مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:

۶۰ درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جمعیت تحت حمایت این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: سه هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار مددجوی این نهاد از خدمات مشاوره گروهی بهره‌مند شدند.

۶۰ درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر زنان سرپرست خانوار هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در نشست با کارشناسان کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به لزوم ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اظهار داشت: این خدمات به منظور پیش گیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، مشکلات روحی و صیانت از سلامت روانی مددجویان تحت حمایت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی زنان سرپرست خانوار غالباً با مخاطراتی به سبب سرپرستی فرزندان، مشکلات اقتصادی و نگرش غلط جامعه نسبت به زنان مطلقه و بیوه روبه رو است، گفت: ارائه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره به زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت‌های توانمند سازی در کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: در هشت ماهه امسال سه هزار و 200 زن سرپرست خانوار در جلسات مشاوره و راهنمایی گروهی شرکت کردند و در خصوص موضوعاتی چون امید به آینده، ارتقاء عزت نفس، انگیزه و نشاط اجتماعی با آنها صحبت شده است.

لطفی با بیان اینکه تشویق زنان سرپرست خانوار به ازدواج مجدد یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد است، خاطر نشان کرد: 128 زن سرپرست خانوار زیر 40 سال امسال با راهنمایی و هدایت کارشناسان مشاوره ازدواج مجدد دائم کردند که 20 نفر از آنها بازگشت به زندگی قبل را خود را داشتند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به برگزاری خدمات مشاوره‌ای قبل، حین و بعد از ازدواج برای مددجویان تحت حمایت، افزود: یکی از نتایج مطلوب و تأثیر گذار کارگاه‌های آموزشی مشاوره و راهنمایی به حداقل رساندن آمار طلاق بین مددجویان و برقراری زندگی سالم و برگرفته از تعالیم دینی است که به تحکیم بیناین خانواده کمک می‌کند.

وی با اشاره به این که 60 درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر زنان سرپرست خانوار هستند، تصریح کرد: در طول سال خدمات تخصصی و حمایتی در عرصه‌های مختلف شغلی و اقتصادی، آموزشی و تحصیلی، فرهنگی و مشاوره‌ای به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر این که خدمات مشاوره در کمیته امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است، گفت: مشاوره‌های تخصصی نقش مهمی در توانمند سازی مددجویان دارد و آنان می‌توانند با مدیریت مناسب، سبک زندگی خود را تغییر دهند و در مسیر موفقیت گام بردارند.

انتهای پیام/پ

زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد 60 درصد از کل جمعیت مورد حمایت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.