انجام تست HIV بر روی بانوان خرمشهری

رییس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: از آغاز طرح ملی غربالگری(HIV) تاکنون یکهزار و 256 مورد تست اچی.ای.وی از بانوان در خرمشهر انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛احسان ارشاد رییس مرکز بهداشت خرمشهر ، با بیان اینکه  طرح ملی غربالگری(HIV)در 13 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و 22 خانه بهداشت خرمشهر در حال انجام است، افزود:اجرای این طرح با اولویت بانوان باردار در این شهرستان انجام گرفته است.

وی گفت: از 10 تا 16 آذر هفته اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده و امسال به همین مناسبت برنامه های مختلفی همچون برپایی چادر اطلاع رسانی در 2 نقطه شهر در نظر گرفته شده است.

ارشاد افزود: قرار است در دانشگاه پیام نور و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر علاوه بر برپایی چادر اطلاع رسانی، کارگاه های آموزشی برای تست HIV با هدف شناخت و پیشگیری از ایدز برپا شود.

وی حضور در جشنواره جزیره ورزش در سالن نمایشگاه بین المللی اروند را از دیگر برنامه ها به این مناسبت ذکر کرد و گفت: انجام غربالگری عمومی، برگزاری جلسات برون بخشی با ادارات برای مشارکت در امر اطلاع رسانی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز از دیگر برنامه های هفته اطلاع رسانی ایذر است.

ارشاد افزود: در این هفته 15 کلاس آموزشی، سرکشی به کمپ های ترک اعتیاد، مشاوره و نمونه گیری نیز انجام می شود.

وی در ادامه انجام خدماتی همچون مشاوره، انجام معاینه، نمونه گیری و تجویز داروهای مورد نیاز برای مبتلایان به ایدز را از جمله خدمات ارایه شده از سوی مرکز بهداشت خرمشهر به افراد مبتلا به ایدز برشمرد.

طرح ملی غربالگری اچی.ای.وی(HIV) از اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور آغاز شد و تا 16 آذر امسال ادامه دارد.

انتهای پیام /د

انجام بیش از یک هزار و200 مورد تست HIV بر روی بانوان خرمشهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.