ارتقاء امنیت اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ها را بزرگ‌ترین لایه تأثیر گذار در امنیت اجتماعی جامعه عنوان کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با تعامل رسانه‌ها امنیت اجتماعی را ارتقاء دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد  گفت: ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی در سطح جامعه را مرهون همکاری و تعامل جامعه رسانه با پلیس است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و سلامت دو نعمت مجهول خداوندی است، به تشریح نقش و جایگاه امنیت در جوامع بشری پرداخت و در ادامه افزود: نظم وامنیت در جامعه مستلزم همکاری و تعامل آحاد جامعه با پلیس است و بدون شک همه افراد جامعه در تحقق امنیت نقش دارند.

سردار انصاری اضافه کرد: رسانه‌های گروهی با انتشار دقیق، صحیح و به موقع اخبار و حوادث نقش بسزایی در ارتقاء احساس امنیت در جامعه دارند.

رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد به برخی اقدامات از سوی افرادی ناآگاه در انتشار اخباری با تیتر‌های منفی اشاره کرد و افزود: برخی افراد با انتشار این دسته اخبار احساس امنیت را در جامعه به مخاطره می‌اندازند.

انصاری با بیان اینکه رعایت انصاف، صحت و دقت در انتشار اخبار باعث جلب اعتماد مسئولان و محبوبیت رسانه بین مردم می‌شود نقد و پیگیری را وظیفه و رسالت خبرنگار دانست و افزود: البته نقد منصفانه باشد و پیگیری بر اساس انتقام‌جویی نباشد.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی پل ارتباطی بین مردم و پلیس است، ادامه داد: گسترش تعامل اصحاب رسانه با معاونت اجتماعی در تامین اخبار دقیق وصحیح بسیار موثر است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان خوبی‌ها در کنار نقد و گزارش مشکلات را لازم خواند و بر رعایت صحت در انتشار آمار و اطلاعات و انعکاس مطلب بر اساس آنچه گفته می‌شود، تاکید کرد.

انصاری امنیت را یک تولید جمعی دانست و تصریح کرد: بدون مشارکت مردم و نهادهای اجتماعی امنیت مطلوب در جامعه محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر احساس امنیت در استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: آحاد مردم جایگاه واقعی پلیس را شناخته و به آن اعتماد کرده‌اند.

این فرمانده ارشد انتظامی در استان بر وظیفه مهم پلیس در خدمت بی‌ادعا برای برقراری نظم و امنیت در جامعه تأکید کرد و گفت: نهادینه‌سازی این مهم و عمل به وظایف پلیس در گرو همکاری مردم با پلیس و تعامل همه جانبه است.

انصاری ایمان و اعتقاد به خدا، التزام به ولایت‌فقیه، تلاش در جهت ارائه خدمات بی‌منت به مردم و عمل به دستورات سلسله‌مراتب را از جمله ویژگی‌های پلیس جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: پلیس مظهر اقتدار جامعه اسلامی است و این اقتدار در مواجهه با قانون‌شکنان بسیار قاطع و در برابر مردم همراه با عطوفت و مهربانی است.

انتهای پیام/ش

امنیت اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد ارتقاء می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.