اعتراض زنان افغانستان به استفاده از ادبیات جنسیتی در سخنرانی اشرف غنی

درخواست «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان از مخالفان سیاسی اش مبنی بر پوشیدن چادر، موجب اعتراض شماری از شهروندان این کشور در شبکه‌های مجازی شده است.

اعتراض زنان افغانستان به استفاده از ادبیات جنسیتی در سخنرانی اشرف غنیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درخواست «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان از مخالفان سیاسی اش مبنی بر پوشیدن چادر، موجب اعتراض شماری از شهروندان این کشور در شبکه‌های مجازی شده است.

اشرف غنی در مراسم انتقال مسئولیت نیروهای مرزی از وزارت داخله به وزارت دفاع گفت: «هرکسی که ادعا دارد یک عضو عالیرتبه یا دون پایه از این کشور با داعش همکاری می کند، جرأت کند به محکمه بیاید و ادعای خود را ثابت نماید وگرنه چادر بپوشد».

کاربران شبکه‌های مجازی افغانستان در اعتراض به این کنایۀ رئیس جمهور گفته اند که وی چادر پوشیدن را که نماد زنان است، به عنوان تحقیر استفاده کرده است.

فرخنده رجبی، داستان نویس در صفحۀ فیسبوکش نوشته که چادر مایه ننگ و ضعیف بودن نیست و خواستار معذرت خواهی رئیس جمهور شده است.

گروه دختران رابعه که از سوی شماری از فعالان حقوق زنان اداره می‌شود نیز به این سخنان رئیس جمهور اعتراض کرده و از وی پرسیده اند: «زنان افغانستان به کی امید ببندند وقتی رییس جمهور شان زن بودن و زنانگی را شرم‌آور می داند؟ چرا باید مردی که ادعایش غلط است با زنانه شدن تنبیه شود؟ مگر زن بودن ذاتا بد است؟ چرا بدن، لباس، و هویت زن توهین آمیز پنداشته شود و از آن برای توهین رقبای سیاسی دولت استفاده شود؟»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار