تحلیل ظریفِ وزیر امور خارجه کشور از توان نظامی ایران و عربستان + فیلم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور طی سخنرانی خود در کنفرانس بین‌المللی ایتالیا، توان نظامی ایران و عربستان را تحلیل و به قیاس آنها پرداخت.

تحلیل ظریفِ وزیر امور خارجه کشور از توان نظامی ایران با عربستان + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت همتای ایتالیایی خود برای شرکت در سومین کنفرانس بین المللی مدیترانه‌ای عازم ایتالیا شده بود، پس از انجام برنامه‌های مدون در این سفر دو روزه، به اتفاق هیئت همراه به تهران بازگشت.

محمد جواد ظریف در این نشست به زبان انگلیسی از توان نظامی ایران در قیاس با سایر کشورها به ویژه عربستان گفت و با تایید ساخت موشک توسط ایران ادامه داد "ایران تنها کشوری نیست که دارای موشک است.

آنچه که تهدید محسوب می‌شود موشک 2000 بردی ایران نیست بلکه موشک‌هایی با برد 2500 کیلومتری است که عربستان طبق اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان تجهیزات نظامی لوکس با هزینه 86 میلیارد دلاری خریده است. این در حالی است که مبلغ تمام شده برای ایران در خصوص ساخت تجهیزات نظامی 16 میلیارد دلار بوده است با توان نظامی بالاتر. "

ظریف با اشاره به دوران سخت و تلخ جنگ تحمیلی عراق به ایران، اینکه برای دفاع از خود نیاز به سلاح داشته و هیچ کشوری حاضر به کمک نشد، تاکید کرد ایران تجربه گذشته را تکرار نخواهد کرد. وی افزود ایران برای دفاع از خود نیاز به موشک دارد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان این سخنرانی اشاره‌ای هم به دخالت‌های آمریکا در مسائل سوریه و منطقه کرد. ظریف گفت این تصور که آنها برای برقراری ثبات در منطقه،به کمک نیروهای خارجی نیاز است را از اساس نادرست خواند و قاطعانه اذعان داشت امنیت و ثبات جز به دست نیروهای داخلی برقرار نمی‌شود. 

ویدئوی زیر بخشی از اظهارات محمدجواد ظریف در کنفرانس بین المللی ایتالیا است.

انتهای پیام/

مقایسه توان نظامی ایران و عربستان توسط وزیر امور خارجه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
دکتر ظریف دوستت داریم . درود بر ایران
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
آفرین به وزیر باصلابت ایران عزیز ظریف عزیز دوستت داریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
ان شااله ترامپ واز دولت امریکا حذف میشه وقت دیدنیه .
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۲۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
ال سعود مانند صدام سرنگون خواهد شد.مرگ بر ال سعوود
آخرین اخبار