رجبی در نشست خبری مطرح کرد:

آغاز طرح مردم‌یاری محمد رسول‌الله(ص) ارتش از فردا/ حضور مداوم ارتش در مناطق زلزله‌زده

فرمانده بهداشت و درمان ارتش گفت: طرح مردم‌یاری محمد رسول‌الله (ص) ارتش در منطقه شرق و جنوب شرق کشور، از فردا آغاز خواهد شد.

آغاز طرح مردم‌یاری محمد رسول‌الله ارتش از فردابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: امروز ارتش به عنوان یک نیروی انقلابی و مردمی برای قرب الهی و خدمت به مردم گام برمی‌دارد و یگان بهداشت ارتش نیز در همین مسیر است. 

وی ادامه داد: ما با به کارگیری توان امدادی و آموزشی خود در چهار نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی امر خدمت‌رسانی به مناطق محروم را به نهضتی بزرگ بدل کردیم. 

فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش افزود: طبق فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند باید مسئولین در خدمت به مردم از یکدیگر سبقت بگیرند و نهضتی بزرگ را به وجود آورند و نیروهای مسلح به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته این فرمایش را محقق کند که نمونه بارز آن خدمت‌رسانی به زائران اربعین و حادثه تلخ زلزله کرمانشاه بود. 

امیررجبی با بیان این موضوع که سامانه‌های بهداشت و درمان ارتش در مراسم اربعین در هر سه مرز حضور داشتند، افزود: پس از گذشت 21 روز و با وقوع زلزله غرب کشور نیروهای بهداشت و درمان به این مناطق گسیل داشته شدند با وجود تلخی زلزله با خدمت‌گذاری کام همه را شیرین کردند.

 فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش با تأکید بر این موضوع که بهداشت و درمان ارتش طی سه سال در مناطق زلزله‌زده کار امدادرسانی را انجام داد، گفت:‌ اولین فاز؛ فاز اضطرار بود که یگان بهداشت و درمان ارتش توانست در همان ساعات اولیه این فاز را به خوبی اجرایی کند؛ تا در همان ساعت اولیه دریافت مجروحین در بیمارستان‌های ارتش را آغاز و با به کارگیری بالگردهای هوانیروز مصدومین را منتقل کردیم به نحوی که در روز اول هیچ مصدومی در منطقه سرپل ذهاب باقی نماند.

 وی ادامه داد: ما در فاز دوم سامانه‌های بهداشتی را در قالب تیم‌های بهداشت روان، بهداشت محیط زیست و تیم‌های امدادی دیگر را وارد عملیات در مناطق زلزله‌زده کردیم و در فاز سوم که تا همین لحظه نیز ادامه دارد یگان‌های بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال خدمت رسانی هستند و تا هر زمانی که لازم باشد در مناطق زلزله زده حضور خواهند داشت.

 فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش درباره برگزاری رزمایش مردم‌یاری محمد رسول‌الله(ص) در منطقه شرق کشور اظهار کرد: پس از وقوع زلزله در منطقه غرب به دستور فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش بهداشت و درمان از فردا با حضور تمامی سامانه‌ها در مناطق شرق و جنوب شرق آغاز می‌شود، البته سامانه‌ها امروز در حال استقرار هستند، اما همین امروز نیز 700 مراجعه در مناطق شرق و جنوب شرق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: درحالیکه هنوز این طرح به صورت رسمی آغاز نشده و نیرو‌های ما به شکل کامل در منطقه مستقر نشده‌اند، بیش از ٧٠٠ نفر به صورت رایگان ویزیت شده اند.

فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش با اشاره به تخصص‌هایی که به مردم ارائه‌ می‌شود افزود: تخصص‌های زنان و زایمان، جراحی، دندانپزشکی، آندوسکوپی و ... در این طرح به مردم ارائه خواهد شد.

امیر رجبی وی با بیان اینکه رزمایش بهداشت و درمان از روز فردا دوشنبه 15آذر تا جمعه 17 آذر برگزار می‌شود، تصریح کرد: این طرح در مناطق چابهار، پسابندر، سواحل مکران، ایرانشهر، خاش و کنارک استان سیستان و بلوچستان و همچنین منطقه سربیشه خراسان جنوبی، از فردا آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت که در این مدت مجموعا بالغ بر ٢٠٠ هزار نفر در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی درباره میزان افرادی که در این رزمایش تحت پوشش قرار می‌گیرند، گفت: با توجه به پوشش کل استان سیستان و منطقه‌ای از استان خراسان جنوبی آمار دقیقی در دست نیست، اما در مناطقی که سامانه‌ها مستقر می‌شود می‌توان گفت که حدود 200 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش اظهار کرد: 5سامانه بیمارستانی برای این رزمایش به منطقه شرق و جنوب شرق اعزام شدند که هرکدام بیش از 10 سامانه متحرک امدادرسانی دارند. رزمایش بهداشت و درمان ارتش در قالب پنج اکیپ عمده برگزار می‌شود که یک اکیپ در خراسان جنوبی و مابقی در استان سیستان و بلوچستان مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار