیات ارتقاء این محور از فرعی به اصلی ظرف سه سال گذشته و از دوراهی سپیدار- یاسوج آغاز شده که تاکنون حدود ۴۰ درصد از کل مسیر به جاده اصلی ارتقاء یافته است.

جاده باغچه سادات- سرفاریاب یکی از محور‌های خطرناک، برف گیر و دارای پیچ‌ها و نقاط حادثه خیز در استان کهگیلویه وبویراحمد است.

محور برف گیر و کوهستانی باغچه سادات - سرفاریاب به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.

کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ گردنه و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برف گیر دارد.

این استان همچنین حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

انتهای پیام/ش

 اصلاح جاده آب حیات سرفاریاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.