موهبتی:

بدهی هزار و ۴۰۰ میلیاردی سازمان بیمه سلامت/ مسئله سلامت نباید سیاسی کاری شود

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: سیاسی شدن سلامت به نفع مردم و جامعه نیست.

بدهی هزار و ۴۰۰ میلیاردی سازمان بیمه سلامت/ مسئله سلامت نباید سیاسی کاری شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان عصر امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: پرداختی‌های بیمه سلامت وارد برج هفت شده  و پرداخت دانشگاه‌های علوم پزشکی به بهمن ماه رسیده است و ماه اسفند نیز پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: داروخانه‌ها به طور میانگین پرداختی‌های تا خرداد ماه را دریافت کرده‌اند و با پرداخت هفته آینده به دانشگاه‌ها بدهی به هفت ماه می‌رسد.

موهبتی افزود: ضمانت اجرایی و تحقق برنامه این است که پول در اختیار سازمان‌ها باشد و اگر منابع در اختیار همان سازمان باشد خرج‌ها متناسب با بودجه است.

وی ادامه داد: مدیریت هزینه یکی از کارهای مهم سازمان است و اگر طرحی به تصویب برسد آن را منوط به تامین بودجه‌اش می‌کنیم.

موهبتی عنوان کرد: بودجه بیمه سلامت از طریق هفت درصد حقوق ۸۰ میلیون نفر تامین می‌شود و سرانه هزینه هر نفر در سال جاری ۲۶ هزار تومان است.

کسری بودجه هفت هزار میلیاردی بیمه سلامت در سال

وی ادامه داد: هزینه هر نفر در سال گذشته ۳۴ هزار تومان بوده است و میزان مخارج و مصارف در حدود ۱۲ هزار تومان است و سالانه این سازمان حدود هفت هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

 وی با بیان اینکه منابع باید واقعی باشد و ما باید مدیریت هزینه را در کارهایمان انجام دهیم، افزود: متاسفانه بعضی مواقع مسئله سلامت به کارهای سیاسی وصل می شود که به ضرر مردم و جامعه است.

 پرداخت بدهی‌های هشت ماه نخست سال گذشته با 3000 میلیارد تومان

موهبتی با اشاره به اینکه ما بدهی‌ها را با کمک سازمان برنامه و بودجه و شخص وزیر پیگیری می‌کنیم و هیچ پولی در حساب سازمان انباشته نمی‌شود، عنوان کرد: به تازگی ما سه هزار میلیارد تومان بودجه دریافت کردیم و هشت ماهه اول سال ۹۵ را تسویه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بدهی‌ بیمه‌ سلامت‌ در حدود هزار و 500 میلیارد تومان‌ است و در حال حاضر‌ 11 میلیون نفر‌ تحت پوشش‌ بیمه قرار‌ دارند‌.

 موهبتی‌ با بیان‌ اینکه 10.5 درصد‌ از جمعیت ایران فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، افزود: اگر بیمه  اجباری‌ برای‌ تمام آحاد ملت‌ ایران‌ عملیاتی‌ کنیم‌ اعتباری در حدود 21 هزار میلیارد تومان‌ برای سال‌ 97 لازم داریم که در غیر این صورت اعتبار مورد نیاز ما مبلغی در حدود 18 هزار میلیارد تومان است‌.

 مدیر عامل‌ سازمان‌ بیمه‌ سلامت‌ ایران‌ ادامه داد: بودجه سال 96 نسبت به سال قبلش‌ از رشد خوبی برخوردار است و دیروز‌ جلسه خوبی با وزیر رفاه‌ در خصوص‌ رفع‌ هم‌پوشانی‌ها برگزار‌ کردم.

 وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک دفترچه‌ بیمه از بیمارستان‌ها قابلیت‌ حذف‌ شدن دارد، اظهار کرد: پایگاه اطلاعات بر خط بیمه‌شدگان درمان ایرانیان سامانه‌ای است که دستگاه‌ها باید اطلاعات بیمه‌شدگان را‌ در آنجا وارد کنند تا بسیاری از مسائل از جمله هم‌پوشانی‌ بیمه‌ای از بین‌ برود‌.

ماجرای گران شدن داروی تری پاراتاید برای بیماران پوکی استخوان

موهبتی‌ با اشاره به اینکه ما تابع مصوبات شورای عالی بیمه هستیم‌ و کاری را به صورت خودسرانه‌ انجام نمی‌دهیم‌ تأکید کرد: در سال 94 دولت مصوبه‌ای مبنی  یک داروی ویژه پوکی استخوان به شرط اثربخشی‌ تحت پوشش بیمه قرار گرفت اما در این مدت مشخص شد که این دارو‌ هزینه و اثربخشی‌ خود را از دست داده و به همین دلیل از  پوشش بیمه خارج شده است.

 وی ادامه داد: همه بیماران خاص  تحت پوشش بیمه رایگان‌ قرار دارند‌ و افرادی که در مراکز دولتی‌ مورد معاینه قرار گرفته‌ و به وسیله پزشک نسخه دریافت‌ می‌کنند در تمام داروخانه‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت می‌توانند داروی خود را تهیه کنند.

 موهبتی‌ یادآور شد: تا به این لحظه‌ 15 استان به ما اعلام کردند که تنها بخش دولتی ظرفیت‌ پذیرش بیماران را ندارد و به همین خاطر در این مناطق بیمه‌شدگان رایگان نیز از بخش خصوصی می‌توانند خدماتی با تعرفه دولتی دریافت کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.