فخاری در جلسه علنی شورای شهر تهران:

حق معلولان پایمال شده است

عضو شورای شهر تهران گفت: هر چند معلولان با امید و تلاش در جامعه حضور دارند، اما حق شهروندی آن‌ها بیش از دیگران پایمال شده است.

حق توانیابان پایمال شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد،  در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: همشهریان تهرانی در هفته‌ای که گذشت در شهر رفت و آمد کرده اید ورزشگاه رفته اید و تفریح کرده اید، چند همشهری و توانیاب در کنار شما از امکانات برخوردار بوده است؟

وی ادامه داد: هر چند توانیابان(معلولان) با امید و تلاش در جامعه حضور دارند، اما حق شهروندی آن‌ها بیش از دیگران پایمال شده است.

توانمندان در پویایی های شهری غایبند

فخاری اضافه کرد: توانمندان که بخشی از جامعه هستند در پویایی های شهری غایبند و همه ما در این موضوع مسئول هستیم.

وی ادامه داد: گویی مسئولان فراموش کرده اند که توانیابان، معلولان و نابینایان بخشی از جامعه ما هستند که در این شهر زندگی می کنند و حقوق شهروندی دارند و باید برای سهم و مشارکت آن ها در همه فضاها برنامه ریزی شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: بیشتر سازه های شهری برای اشخاص توانیاب نامناسب است. گرچه خیابان ها، پیاده راه ها و ساختمان ها برای همه آسیب زا و نا ایمن است، اما حق شهروندان توانیاب(معلولان) بیش از دیگران پایمال شده است.

فخاری اظهار داشت: نادیده گرفتن حقوق توانیابان(معلولان) در حالی است که در جامعه ما جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که حضورشان نماد شکیبایی و از خود گذشتگی است هم سرمایه ارزشی ایرانیان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: جامعه بالنده و پویا جامعه ای است که گوناگونی در همه زمینه ها را ارج نهد و حقوق همه شهروندان را به رسمیت بشناسد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به الگوی مدیریت پویا و مسئولیت پذیری شهری افزود: در این الگو مدیرانی کار می‌کنند که در مورد تمام طرح و برنامه ها به سهم شهروندان با نیازهای ویژه توجه داشته باشند.

خانه نشینی توانیابان مصداق نابرابری است

وی اضافه کرد: جداسازی و خانه نشینی توانیابان(معلولان) مصداق تبعیض و نابرابری است.

فخاری با بیان اینکه تنها برگزاری برنامه های مناسبتی و نمایشی سهم شهروندان توانیاب نیست، افزود: کار، تفریح، سرگرمی، بازی، رفت و آمد، ورزش، جشن و سوگواری در کنار همه مردم حق و سهم شهروندان تهران است.

عضو شورای شهر تهران گفت: با گرامیداشت روز جهانی معلولان به خود یاد آور شویم که سیاست گذار، مدیر و شهروند باید همه در برابر حق و مسئولیت افراد با نیازهای ویژه آگاهانه تر و فعال تر از همیشه رفتار کنیم و شهر را برای همه مردم از نو بسازیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار