انتقاد شدید مقام سابق دولت آمریکا از توییت امروز ترامپ درباره فلین

رئیس پیشین دفتر ملاحظات اخلاقی کاخ سفید در پیامی توییتری نوشت اگر دولت کنونی آمریکا دچار فساد بی‌شرمانه نبود، توییت ترامپ درباره فلین ممکن بود به قیمت از دست دادن ریاست‌جمهوری‌اش تمام شود.

توییت ترامپ درباره فلین ممکن است به قیمت از دست دادن ریاست‌جمهوری‌اش تمام شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، والتر شاوب، مدیر پیشین «دفتر اخلاق دولت آمریکا»، امروز (شنبه) در پیامی توییتری نوشت اگر دولت کنونی آمریکا دچار فساد بی‌شرمانه نبود، توییت ترامپ درباره علت اخراج مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، ممکن بود به قیمت از دست دادن ریاست‌جمهوری‌اش تمام شود. 

والتر شاوب در پیام خود (خطاب به ترامپ) نوشت: آیا تو اذعان می کنی زمانی که از جیمز کومی –رئیس وقت اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) – خواستی کاری به کار فلین نداشته باشد از این موضوع اطلاع داشتی که او به اف بی آی دروغ گفته است؟

مدیر پیشین دفتر اخلاقیات دولت آمریکا در ادامه نوشت در گذشته و پیش از آنکه (دولت آمریکا دچار فساد بی‌شرمانه شود) تنها همین یک توییت برای پایان دادن به عمر ریاست جمهوری کفایت می کرد.

شاوب در ادامه توییت‌هایش با اذعان به اینکه دیگر نتوانسته در قبال موضوع فلین سکوت اختیار کند، از ترامپ می‌پرسد: آیا زمانی که دان مک‌گن، مشاور حقوقی کاخ سفید، سالی ییتس، دادستان کل موقت آمریکا، را به سبب هشدارهایش درباره فلین مورد تمسخر قرار داد، تو از دروغگویی مشاور امنیت ملی خود اطلاع داشتی؟ آیا چند روز بعد و زمانی که ییتس را به سبب افشاگری اش اخراج می کردی، می دانستی که فلین به اف بی آی دروغ گفته است؟

شاوب همچنین در این توییت ها تأکید کرد اگر دولت کنونی آمریکا دچار فساد بی‌شرمانه نبود، توییت ترامپ درباره فلین ممکن بود به قیمت از دست دادن ریاست‌جمهوری‌اش تمام شود.

ترامپ ساعتی پیش در یک پیام توییتری اعلام کرد به این دلیل فلین را اخراج کرده است که او به مایک پنس، معاون اول و همچنین اف بی آی دروغ گفته بود.

ترامپ در پیام توییتری خود نوشت: من مجبور بودم ژنرال فلین را اخراج کنم؛ زیرا او به معاون رئیس جمهور و اف بی آی دروغ گفته بود. او به این دروغ ها اذعان کرده است. ترامپ در ادامه نوشت مایه تأسف است زیرا اقداماتش (اقدامات فلین) در دوران انتقال سیاسی قدرت قانونی بودند. چیزی برای مخفی کردن وجود نداشت.

در ادامه گزارش هیل آمده است کاخ سفید ماه فوریه دلیل درخواست ترامپ از فلین برای کناره‌گیری را «بی‌اعتمادی» عنوان کرده بود. فلین در استعفانامه اش به سبب گزارش غیردقیق خود به مایک پنس از گفتگوهایش با سرگئی کسلیک، سفیر روسیه در واشنگتن، عذرخواهی کرده بود.

پس از آن بود که پنس با حضور در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد فلین درباره تحریم های روسیه با کسلیک صحبت نکرده است.

از سوی دیگر، جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی ماه مه سال جاری با شهادت در مجلس سنا اذعان کرد ترامپ در ملاقات با او که در 14 فوریه صورت گرفت، از او خواسته بود تحقیقات درباره فلین را متوقف کند.

فلین جمعه گذشته اعتراف کرد به مأموران اف بی آی درباره تماس هایش با مقامات روسیه دروغ گفته است. فلین نخستین فرد از دولت ترامپ است که توسط رابرت مولر، مأمور ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، به طور رسمی مورد اتهام قرار می گیرد.

شاوب که از دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان مدیر دفتر اخلاقیات کاخ سفید مشغول به کار بود، ماه مه پس از انتقاد از ترامپ درباره پیگیری منافع اقتصادی اش پس از راهیابی به کاخ سفید، از سمت خود کناره گیری کرد.

 

انتهای پیام/

انتقاد شدید شاوب از توییت ترامپ درباره فلین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار