ممنوعیت فروش کباب تُرکی در شهرهای مختلف اروپا

ممنوعیت فروش کباب تُرکی در شهر‌های مختلف اروپا می‌تواند علاوه بر بحران صنعت غذا، موجب تورم و کاهش نرخ اشتغال شود.

ممنوعیت فروش کباب ترکی در شهرهای اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ مقامات اتحادیه اروپا، پس از آنکه لایحه ممنوعیت فروش کباب ترکی در خیابان های شهرهای اروپا را تسلیم کردند، به تبعیض متهم شدند.

بر این اساس، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند فروش کباب ترکی در مغازه های کنار خیابان در شهرهای اروپا ممنوع است. علت این ممنوعیت وجود درصد بالای فسفات در تکه های بزرگ گوشت است. به گفته آنها، فسفات یکی از دلایل بروز بیماری های قلبی و عروقی است و این ماده باید از مواد غذایی حذف شود.

این در حالی است که بسیاری از اعضای این صنف ضمن متهم کردن مقامات اتحادیه اروپا به تبعیض، معتقدند ممنوعیت مشابهی باید برای فروش انواع سوسیس هایی که حاوی مواد شیمیایی است، اعمال شود. از سوی دیگر، اعضای این صنف اعلام کردند فسفات یک افزودنی است و باعث آبدار شدن گوشت و دلپذیر شدن طعم آن می شود.

«باریس دانمز»، صاحب یک مغازه فروش کباب ترکی در برلین گفت: آنها به دنبال راهی برای صدمه زدن به کسب و کار شهروندان ترکیه هستند. چنین ممنوعیتی ضربه مهلکی به اوضاع مالی و فعالیت اقتصادی ما وارد می کند.

«کنان کویونکو» از تولیدکنندگان آلمانی معتقد است این اقدام صنعت غذا را با مشکل مواجه می سازد. او گفت: پارلمان اروپا با این تصمیم  نابودی صنعت طبخ کباب ترکی در اتحادیه اروپا را امضا کرده است.

این لایحه در دست بررسی است و تا دو هفته آینده پارلمان اروپا نتیجه نهایی را اعلام می کند.

ممنوعیت فروش کباب ترکی در شهرهای اروپا می تواند علاوه بر بحران صنعت غذا، موجب تورم و کاهش نرخ اشتغال شود.

اوایل سال جاری میلادی یک کمپین انگلیسی غذاهای دریایی، تحقیقاتی انجام داد که نشان می دهد در سال 2016 صنعت غذاهای فست فود، مبلغی بالغ بر 4.5 میلیارد پوند به اقتصاد این کشور کمک کرده است.

انتهای پیام/

 

فروش کباب ترکی در اروپا ممنوع شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
چرااا
آخرین اخبار