رئیس بسیج سازندگی اصفهان:

اعزام ۱۲ گروه جهادی استان اصفهان به مناطق زلزله‌‌زده کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: تا کنون بیش از ۳۰۰ جهادگر اصفهانی، در قالب ۱۲ گروه جهادی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ احسان‌الله رضاپور با اشاره به فعالیت‌های سپاه صاحب‌الزمان(عج) و بسیج سازندگی استان اصفهان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اظهار داشت: بسیج سازندگی استان اصفهان به‌نمایندگی از سپاه صاحب‌الزمان(عج) از روز نخست حادثه در مناطق زلزله‌زده حضور داشت و تا‌کنون بالغ بر 300 جهادگر اصفهانی در قالب 12 گروه جهادی به همراه 3 گروه از بازنشستگان و پیشکسوتان را به این مناطق اعزام کرده که در هر مرحله حدود 70 جهادگر در منطقه مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند. 

وی با بیان اینکه 3 روستا در شهرستان سرپل ذهاب به بسیج سازندگی استان اصفهان واگذار شده است، افزود: این روستاها در مرکز دهستان پشت تنگ سرپل ذهاب قرار دارد و 366 خانوار در این روستاها زندگی می‌کنند که به نسبت سایر استان‌های کمک کننده، استان اصفهان جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار داده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد: اسکان اضطراری و توزیع چادر، پتو، پلاستیک و غیره انجام شده است و سوله‌ای از کمک‌های مردمی را دپو کرده‌ایم تا به مرور زمان در بین مردم توزیع شود؛ از روزهای نخست حادثه، روزانه 4 هزار غذای گرم در 2 وعده غذایی ناهار و شام طبخ و توزیع شده است اما با توجه به پیشنهاد مردم، جیره خشک به همراه کیسه آرد و پیک نیک به آنان تحویل داده شده تا به زندگی عادی خود بازگردند. 

وی با بیان اینکه تا کنون 60 کانکس از محل کمک‌های مردمی به جای خانه‌هایی که کاملاً ویران شده، نصب و راه اندازی شده است، تصریح کرد: کانکس‌های ساخته شده توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) که شکل ویژه‌ای دارند به زودی به منطقه می‌رسد و جایگزین کانکس‌های کمک‌های مردمی می‌شود؛ اولویت واگذاری کانکس با کسانی است که منزلشان تخریب صد در صدی داشته و یا کسانی که آسیب اجتماعی دیده‌اند، همانند زنان باردار، پیرمردها و پیرزن‌ها و بیماران. 

سرهنگ رضاپور ادامه داد: از نظر امدادی، بهداشتی و پزشکی، تیم‌هایی مختلفی به منطقه اعزام شده است و همه در جهت خدمت رسانی فرهنگی و عمرانی فعالیت داشته‌اند، البته ما در حال حاضر با استقبال زیادی از گروه‌های جهادی استان اصفهان برای حضور در مناطق زلزله‌زده مواجه هستیم که این گروه‌ها به نوبت فراخوانی می‌شوند. 

وی با اشاره به ساخت و راه اندازی 8 سرویس بهداشتی سیار گفت: نزدیک به 200 سرویس بهداشتی و حمام از خانه‌های مردم راه اندازی و بهسازی شده است؛ از سوی دیگر سپاه استان اصفهان با پشتیبانی کمک‌های مردمی آمادگی حمایت و پشتیبانی از سایر روستاهای همجوار را دارد و حمایت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، امدادی، عمرانی و بهداشتی خود را تا 3 ماه آینده ادامه می‌دهد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: چادرهای اسکان اضطراری شماره بندی شده و روزانه سرکشی می‌شود و پک  تغدیه، بهداشتی و گرمایشی بر اساس نیاز ارائه می‌شود، همچنین روستاهای اطراف پس از آگاهی از خدمات ارائه شده توسط بسیج سازندگی استان اصفهان با ارائه نامه از شوراهای خود به سوله و انبار ما مراجعه کرده و اقلام مورد نیاز را دریافت می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: مردم نیاز به اورژانس اجتماعی دارند، بنده از سازمان بهزیستی تقاضا دارم در بحث روانپزشکی وارد شود چراکه مردم ترس زیادی دارند و اگر این ترس از بین برود مردم در خانه‌هایی که سالم مانده اسکان می‌یابند.

رضاپور با بیان اینکه سکو بندی و اجرای فونداسیون کانکس‌های اصلی آغاز شده و تا 2 هفته آینده اسکان موقت به اتمام می‌رسد، افزود: مردم پس از دریافت وام بنیاد مسکن برای اسکان دائم اقدام به ساخت منازل مسکونی می‌کنند، همچنین 1200 واحد مسکونی بر اساس تفاهم نامه بسیج سازندگی کشور با سازمان بهزیستی، در بحث اسکان موقت، ساخته می‌شود که بسیج سازندگی استان اصفهان تقاضای ساخت 110 واحد را ارائه کرده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به موج سرما و بارش‌ها در این مناطق گفت: نیروهای جهادی شبانه‌روز در تلاش هستند تا مردم آسایش بیشتری داشته باشند و آبگرفتگی و سایر مشکلات احتمالی را برطرف کنند، البته تا کنون پتو، هیتر برقی و سایر وسایل گرمایشی به اندازه نیاز بین مردم توزیع شده است.    

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار