بخش اول؛

پاسخ سوالات خود را در زمینه "بیماری‌های مثانه و مجاری ادرار" اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک فوق تخصص ارولوژی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

بخش نخست پاسخ سوالات شما در زمینه بیماری‌های مثانه و مجاری ادراری را محمدحسین سلطانی فوق تخصص اورولوژی و اندویور‌ولوژی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی بیمارستان لبافی نژاد پاسخ داد، برای مشاهده بخش دوم پاسخ سوالات فردا 12 آذر ساعت 17 به سایت باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

حداقل و حداکثر دفعات دفع ادرار

سلطانی با اشاره به دفعات دفع ادرار به طور عادی  گفت: حداقل یک بار دفع ادرار در روز نشان از بیماری نیست زیرا سیستم فیزیولوژیک و دمای بدن بر دفعات دفع ادرار تاثیر دارد و یکبار از خواب بلند شدن در طول شب برای دفع ادرار عادی است به همین دلیل حداقلی برای دفعات ادرار قائل نیستی اما انتظار داریم در طول روز فرد 2 تا 4 بار دفع ادرار داشته باشد.

تکرر ادرار چیست؟

این فوق تخصص اورولوژی و اندویور‌ولوژی با اشاره به مشکل تکرر ادرار وعلت بروز آن گفت: تکرر ادرار به دو بخش روزانه و شبانه تقسیم بندی می‌شود، در طول روز بیش از 6 تا 8 نوبت دفع ادرار تکرر ادرار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تکرر ادرار تابع عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی ،‌هوای سرد، استرس، مصرف غذای تند و ترشیجات یا مصرف برخی مواد غذایی مدر مانند هندوانه است همچنین برخی شغل‌ها و مصرف بعضی داروها در بروز این عارضه نقش دارند.

بیماری هایی که عامل تکرر ادرار می شوند

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تکرر ادرار به طیف زیادی از بیماری‌ها مرتبط می‌شود، افزود: بیماری‌های سیستم عصبی مثانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا بین سیستم عصبی و عضلانی دستگاه دفع ادراری مانند قلب ارتباط وجود دارد.

وی ادامه داد: سیستم عضلانی مثانه تابع سیستم عصبی است که وظیفه انقباض عضلات را بر عهده دارد و تابع سیستم عصبی در نخاع است و هر جایی که این سیستم دچار مشکل شود عارضه تکر‌ر ادرار به وجود می آید.

سلطانی به برخی بیماری‌ها که عامل بروز تکر‌ر ادرار می‌شوند اشاره کرد و گفت: یکی از عوارض اولیه بیماری ام اس تکر‌ر ادرار است همچنین دیابت بیماری‌های متابولیک،‌کم کاری و پر کاری تیروئید و بیماری‌های عصبی ،‌سکته مغزی،‌ پارکینسون‌، سابقه آسیب نخاعی ،‌سقوط از ارتفاع و آسیب‌های ناشی از تصادف می‌تواند به سیستم عصبی مثانه آسیب برساند و فرد دچار تکر‌ر ادرار شود.

ارتباط تنگی مجاری ادراری و پروستات با تکرر ادرار

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در برخی بیماران بیماری در سیستم عصبی وجود ندارد بلکه ساختار دینا‌میکی دستگاه دفع ادراری دچار اختلال می‌شود که در نتیجه آن فرد دچار تکر‌ر ادرار می‌شود.

سلطانی افزود: تنگی مجاری ادراری به دلیل اینکه ادرار کامل تخلیه نمی‌شود عامل افزایش دفعات ادرار محسوب می‌شود همچنین بزرگی پروستات تکر‌ر ادرار روزانه و شبانه را به همراه دارد و اغلب بیماران مبتلا به این عارضه در طول شب چندین بار مجبور می‌شوند تا از سرویس بهداشتی استفاده کنند.

عفونت مثانه و تکرر ادرار

وی عفونت مثانه به خصوص در خانم‌های جوان و میانسال را یکی از علل تکر‌ر ادرار دانست و گفت: اغلب این افراد به دلیل تحریک پذیری مخاط مثانه به تکر‌ر ادرار مبتلا می‌شوند همچنین بروز ناگهانی سوزش و درد از دیگر عارضه‌ها در این افراد است که پس از دو هفته درمان دارویی اغلب این افراد درمان می‌شوند.

سلطانی با بیان اینکه این باور عمومی که عفونت عامل اصلی تکر‌ر ادرار است، درست نیست، گفت: تعداد محدودی از افراد که به تکر‌ر ادرار مبتلا هستند از عفونت رنج می‌برند.

تکرر روزانه و ریزش ادرار با استرس و وسواس

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: افرادی که به تکر‌ر ادرار مبتلا هستند باید کامل بررسی شوند تا مشخص شود که تکر‌ر ادرار آنها روزانه است یا تکر‌ر روزانه و شبانه توام با هم وجود دارد زیرا بسیاری از افراد تنها از تکر‌ر ادرار روزانه شکایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تکر‌ر و ریزش ادرار روزانه اغلب با اختلالات روحی و روانی ارتباط دارد، گفت: این عارضه بیشتر در خانم‌های جوان که از وسواس یا استرس و اضطراب رنج می‌برند دیده می‌شود و استرس یا وسواس آنها به شکل تکر‌ر ادرار تظاهر بیرونی پیدا می‌کند، این خانم‌ها به دلیل اینکه در خواب دچار استرس نمی‌شوند و فکر و خیال نمی‌کنند دچار تکر‌ر ادرار نمی‌شوند و با وجود این بررسی ها باید به طور کامل انجام شود.

تومور و سنگ مثانه عامل تکرر ادرار

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تومورهای مثانه را یکی از علل تکر‌ر ادرار معرفی کرد و گفت: هر چند که اغلب تومورهای مثانه به شکل خون در ادرار خود را نشان می‌دهند اما یکی از تظاهرات این تومورها می‌تواند تکر‌ر ادرار باشد.

وی در ادامه سنگ مثانه را نیز یکی از عوامل بروز تکر‌ر ادرار دانست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: در صورتی که آزمایش ادرار،‌سونوگرافی و تصویربرداری های ابتدایی عارضه‌ای نشان ندهند و پاتولوژی خاصی وجود نداشته باشد آخرین اقدام انجام نوار مثانه است برای اینکه مطمئن شویم در مثانه مشکلی وجود ندارد.

ارتباط یبوست و تکرر ادرار

وی با اشاره به ارتباط یبوست و تکرر ادرار گفت:بسیاری از افراد به خصوص خانم‌های مبتلا به یبوست مزمن دچار تکرر ادرار می‌شوند زیرا عدم تخلیه مدفوع باعث می‌شود که از قسمت تحتانی دستگاه گوارش به مثانه فشار وارد شود و فرد نمی‌تواند مثانه را به طور کامل تخلیه کند و دچار تکرر ادرار می‌شود.

مشکلات هورمونی و تکرر ادرار

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مشکلات هورمونی و تکرر ادرار عنوان کرد: برخی بیماری‌های متابولیک تکرر ادرار را تشدید می‌کنند. اختلالات تیر‌وئیدی و دیابت سردسته بیماری‌هایی هستند که عامل بروز تکرر ادرار می‌شوند زیرا سیستم تخلیه ادرار را با اختلال مواجه می‌کند.

سلطانی در پاسخ به سوال افرادی که از تکرر ادرار رنج می برند و در مراجعه به متخصص مشخص شده  است که هیچ عارضه ای ندارند،گفت: بروز برخی بیماران به تکرر ادرار مبتلا هستند اما پس از بررسی های اولیه معاینه ،‌آزمایش ادرار و سونوگرافی و نوار مثانه مشخص می‌شود که به هیچ عارضه‌ای در دستگاه دفع ادرار مبتلا نیستند در بیشتر این افراد که بین سنین 20 تا 40 سال هستند اغلب اطمینان بخشی پزشک از سلامت فرد موجب می شود که این تکرر ادرار پس از مدتی به تدریج از بین برود البته در مواردی نیاز به ارجاع به روانشناس است.

علل عدم تخلیه کامل مثانه

وی در پاسخ به این سوال که شماری از بیماران در این زمینه که چند دقیقه پس از خروج سرویس بهداشتی مجبور به بازگشت به سرویس بهداشتی یا گرفتار ریزش ادرار می شوند، عنوان کرد: دسته  از بیماران هستند که به دلیل عارضه‌ای دچار عدم تخلیه کامل مثانه و خروج قطره‌ای ادرار می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به تنگی مجرای ادراری ،‌بزرگی پروستات، سنگ بزرگ مثانه اشاره کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در خانم‌هایی که زایمان طبیعی متعدد داشته‌اند و به اصلاح دچار افتادگی مثانه شده‌اند مشکل ریزش ادرار و عدم تخلیه کامل ادرار دیده می شود.

عدم تخلیه کامل مثانه با وجود سلامت کامل فرد

سلطانی عنوان کرد: بسیاری از افرادی که از مشکل عدم تخلیه کامل مثانه رنج می‌برند اذعان می‌کنند که در سونوگرافی باقیمانده ادرار در مثانه نداشته‌اند اما پس از ادرار چند دقیقه بعد دوباره مجبورند به سرویس بهداشتی برگردند و تنها چند قطره ادرار از آنها خارج می‌شود یا اینکه این چند قطره به لباس آنها ریزش می‌کند، در این موارد در صورتی که معاینه، سونوگرافی و آزمایشات نرمال بود باید به بیمار اطمینان خاطر دهیم که این یک یافته پاتولوژیک نیست و مشکلی وجود ندارد که این موارد اغلب در جوانان دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: به طور کلی بسیار از افرادی که از مشکل عدم تخلیه کامل مثانه و ریزش ادرار رنج می‌برند به هیچ بیماری مبتلا نیستند ام این عارضه موجب خانه‌نشینی آنها می‌شود. این افراد به متخصصان اورولوژی متعددی مراجعه می‌کنند و مدت‌های طولانی تحت دارو درمانی قرار می‌گیرند اما واقعیت این است که بسیاری از این افراد بیمار نیستند و نیاز به اطمینان بخشی و یا مشاوره روان‌شناسی دارند البته این منوط به بررسی‌های کامل و احراز سلامت فرد است.

ارتباط عدم تخلیه کامل مثانه و استرس

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه عدم تخلیه کامل مثانه در خانم‌های جوان بیشتر به دلیل استرس و اضطراب است ادامه داد: در مردان این عارضه به دلیل طولانی بودن مجرای ادراری بروز می‌کند و این امکان وجود دارد که مقداری از ادرار در مجرای خلفی باقی‌مانده باشد و به این مردان توصیه می‌کنیم که پس از اتمام چند دقیقه در سرویس بهداشتی بمانند و با نوعی تمرین قطرات باقی مانده تخلیه شود.

از دست دادن حس مثانه و مشکل دفع ادرار

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: در یکسری از بیماری‌های مثانه فرد حس خود را از دست می‌دهد و یا قدرت انقباض مثانه از بین می‌رود یعنی فرد علی‌رغم اینکه هیچگونه انسدادی در مجاری ادراری ندارند قادر به دفع ادرار نیست یا احساس پری مثانه نمی‌کند و به طور ار‌ادی فرد قادر به تخلیه مثانه نیست.

درمان عدم تخلیه کامل مثانه

سلطانی به درمان عدم تخلیه کامل مثانه اشاره کرد و افزود: در صورتی که سونوگرافی گرفتیم و باقیمانده ادرار به اندازه 300 تا 400 سی سی یا بیشتر در مثانه تایید شد راهی برای کاهش باقیمانده ادرار در مثانه جز استفاده سوند یکبار مصرف برای تخلیه ادرار وجود ندارد البته برخی داروها در موار‌دی در درمان کمک کنند هستند اما به طور کلی درمان‌های دارویی بسیار تاثیر گذار نیست اما روش‌های درمانی جدید چون تعبیه ابزاری در نخاع که تحریک مثانه را انجام می‌دهند وجود دارد اما در بیمارانی که مثانه غیر فعال است این روش خیلی موفقیت آمیز نیست.

دیابت و آسیب به مثانه

وی ابتلا به دیابت را یکی از عوامل بروز بیماری‌های دستگاه ادراری معرفی کرد و گفت: در بیماران دیابتی فرد پس از مدت طولانی از زمان بیماری حس و انقباض را از دست می‌دهد و مثانه به کیسه‌ ای تبدیل می شود که ادرار در آن جمع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ف رحمانی
۲۲:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اگر مثانه پر باشه اما احساس ادرار نداشته باشیم مشکل چیست
Iran (Islamic Republic of)
سوسن
۱۴:۰۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
ده سال قبل تنگی کانال نخاعی داشتم که جراحی کردم وپلاتین گذاشتن اکنون شصدوشش سال دارم ،اغلب که دولا ویا بچپ وراست خم میشوم ادرارم جاری میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ساناز علمی
۱۱:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام من یک ماهی است که حس مثانه رو از دست دادن و فقط طبق روال که هر روز دستشویی میرفتم میروم دسشویی لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۲:۱۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
سلام خوش اخلاق هستم من وقتی دستشویی میرم بلند که میشم احساس میکنم دستشویی دارم احساس سوزش دارم اگر امکان داره کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۲۱:۰۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام من بی اختیاری ادرار دارم نمیدونم در اثر یوبوست یا چه چیزی ۱دو شب یک بار شب ادراری دارم لطفا راه درمان بگین
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۲۳:۵۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
من هی تکرار ادرار دارم یجوری امگاریکی زیرنافم سوزن میزنه میگن از عفونت راه درمانی چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
من از آبان پارسال تا آذر ۱۴۰۰ بار سومه که به این مشکل مواجه میشم هر سری هم از استرس دیوانه میشم ،تکرر ادرار میگیرم و از سرویس میام بیرون ۵دقیقع بعد دوباره باید برم دکتر زنان رفتم بدون اینکه سونو بدم گفت خورده سنگ داری و عفونت ادراری دارو داد خیلی بهتر شدم ولی نمیدونم ته دلم میترسم.پارسال از مثانه و کلیه سونو دادم سالم بود.لطفا کی پاسخ بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
هریک سال دوباراین جوری تندتندادرارم میاید
Iran (Islamic Republic of)
مهین
۱۹:۰۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
هریک سال دویا سه باراین جوری میشم تندتند ادرارم می‌آید نمیتونم تحمل کنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۴:۲۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
سلام من یک هفته هست گاهی اوقات دسشویم میگیره میرم بعدش حس میکنم باز دسشویی دارم یک قطره میاد باز بعد چند دقیقه احساس میکنم ولی ن سوزش ن درد ن رنگ ادرارم فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
سلام من سی سالمه هشت سالی میشه ازسوزش پهلو عذاب میکشم شبا هم خوابیدنی ادرارمو احساس نمیکنم ازسوزش شدید پهلوم میفهم ادراردارم هرجا بگین رفتم عکس رنگی وآزمایش وسونو پیش‌چندین دکتررفتم ولی چیزی نشون نمیده خیلی تو عذابم توروخدا کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام من شصت سال دارم و خانم هستم کم فشاری ادرار دارم من از صبح تا الان که هشت شب است دوازده لیوان آب خوردم فقط دو بار دفع ادرار داشتم اونم خیلی کم بدون فشار می خوام بدانم این آبها در بدن من مشکلی ندارد که دفع نمیشه و باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام خدمت شما بزرگوار.من خانم ۳۶ ساله هستم .دوسالی میشه که تکرر ادرار پیدا کردمیعنی با خوردن یه لیوان اب چندبار باید سرویس برم سونو آزمایش انجام دادم گفتن‌ مشکلی نداری .ولی الان دوهفته ی هست که با درد پهلو و زیر شکم وکشاله ران مواجه شدم .مراجعه کردم بعد از سونو و آزمایش گفتن که مقدار زیادی ادرار در مثانه میماند و تخلیه نمیشود و باعث برگشت به کلیه میشود.درد و سوزش شدید دارم.وقرص یوریناسین برام تجویز کرد .سه روزه که دارم این دارو را می خورم.نظرشماچیه؟ممنون
Iran (Islamic Republic of)
Farzane
۱۳:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
سلام من نوار مثانه انجام دادم و الان دو روز میگذره که مثانم به شدت درد داره و میسوزه موقع ادرار هم خیلی اذیتم میکنه باید چیکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
M.kh
۲۱:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چکارکنیم که تکررادرارنداشته باشیم علت بزرگی پروستات است؟
Iran (Islamic Republic of)
افراشته
۱۵:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر من عادت به نگه داشتن ادرارم به مدت طولانی بودم و الان دیگه احساس نمیکنم که ادرار دارم با درد در پهلوهام متوجه میشم که نیاز به دستشویی دارم آیا این مشکل درمان دارد؟؟؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
هاتف
۰۷:۴۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام خدمت شما
۱۷ ساله هستم مرد. وقتی دستشویی میرم و ادرار میکنم، گیر دارم و ادرار به صورت کامل خارج نمیشود و وقتی از دستشویی در میام چند قطره ادرار خارج میشه. لطفا پاسخ بدید
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مرد
۲۲:۵۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام خدمت شما
۱۴ ساله هستم مرد. وقتی دستشویی میرم و ادرار میکنم، گیر دارم و ادرار به صورت کامل خارج نمیشود و وقتی از دستشویی در میام چند قطره ادرار خارج میشه. لطفا پاسخ بدید
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
با سلام آقاهستم۳۶ ساله ازحدود۲۰سالگی وقتی ادرار میکردم بعدازتمام شدن ادرارم،داخل اورتم ادرارباقی میموندووقتی درمیومدم ازدستشویی چندقطره ای بیرون میومد من هیچ وقت احساس نکردم ک ادرارم کامل تخلیه شده همیشه داخل اورتم باقی میمونه وچند قطره ای پس ازبیرون اومدن ازدستشویی بیرون میاد باوجوداینکه طولانی دستشویی میمونموسعی میکنم کامل تخلیه بشه، نمیشه وهمش قطره قطره میادهمون سالهاسونو وآزمایش ادرارم دادم چندتادکترم رفتم گفتن مشکلی نداری ازاعصابه، بذارقطره قطره بیاد،قرص فلووکسامینم براوسواس میخورم ولی تواین قضیه تاثیری نگذاشته اگه ممکنه کمک کنیدممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
باسلام 42 سالمه یه مدتی هست زیاد میرم دستشویی نشسته ادرار میکنم حس میکنم تخلیه شده بلافاصله وقتی سرپا می ایستم دوباره به همون حالت سرپا یه مقدار دیگه ادرار تخلیه میشه اگه اینکارو نکنم جلوی شلوارم خیس میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۰:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
من چند ساله ک دلدرد دارم میگن از اعصابه ولی من قرص اعصابم میخورم ترو خدا دردش خیلی بده کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۸:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
با سلام من ۴روز هست ک درگیر تکرر ادرار شدم و بتازگی سونو دادم و هیچ مشکلی نداشتم مشکل عصبی و روانیم ندارم اما چندروز هست که احساس ادرار میکنم و فقط چند قطره میاد و بعد از چند دقیقه باز هم ادرار دارم اما کامل تخلیه نمیشه اذیتم میکنه واقعا..لطفا راهنماییم کنین کمکم کنین اگه با قرصی دارویی میشناسن که رفع میشه بهم معرفی کنین
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام من درد سمت چپ در کمرو کلیه دارم درضمن سوزش ادرار هم دارم رفتم سونوگرافی کلیه ها گفتند چیزی نیست پس مشکل من از کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۲ دی ۱۳۹۹
سلام من در طول روز احساس مداوم ریزش ادرار دارم این خیلی ناراحت کننده است تو رو خدا کمکم کنین من بیماری ادیسون و کم کاری تیروعید دارم میتونه از داروها باشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۲۰ ۱۸ دی ۱۳۹۹
وقتی غذا میخورم ادرارم قطع میشود زیر نافم درد میکند.
Iran (Islamic Republic of)
منیره
۰۸:۳۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام من بعضی وقت ها احساس میکنم بعداز ادرار کمی ادراردرداخل مثانه باقی مانده و سپس کمی سوزش احساس میکنم یه کم هم زیرشکمم‌ دردمیکندمیتواند بخاطرعفونت باشد؟یارسیدن وقت قاعدگی؟
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۲۳:۵۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
سلام
من احساس ادرار میکنم اما وقتی که میرم به دستشویی هیچ چیزی ندارم کمکم کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
سلام من دو روز هست که دقتی میخوام ادرار کنم کامل نخلیه نمیشه و چند دقیقه بعد حس میکنم اخر ادرارم میخواد بر لطفا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
خمید
۱۱:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام ۳۰ ساله بیماری میو پاتی دارم امروز هر کاری میکنم نمیتونم ادرار کنم راهنمایی میخواستم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام.من وقتی هوا سرد میشه در قسمت زیر شکمم یا همان بخش مثانه ام دقیق نمیدونم اسم رایج پزشکیش چیه.در اون قسمت احساس درد و گاهی هم تیر گشیدن حس میکنم.تاکید میکنم زمانی که هوا سرد میشه این احساس رو میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۲۳:۲۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۲۱ سالمه و به راحتی نمیتونم ادرار کنم یعنی کاملا باید بدون استرس باشم تا بتونم ادرار کنم اکثر وقتا هم بعد از ادرار احساس میکنم تخلیه کانل نشده و چند دیقه بعد چند قطره ادرار حس میکنم ک رو لباسم هست اگ میشه کمک کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۵۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
درود
29سال سن دارم موقع دستشویی رفتن چند قطره بعد شورتم خیس میشه معمولا هفته ای ۱ بار بعد ادرار چند قطره اب منی با سوزش زیاد و بدون فشار میاد بیرون و یه هفته ای میشه احساس ورم و بی حسی تو بیضه هام احساس میکنم مخصوصا موقع راه رفتن با سپاس بی کران
Iran (Islamic Republic of)
با
۲۰:۱۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام من عفونت مثانه دارم خیلی دکتر رفتم خوب نمیشم نمی‌دونم چیکار کنم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۷:۵۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام. من چند وقته که ادرارم رو حس نمیکنم. یعنی اصلا حس نمیکنم ک ادرار دارم. و فقط طبق روال عادی ک باید بریم دستشویی میرم دستشویی و کلی ادرار میکنم. قبلا احساس پر بودن مثانه رو داشتم ولی الان معذرت میخوام از آلتم میدونم که ادرار دارم چیکار باید بکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
با سلام فردی پنجاه ساله هستم سالها است که دچار یبوست هستم علی رغم احساس تخلیه کامل ادرار ولی بعد از چند لحظه بصورت کاملاً عادی مقداری به نظرم ادرار می باشد از بدنم خارج میشود علی رغم اینکه استبراءهم انجام میدهم .ویا بعد از بلند شدن قطره ای آب سفید رنگ بدون جهش از بدنم خارج میشود لطفا راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام 29سالمه صب ک از خواب بیدار میشم نواحی هردو کلیه دچار درد کمی هستند وب شدت احساس ادرار دارم پس از تخلیه درد کمتر شده 5یا6ساله ک این مشکل و دارم درمعایناتی مثل سونو گرافی و ازمایشات همه چیز عادی و نرمال بوده اما ادرار ب طور کامل تخلیه نمیشود و همیشه احساس میکنم ک ادرار دارم در ضمن قرص لووتیروکسین مصرف میکنم هرروز صب یک عدد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۴۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
درود برشما.
۳۶سالمه گاهی اوقات پس از دفع ادرار باز هم احساس میکنم وجود داره ک می‌شینم تا تخلیه شده یا بعضی وقتا پا میشم احساس میکنم و چند قطره‌ای میاد یا بعضی اوقات چکه‌هایی تو لباس زیرم شاید بیاد. یبارم چندسال پیش پزشک متخصص مراجعه کردم ولی گفت سالمی فقط استرسه مدتی بعد خوب شدم الان چند هفته بازم شروع شده... ینی بازم استرسه؟!
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام
بیست سالمه چندین سال تکررادرارداشتم ولی دستشوییم نرمال بوده به جزاخرش ک قطره قطره خارج میشد،این دوسال اخرخیلی تکررم بیشترشد،مجاریم تنگ بودودوباراحتباس گرفتم وسوندوصل کردم عمل مجراهم انجام دادم
نوروپاتی دستگاه گوارش وادراری وهم چنین عصبی دارم ب شدت هم استرسیم الان هردفعه باتحریک خودم میتونم ادرارکنم وگرنه درحالت عادی تخیله نمیشم حجم ادرارم در۲۴ساعت کمتراز۵۰۰ccهستش وچندبارم نزدیک بوداحتباس بگیرم دوباره دکترم هرماه مراجعه میکنم الان بایدچکارکنم؟لطفاجواب بدیدممنون میشم
مشکل مجرامه دوباره یامثانه ام بیماریش اوت کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
.....
۰۲:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام. من چند وقته که ادرارم رو حس نمیکنم. یعنی اصلا حس نمیکنم ک ادرار دارم. و فقط طبق روال عادی ک باید بریم دستشویی میرم دستشویی و کلی ادرار میکنم. بعدش هم مثانم و کلیه هام درد میگیرن. ولی اصلا قبلش حس نداشتم ک ادرار دارم. چیکار باید بکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
.....
۲۲:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
فهمیدید این از چی؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید مدتی است قبل از این که احساس تخلیه ادرار داشته باشم کل بدنم شروع عرق کرده بالاخص سروصورتم پس از عرق کردن احساس ادرار پیدا و باید به سرویس بهداشتی مراجعه کنم مثانه ام در سونوگرافی دارای شن ریز می باشد و گاها همراه ادرار تخلیه میشود داروهای مصرفی لوزار۲۵_ اسپرین۸۰ _پرازوسین یک میل شبها یک عدد اکثرا تخلیه ادرار راحت انجام میشود قرص ایرواستاتین۱۰یک عدد در شبانه روز تعریق بیش از کلافه شدم در ضمن به محض شروع به فعالیت بدنی احساس ادرار وتعریف شروع میشود
Italy
مهدیه
۲۲:۰۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام
من زیاد میرم دستشویی مثانه ام خالی نمیشه هر دستشویی که میرم مدتش طولانی خیلی هم در روز میرم دستشویی باید چیکاز کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام خدمت آقای دکتر عرض شود که بنده قرض افسردگی مصرف میکنم چند سالی هست که ادرارم داخل مجاری بعد ادرار میماند آب میخورم باید برم سرویس ولی میتوانم ادرارم رو نگه دارم لطفا راهنمایی بفرمایید متشکر
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۰:۴۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من پشت سر هم باید برم دستشویی بای ادرارمو خالی کنم اما دوبتره احساس میکنم ک ادرار دارم باز هم میرم پشت سر هم باید چکار کنم ممنون میشم که جوابمو بدید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
با سلام
خدمت دکتر گرامی
من حدودیک سال نیم پیش از سوند استفاده کردم برای دفع ادرارع از روزی که درش
اوردم ماه هایی اول فکر می کردم خوب می شوم
الان وق
تی دستشویی می روم بعد از بلند شدن چند قطره خارج می شود لطفا راهنمایی کنید چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
توفیق
۰۰:۰۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام من پدرم۷۹ سالش هست الان ده روز هست افتاده نزدیکی لگنش شگسته ولی دو روز هست ادارش نمیاد قبل عمل چون پرستات داره شبانه روز شاید ده بار ادرا میکرد چکار بایستی بکنم براش
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۳:۲۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام. خسته نباشید.
ببخشید میخواستم ببینم برا عمل افتادگی مثانه دکتر مامانم گفت که مش نداریم باید از بافت خودش استفاده کنم وعملش را از شکم انجام نمیده از راه واژن انجام میده. استفاده از بافت خودش جواب میده دوباره افتادگی بر نمیگرده.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
من احساس میکنم ادرار دارم میرم سرویس چند قطره بیشتر نمیاد چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
سیده طاهره رجبی
۰۰:۲۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
فعلا نظری ندارم تا مطمئن شوم
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۱۶:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام. من چنوقته تکرر ادرار داررم تقریبا روزی بیست بار. قبلا مشکل دیابت داشتم ک با رژیم و ورزش دیابتمو درست کردم الان قندم رو ۹۳ هستش ولی تکرر ادرارن خوب نشده. همه ازمایشات رو دادم مثانه کلیه و خون و ادرار. واقعا کلافه شدم نه درد دارم نه سوزش ولی بعضا شبا باید سه بار برایه تخلیه از خواب بیدار بشن طول روز هم بیشتر از ۱۵ بار ک هجمشم کم نیست ! من ۳۲ سالمه لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهلا
۲۱:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام من همش حس میکنم دستشویی زیاد دارم ولی تا میرم دستشویی اصلا نمیاد من باید چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
عادل حسین زاده
۰۰:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
من مشکل تخلیه ادرار دارم .
مواقعی که سالم بودم شدیدا پر شدن مثانه رو حس میکردم ولی الان مدتی است که پر شدن مثانه رو حس نمی کنم و هیچ فشاری وجود ندارد ولی در مسیر مثانه یه کم درد حس میکنم . هر وقت هم میرم دستشویی یه کم ادرار میاد ولی تخلیه کامل نمیشه . به متخصص اورولوژی هم مراجعه کرده ام گفتن که مثانه عفونت دارد و یک ماه داروهای تجویزی رو استفاده کردم ولی متاسفانه الان داروها تموم شده و ولی مشکل من حل نشده . لطفا راهنمایی کنید .
United States of America
bعلی
۱۶:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام و عرضه خسته نباشید

ببخشید ی سوالی داشتم
من چند وقتی متوجه شدم وقتی از دستشویی برمی گردم بعداز چند دقیقه ازم یک یا دو قطره ادرار خالی میشه میشه ی راهنمایی کنید باید چکارکنم تا این مشکلم حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام احترام جناب اقای دکتر من چندروزی هست که ادرارم کام تخلیه نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
3242
۱۹:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
لام من دختری 20ساله هستم حدودا دوساله تکرر ادرار دارم تاساعتی دوبار هم شده دستشویی برم سونو دادم کلیه و مثانم مشکلی نداشت احساس سوزش و درد هنگام دفع ندارم و ادرارم راحت میاد و حجمشم کم نیست ازمایش دادم پارسال و عفونت استافیلو کوکوس اپیدرمیدیز زو نشون داد که بعداز درمان هم تکرر ادرار داشتم درضمن و معمولا یبوست دارم ممنون میشم کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۴:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام شوهرم 31 سالشه و چند روزه ادرارش بامشکل روبرو شده وادرارش کامل تخلیه نمیشه وچند لحظه بعد میگه بازم مشکل دارم .شغلشم تراکتورسوار میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ارغوان
۰۴:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید ,امروز ۳روزه که وقتی ادرار میکنم با سوزش خارج میشه,مخصوصا چند قطره اخرش ,من ناراحتی اعصاب دارم ۱ ماه که دارم قرص اعصاب مصرف میکنم میتونید راهنماییم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاراحت
۱۹:۰۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید مادر من ۷۰ سال سن دارو چندسال است بعلت زمین خوردن از ناحیه لگن مثانه ایشان از کار افتاده وازسند استفاده میکنند آیا راهی برای درمان و فعال کردن دوباره مثانه ایشان وجود دارد ممنون میشوم راهنمائی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۲۰:۵۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دچار انقباص ادراری شدم سنو رافی و ازمایش هم انجام دادم گفتند مشکلی نداره حالا باید چکار کنم هیچ بیمارری دیگه ای هم ندارم
Japan
.
۱۶:۲۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با عرض سلام .من روزی ۱۰دفعه دسشویی میرم و احساس سوزش هم دارم .وبیشتر مواقع ادرارم قطره ای هستش .راستش خسته شدم دکتر اینام رفتم ها ولی بی فایده .یه سری رفتم طب سنتی خوب شدم .باز برم طب سنتی؟۲۳سالمه .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرج زلفی
۲۰:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ۵۷ سالمه چند بار رفتم دکتر رفتم تمام ازمایشات را انجام دادم سونگرافی پرستادم هیچ ایرادی نداره روز از صبح تا شب یک بار یا دوبار ولی تا سرمو میزارم بخوابم نیم ساعت بعد میسوزم و بلند میشم میرم دست شویی چند قطره بیشتر نمیاد تا صبح هر نیم ساعت ّیدار میکنه و سه بار ررفتم دکتر هیچ اثری نداشت
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۰:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام.خسته نباشید من 5سالی میشه مشکل مثانه دارم یعنی تخلیه کامل نمیشه 5 یا 6 بار یا بیشتر میکشه تا تقریبا تخلیه شه تازه قطره قطره ام نیست حجمش زیاده تو هر بار.میرم سرویس 15 یا 20 دقیقه باید بشینم تا هر 2 یا3دقیقه یه بار تخلیه شه تا شب بتونم بخوابم دکتر گفت افتادگی مثانه ندارم.قرصای اعصابم زیاد خوردم بیفایدس جدیدا کمر دردم گرفتم نمیدونم چیکار کنم دیگه یه کم راهنمایی کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب. من ۱۵ ساله هستم و گاهی اوقات پس از تخلیه ی ادرار و بیرون آمدن از دستشویی ، احساس میکنم نمیتوانم ادرار خود را نگه دارم. در اثر هر گونه حرکت، ادرار من بیرون می آید. ولی پس از گذشت حدودا نیم ساعت ، به حالت عادی برمیگردم. و اختیار کامل بر ادرار خود دارم. تقریبا دو ماه است که این مشکل را دارم.
Iran (Islamic Republic of)
عباس بندی
۱۶:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
۴۹سال دارم العان ۱۰روز می شه که ادرارم به زورتخله میشه عالتم هم کوچک شده است من بایت چکارکنم من را راهنمایی کنید
United States of America
محمد
۱۷:۳۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من18سالم من وقتی ادارمی کنم بعدازشستن دوباره چندقطرازمجرام خارج میشه مشکل چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدیحیی
۰۱:۵۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام مرد43 ساله هستم وچندساله که درآخرادرارم تاحدودی 30الی35سی سی میماندکامل حارج نمیشود زمان که ازحالت نشستن خارج میشم وای مستم ادرار خارج میشه دراین بابت اگه لطف کنی راهنمای ام کنید یاغیابی یاحضوری ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
جناب دکتر ۲۶ سال دارم و مدتی هست که تقریبا نصف ادرارم به صورت قطره ای شده یعنی اول بصورت روان ولی بعدش بصورت قطره ای میشه اگه لطف کنید راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم .
Austria
Diman
۰۱:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
من ۳۱ سالمه و حدود یه ساله تکرر ادرار دارم و بعد دستشویی رفتن سریع دوباره باید برم دستشویی چون چند قطره جا میمونه. و همیشه این حس رو دارم که ادرار دارم و اگه برم دستشویی بشینم تا ده دقیقه هم بشینم ادرارم هی به صورت قطره ای میاد و باید خیلی زور بزنم.
خیلی ممنون میشم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۰۰:۲۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام
من حدود ۳۵ سالمه وقتی ادار میکنم بعضی وقتا حس میکنم که با زور ادرارم میاد یا فشارش‌ کم شده وقتی بیرون میام از دستشویی میخام بشینم انگار‌که ادارم مونده بوده ادارم میاد ولباسمو خیس میکنه
باتشکر‌
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
حجم طبیعی میزان ادرار باقی مانده در مثانه برای یک مرد شصت ساله چقدر است؟
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۲۱:۰۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
من مریض نخاعیم ک تو سونوگرافی ۵۰سی سی تو مثانه ام میمونه به همین خاطر تکرر دارار دارم اونم در روز ۷ یا ۸ بار چکار کنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کیانوش
۰۵:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اولش خوب میاد ادرارم ولی آخرش قطره قطره میاد بیرون هر وقت لوله گوارشم روبه پایین یا بالا میکشم هی قطره قطره میاد ازش بیرون ادرار قطره قطره میکنم تو لباس زیرم احساس میکنم فشار بهش میاد فکر کنم رگی هم زده پایین کلاهکم بعضی موقع ها هم دو بار ادرار میکنم تکرر ادرار دارم بعضی موقع ها هم درد دارم وقتی بعد از ادرار کردن صرفه می کنم یا کار سنگین ادرار قطره میزنه بیرون بعد تقریبا ۲۰ یا ۱۵ دقیقه ادرار قطره قطره ازش نمیاد بعضی موقع ها که ادرار و مدفوع با هم دارم بزرگ و کوچیک میشه منی یا چیزه چسبنده ای بیرون ازش میاد مشکل چیه
Iran (Islamic Republic of)
صدف رایان
۱۸:۰۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام من ۲۱سالمه و تکرر ادرار دارم اما سوزش ندارم و در سونو گرافی من افزایش خفیف ضخامت مثانه دیده شده و در یک سونوگرافی ام پس از تخلیه مثانه پر، رزیدو ب حجم تقریبی 53ccدیده شده .من واقعا استرس دارم ایا خطرناک هست یا نه و اینکه راه درمان چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۰:۰۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخیر من مدت زیادیه ک تکرر ادرار دارم کشت ادرار ومعاینات زنانه هم انجام دادم سالم بوده اما تو سونو گفت ک ۱۰۰سی سی ادرار بعد از تخلیه تو مثانه میمونه دلیلش چیه لطفا کمکم کنید من تا۱۵ بارم شده ک درطول روز دسشویی برم واقعا ازار دهنده س اما ن سوزش دارم ونه ادرارم قطره ایه
Iran (Islamic Republic of)
طلا
۲۳:۵۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
سلام من همتکرور ادرار دارم هم شبها هم روز ها آب هم زیاد مینوشم دایمن دهنم خشکه ادرارم هم خوب تخلیه نمیشودشما بگید چکار کنم ور ضمن قند هم دارم خودم هم میدانم از همو نهچاره چیه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۸:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام من یه دختر 4.5ساله دارم الان چند وقته روزا دستشوییش رو حس میکنم دیر میگه و وقتی می‌ره دستشویی قبلش چند قطره چکه کرده شب ادراری نپاره و صبح بعد از بیدار شدن این مشکل رو نداره زمانی که مهد کودکه تا حالا این اتفاق نیفتاده به نظرتون دلیلش چی می‌تونه باشه. فقط سر به هواییه یا می‌تونه مشکل پزشکی باشه
Austria
پرهام
۱۷:۴۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
ادرار من بطور کامل تخليه نميشود و بصورت قطره اي خارج ميشود.علت چي؟ ادرار من بطور کامل تخليه نميشود و وقتي از دستشويي ميام بيرون مجبورم دستمال کاغذي بذارم چون مابقي ادرارم بصورت قطره اي خارج ميشود.من چه مشکلي دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام من سوزش ادرار دارم و مشکل تخلیه ادرار دکتر رفتم چرک خشک داده ولی خوب نشدم از راهای خانگی استفاده کردم بهتر نمیشم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام خب جوابها کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید مامانم افتادگی مثانه داشت جراحی کرده اما بعد از دوهفته هنوز جای زخم جوش نخورده دکتر هم بقیه ها رو باز کرده لطفا راهنمایی کنید قندش تا 240 هم میره
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۰۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من توفصل گرما خیلی کم اداردارم ایا من مشکل دارم؟
اما توفصل سرما زیاد ادراردارم فقط چایی میخورم
ولی توفصل گرما همی چایی میخورم همی اب زیادمیخورم اما دسشویی صبح تا شب یبار میرم علتش چیه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
H
۲۱:۵۹ ۲۳ تير ۱۳۹۸
سلام من چند هفته پیش سرفه زیاد میکردم و بعد از اینکه خوب شدم وقتی به دستشویی میرفتم ادرارم کامل تخلیه نمشد .
آیا احتیاج به دکتر دارم ؟
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۹:۳۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
من گاها توی خوابم میبینم که به دستشویی رفتم و همزمان با خوابی که میبینم تلاش میکنم واسه دفع ادرار در خواب که گاهی وقتا به شکل بی اختیاری در کنترل ادرار نمود پیدا میکنه و خیلی داره عذابم میده دقیقا از بعد از زایمان این مشکل واسم پیش اومده و چیزی که جالبه اینه که هنگام دفع در خواب احساس سوزش و درد هم دارم در حالیکه در شرایط عادی و بیداری این مشکل رو ندارم میشه بگین مشکل من چیه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۵۵ ۰۵ تير ۱۳۹۸
سلام به همه شما که میخوانید..من دوماه است که سوزش ادرارگرفتم سونوچیزی نشون ندادفقط افتاده گی مثانه.قبلاتکررادرارزیادداشتم.انقدکه اگه ی لیوان چای میخوردم بعدش بایددوباردستشدیی میرفتم.خیلی چای خورم.ولی الان که به این دردمبطلاشدم خیلی دیر به دس به آ ب می رم.درضمن.کلیه راستم دردشدیدداره.واوایل ته ادرارم تیره خون آلود.حتالخته خون میومد.ازمایش دادم هنوزجوابشونگرفتم.بعدگرفتن جواب می نویسم که چی بود.مواظب خودت باش هم وطن.
Iran (Islamic Republic of)
پروین
۱۲:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
آیا عضله ازبین رفته مثانه قابله درمان هست ؟اگه هست چگونه میشه اون رو درمان کرد
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۴:۵۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
باسلام من حدود ۶سال هست ک ب بیماری تکرر ادرار دچارم یعنی همش تو دستشوییم و اصلا ادرارم تموم نمیشه و همش قطره قطره میاد نمیتونم ب هیجا سفر کنم به پزشای متعددی رفتم و همچنین پیش روانپزشک ولی تا کنون خوب نشدم مشکلی هم ندارم از اضطرابه هر بلایی سرم میاد .خواهش میکنم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۸ سالمه و وقتی ادرار میکنم بعد از ۲دقیقه احساس میکنم در التم چیزی هست و وقتی به دستشویی میرم دوباره ادرار میکنم ولی مقدارش خیلی کمه و این کار ۳یا۴ بار بعد از ادرار اولیه تکرار میشه و مقدارش رفته رفته کمتر میشه الان۱ماه هستش که اینطوری شدم خواهشن جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
کریم گلچین
۰۰:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من ۵۴سن تو دارم مدت ۲۰سال پیش فشار ادارم کم کم از حالت عادی خارج شد یعنی انگار شیر آب را نصفه باز کنی. مراجعه به پزشک جهت تشخیص نتیجه هیچی. اما الآن روزها عالی ولی شب‌ها معمولا ۲تا۳بار ازخواب بیدار میشوم. ولی ادرا بعد از حد اقل۵ تا ۷دقیقه اگر فکر نکنم بزور شروع میشه باسرعت بسیار کم.سونو نرمال آزمایشات نرمال بود .سیتی از مجاری پیشنهاد پزشک بود که انجام ندادم. لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
خواستم بپرسم مدت طول درمان مستانه چندوقته
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام من مدتی است وقتی ادرار میکنم بعد از چند دقیق چند قطره ادرار به لباس زیرم چکه میکنه ازمایش کلی انجام دادم کامل سالم بودم 38 ساله هستم ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من دو تا بچه پنج ساله و ده ساله دارم که شب ادرار دارن و خیلی زود به زود یبوست میشن دلیل چیست
Iran (Islamic Republic of)
نیرالسادات میره
۱۵:۰۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
من تکررادرارشدیددارم باسوزش بعدادرارازمایش سالم بود فقط سونویه مقدارادرارتومثانه میموندهمه نوع انتی بیوتیک خوردم خوب نشدم
Iran (Islamic Republic of)
نیرالسادات میره
۱۵:۰۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
من تکررادرارشدیددارم باسوزش بعدادرارازمایش سالم بود فقط سونویه مقدارادرارتومثانه میموندهمه نوع انتی بیوتیک خوردم خوب نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام دوستان من همتونو درک میکنم وواقعاتکرر ادراروبی اختیاری ادرار چیز آزار دهنده وبدی هست من دکترای زیادی رفتم ولی اخرش نتیجشو گرفتم ببینید اول رفتم چندتا دکتر کلیه ولی هیچکدوم بدرد نمیخورد مشکل اصلی از اعصاب بود رفتم پیش دکتر اعصاب وبعد ویزیت گفتش که ازاعصابته بهم قرص ایمی پرامین وونلافاکسین داد خوب بودن ویک قرص دیگه هم میخوردم واون سولیفناسین بود ایناروتا چند ماه مصرف کردم خوب شدم من مشکلم این بود که مثانم حجم نمیگرفت کوچیک بود نهایتا ۱۵۰سیسی ووقتی که احساس دستشویی میگرفتم باید فورا میرفتم وگرنه چند قطره میریخت وحالا هم مثانم بزرگ شده هم خودمو میتونم نگهدارم تا چند ساعت گفتم که شمام درجریان باشین اگر مشکلتون بادکتر کلیه حل نشد حتما به متخصص اعصاب روان یا روانپزشک مراجعه کنین
Singapore
م.اشتری
۱۵:۴۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
سلام.من چند ساله تکرر ادرار دارم روزانه ده بار شب هم چهار بار بیشتر.چیکار کنم چه دارویی مصرف کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
سلام و خسته نباشید
من چند روز پیش با تیغ روی کیسه مثانه رو بریدم. زخم سطحی هست ولی متاسفانه تا الان خوب نشده . چیکار باید بکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسين تقوي
۰۰:۳۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
در یکسری از بیماری‌های مثانه فرد حس خود را از دست می‌دهد و یا قدرت انقباض مثانه از بین می‌رود یعنی فرد علی‌رغم اینکه هیچگونه انسدادی در مجاری ادراری ندارند قادر به دفع ادرار نیست یا احساس پری مثانه نمی‌کند و به طور ار‌ادی فرد قادر به تخلیه مثانه نیست.سلام اقاي دكتر من اين مشكل رو دقيقا دارم بايد چيكار كنم ممنون ميشم راهنمايي بفرمايد
Iran (Islamic Republic of)
محمد صالح
۲۲:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
با سلام خدمت آقای دکتر.....
جوانی ۱۸ ساله هستم...
گاهی اوقات وقتی ادرار میکنم بعد از ادرار مایعی تقریبا سفید رنگ که باید زور بزنم و خارج بشه از مجرا خارج میشه
آیا طبیعی هستش؟

ممنونم از شما
Iran (Islamic Republic of)
a.bs
۱۹:۲۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام و خسته نباشید من چند سال پیش بخاطر سنگ کلیه اورژانسی شدم بعد از اون موضوع یک سالو نیم.پیش رفتم سونو گفتن افتاده اما من هیچ علائم ندیده بودم . الان دارم میرم باشگاه ی دردای خفیفی زیر دلم و کمرم قسمت گودی کمرم حس میکنم بعد چشمامم ۱ ماهی هس سیاهی میره . الان چند روزیم هس ادرارم قهوه ای شده بعضی وقتام قرمز پررنگ .میخواستم بدونم علتش چبه اخه خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
عالی
۱۲