صادرات بیش از 4 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی به کشورهای همسایه

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات بیش از 4 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی به کشورهای همسایه ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل: از ابتدای سال جاری 4میلیون و 56 هزار و 280 قطعه جوجه یکروزه گوشتی تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل در قالب 165 محموله به کشورهای ارمنستان، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی از صادرات 648 تن آلایش غیرخوراکی دام شامل پوست و روده از استان اردبیل خبر داد و افزود: این صادرات در قالب 28 محموله به کشورهای ارمنستان و ترکیه انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و 848 تن پا و پنجه مرغ در قالب 66 محموله به کشورهای ویتنام و هنگ کنگ صادر شده است.

صالحی با اشاره به صادرات 8 نوع محصول دامی به 9 کشور جهان از این استان افزود: یکی از مهمترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد صادرات پایدار است که اشتغالزایی را به دنبال دارد.

وی در عین حال از صدور مجوز صادرات 118 هزار و 528 کیلو گرم گوشت مرغ منجمد در قالب پنج محموله به کشور عراق در سالجاری خبر داد و گفت: در این مدت همچنین مجوز صادرات یک محموله شاه میگو به وزن یک تن تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل به مقصد کشور ارمنستان صادر شده است.

صالحی با بیان اینکه صادرات پایدار منوط به نظارت های بهداشتی دقیق و صحیح بر تولید و عرضه محصول با کیفیت است، گفت: افزایش صادرات فراورده های خام دامی از استان در دستور کار قرار دارد و گام های مؤثری در راستای افزایش صادرات برداشته شده است.

وی در تشریح نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی در راستای صادرات فراورده های خام دامی از استان بیان کرد: نظارت های بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقای شاخص های بهداشتی یکی از علل رشد صادرات در منطقه است و افزایش صادرات فقط در گرو تولید فراورده خام دامی با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا و افزایش بهره وری تولید میسر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

صادرات 8 نوع محصول دامی به 9 کشور جهان از اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار