مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی:

میزان سوخت، برق و بخار پالایشگاه‌ فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی کاهش یافت

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:با انجام تعمیرات اساسی میزان مصرف بخار، برق و سوخت در پالایشگاه‌های دو فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی کاهش چشمگیری یافت.

میزان سوخت، برق و بخار پالایشگاه‌ فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی کاهش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ایرج خرمدل، ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت زیست محیطی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی از بهبود کیفیت شاخص‌های زیست محیطی در فازهای 9 و 10 خبر داد و اظهار داشت: از مهم‌ترین نگرانی‌های مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی میزان COD آب خروجی پالایشگاه به سمت دریا است که این شاخص امسال با انجام تغییراتی در فرآیند و تجهیزات کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه این شاخص قبلاً حدود 7 هزار PPM بوده که پس از پایان تعمیرات اساسی به PPM 300 کاهش یافته است افزود: برنامه پالایشگاه پنجم پارس جنوبی کاهش این شاخص تا PPM 60 است و امیدواریم تا دو ماه آینده این مهم محقق شود.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: هم‌اکنون یک شرکت دانش بنیان متشکل از جوانان تحصیل‌کرده و با دانش ایرانی در حال انجام این پروژه هستند که موفقیت‌های مناسبی نیز کسب کرده‌اند.

خرمدل از کاهش میزان سوخت، برق و بخار مصرفی در پالایشگاه‌ فازهای 9 و 10 پارس جنوبی خبرداد و گفت: با انجام تعمیرات اساسی میزان مصرف بخار، برق و سوخت در پالایشگاه‌های دو فاز 9 و 10 پارس جنوبی کاهش چشمگیری یافت.

وی با بیان اینکه مصرف برق پالایشگاه پنجم پارس جنوبی حدود 6.57 درصد کاهش یافته است تصریح کرد: با انجام تعمیرات اساسی میزان سوخت پالایشگاه پنجم پارس جنوبی 3.22 درصد و بخار مصرفی نیز 0.66 درصد کاهش داشته است.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: کاهش مصارف انرژی در حالی رخ داده که میزان تولیدات پالایشگاه افزایش یافته و این نشان‌دهنده انجام کارهای اصلاحی مناسب در بازه تعمیرات اساسی است.

خرمدل مهم‌ترین هدف از تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی را استمرار تولید و آمادگی کامل پالایشگاه در فصل سرما عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش زمان تعمیرات پالایشگاه گاز فاز 9 و 10 پارس جنوبی این کاهش سبب تولید 45 میلیون متر مکعب گاز طبیعی و 37 هزار بشکه میعانات گازی شد.

انتهای پیام/پ

کاهش میزان سوخت ، برق و بخار پالایشگاه‌ فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.