معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

افزایش ترانزیت منطقه ای در بخش حمل و نقل کالا

راستاد گفت: با ایجاد زیر ساخت های موجود در بندر شهید بهشتی چابهار توان کشور در بخش حمل و نقل دریایی و جایگاه ما در ترانزیت منطقه ای در بخش حمل و نقل کالا افزایش می یابد.

افتتاح تمامی فازهای نهایی بندر شهید بهشتی تا 14 سال آینده / ایجاد 800 شغل مستقیم در بندر چابهار به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: با افتتاح فاز اول بندر  شهید  بهشتی چابهار ظرفیت تخلیه و بارگیری به 8 و نیم میلیون تن رسیده است.

وی در ادامه افزود: با ایجاد زیر ساخت های موجود در این بندر توان کشور در بخش حمل و نقل دریایی و جایگاه ما در ترانزیت منطقه ای در بخش حمل و نقل کالا افزایش می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در یک افق 14 ساله و تا سال 1409 تمام فاز نهایی این بندر را اجرایی کرده و در بخش ترانزیت منطقه ای سعی در جذب کشتی های پهن پیکر و کالاهای منطقه ای را خواهیم داشت.

راستاد در خصوص ایجاد اشتغال در این بندر گفت: پیش بینی می شود با افتتاح فاز اول این بندر 800 شغل به صورت مستقیم و بیش از 20 هزار شغل به صورت غیر مستقیم در فرآیند عملی و پس کرانه ها ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دادمه داد: با ایجاد عمق 15.8 متر مکعب از فضای ساحل 230 هکتار به فضای بندر اضافه شده و عمق آب نیز به 16 متر رسیده است و این خود می تواند فضای مناسبی را برای پهلو دهی به کشتی هایی هزار تنی فراهم کند.

وی در ادامه به موقعیت جغرافیایی این بندر اشاره کرد و گفت: هم جواری این بندر با کشورهای ساحلی از جمله هند و افغانستان باعث شده است که از نظر ترانزیت منطقه ای و نیز تسهیل در واردات و صادرات کالاها ظرفیت این بندر دو برابر شود و این خود امکان مناسبی را برای توسعه پس کرانه ها فراهم می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم زمان با بهره برداری این اسکله 5 کشتی از جمله دو کشتی کانتینری و سه کشتی دیگر پهلوگیری کرده اند.

راستاد با بیان اینکه در افتتاح آزمایشی این بندر توانسته ایم موقعیت خوبی را در بخش ترانزیتی ایجاد کنیم، یادآور شد: 3 کشتی محموله گندم از افغانستان به کشور هند در بندر چابهار پهلوگیری کرده و تخلیه و بارگیری خود را در این بندر انجام داده اند که این خود باعث رضایت صاحبان کالا شده است.

انتهای پیام /

 تسهیل در واردات و صادرات کالاها، ظرفیت بندر چابهار را دو برابرکرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار