بخش دوم؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «بیماری‌های مثانه و مجاری ادرار» را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک فوق تخصص ارولوژی پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «بیماری‌های مثانه و مجاری ادرار» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

اسماعیل‌ رزقی‌ ملکی جراح کلیه‌ و مجاری ادراری‌ و ناباروری‌از علوم پزشكى تهران و متخصص بيمارستان بهارلو و سپهر همدانچی‌ متخصص اورولوژی‌، فوق‌ تخصص اندویورولوژی‌ و استادیار‌ دانشگاه‌ علوم پزشكى ارومیه سؤالات شما را در زمینه «بیماری‌های مثانه‌ و مجاری ادراری‌» پاسخ دادند.

عفونت ادرارى در اطفال و بزرگسالان

رزقی‌ ملکی‌ با بیان اینکه تشخیص‌ عفونت ادراری در اطفال و بزرگسالان‌ متفاوت است، گفت: عفونت ادراری‌ در بزرگسالان‌ با علائم سوزش‌، بوی بد ادرار‌ و تکرر‌ ادرار رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: عفونت ادراری در اطفال می‌تواند با بی اشتهایی، دل درد، تهوع، استفراغ و در نوزادان‌ با بی‌قراری‌ و شیر نخوردن مناسب‌ همراه باشد‌.

تشخيص عفونت ادرارى

رزقی‌ ملکی به تشخیص عفونت ادراری‌ اشاره کرد و گفت: وقتی فردی به علائم ذکر شده مبتلا شود پزشک‌ با آزمایش ادرار صبحگاهی‌ از میان‌ ادرار‌ میکروب‌ و عفونت‌ ادراری را تشخیص‌ می‌دهد‌ برای آزمایش ادرار اطفال‌ از کیسه‌هایی‌ استفاده می‌شود تا نمونه‌ ادرار‌ گرفته‌ و آزمایش‌ انجام شود، اما به دلیل امکان آلودگی کیسه به میکروب‌ بهترین‌ روش‌ کشیدن ادرار‌ با سرنگ‌ از بالای مثانه‌ است.

آيا عفونت ادرارى با درمان هاى خانگى و گياهى درمان پذير است؟

این جراح کلیه و مجاری ادراری‌ در پاسخ به این سؤال که آیا عفونت‌های ادراری‌ با درمان‌های خانگی و گیاهی‌ درمان‌پذیر است؟، عنوان کرد: وقتی عوامل میکروبی‌ عامل بروز عفونت‌ در ادرار می‌شود، درمان‌های خانگی و گیاهی مؤثر‌ نیستند.

شب‌ ادراری‌ در كودكان

وی‌ با بیان اینکه بی اختیاری‌ ادرار در حین خواب را شب‌ ادراری‌ می‌گوییم‌، افزود: بی اختیاری ادرار‌ معمولاً 3 تا 5 سالگی‌ در کودکان‌ طبیعی‌ محسوب‌ می‌شود البته در 15 درصد از کودکان این عارضه‌ تا پنج سالگی‌ و در یک درصد‌ کودکان‌ تا 15 سالگی‌ طبیعی‌ است.

رزقی‌ ملکی‌ گفت: شب‌ ادراری‌ می‌تواند‌ ناشی از عفونت ادراری‌، دیابت، اختلالات آناتومی‌ باشد، همچنین‌ عوامل‌ اضطرابی و استرسی‌ نیز در این موضوع تأثیرگذارند‌.

شب ادرارى در بزرگسالان

این جراح کلیه‌ و مجاری ادراری‌ با اشاره به شب‌ ادراری در بزرگسالان گفت: در صورتی‌ که فردی‌ در شب‌ مشکل‌ پرادراری‌ داشته باشد‌ در سنین‌ بالا‌ نارسایی‌ قلبی‌ و اِدِم‌ باید بررسی‌ شود.

انسداد مجاری ادراری‌ و علل آن

رزقی‌ ملکی‌ با اشاره به علائم انسداد‌ مجاری ادراری‌ گفت: انسداد مجاری ادراری‌ علائمی‌ چون کاهش‌ میزان ادرار، تأخیر در ادرار، 2 شاخه‌ شدن ادرار‌ در آقایان و ادرار قطره‌ای‌ به همراه دارد که می‌تواند‌ باعث افزایش کراتین‌ شود.

تنگی‌ مجاری‌ ادراری و علل آن

وی افزود: تنگی‌ مجاری‌ ادراری در اثر‌ تروما‌ یا ضربه‌ به آن‌ عفونت‌های ناشی از‌ سوند‌ زدن‌های بیش از حد‌ اتفاق‌ می‌افتد‌ معمولاً وقتی ضربه‌ای به مجرای‌ ادراری وارد شود‌ ادرار در محل ضربه‌ تجمع‌ پیدا‌ می‌کند و منجر‌ به تنگی‌ مجرا می‌شود و این افراد برای پیشگیری از آسیب کلیوی‌ مجبور به جراحی هستند‌ اما در اکثر موارد‌ بعد از جراحی‌ این مشکل دوباره‌ عود‌ می‌کند.

درمان تنگى مجارى ادرارى و عود آن پس از جراحى

این جراح کلیه و مجاری ادراری‌ به درمان تنگی مجاری ادراری اشاره کرد و گفت: رفع تنگی مجاری ادراری‌ از طریق‌ گشاد‌ کردن مجرا‌، برش‌ تنگی محل سفت‌ شده‌ در مجاری ادراری‌ انجام می‌شود، همچنین در نواحی خلفی‌ مجرای ادراری‌ می‌توانیم‌ محل تنگی‌ را برداریم‌ و پیوند بزنیم اما به طور کلی مشکل تنگی‌ مجاری ادراری‌ جزء شایع‌ترین‌ بیماری‌های عود‌ کننده است.

ارتباط پروستات‌ و مشکلات دستگاه ادراری

رزقی‌ ملکی‌ عنوان کرد: پروستات یکی از اعضای جنسی و ادراری آقایان‌ در دستگاه‌ تولید مثلی‌ آنها است که معمولاً از 40 سال به بعد بزرگ‌ می‌شود و مشکلاتی را به دنبال دارد‌.

وی ادامه داد: در سنین 40 تا 50 سالگی‌ شایع‌ترین مشکلات التهاب‌ پروستات‌ است‌ عنوان کرد: در سنین‌ بالا‌ تظاهرات‌ پروستات‌ با کاهش فشار ادرار، عدم تخلیه کامل مثانه، ادرار قطره‌ای‌، قطع و وصل‌ شدن ادرار‌، تکرر‌ و سوزش‌ ادرار‌، بیدار شدن بیش از 2 بار در شب‌ برای دفع ادرار‌ اشاره کرد.

توصيه ها به مبتلايان به بزرگى پروستات

این جراح کلیه‌ و مجاری ادراری افزود: در افراد مبتلا به بزرگی پروستات‌ کاهش مصرف مایعات قبل از خواب‌، پرهیز از مصرف الکل، چای، نوشابه‌ و قهوه‌ و آموزش برخی‌ روش‌ها برای کاهش مشکلات ادراری‌ از سوی پزشک‌ به بیمار داده می‌شود.

رزقی‌ ملکی‌ عنوان کرد: در کنار آموزش و توصیه‌های غذایی‌ درمان‌های دارویی نیز برای بیماران تجویز می‌شود تا ادرار بیماران‌ به راحتی‌ تخلیه شود البته‌ در مواردی‌ که دارودرمانی‌ مؤثر‌ نباشد از اعمال جراحی‌ استفاده می‌کنیم.

درمان بزرگى پروستات

این جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به درمان بزرگی پروستات گفت: در صورتیکه دارو درمانی موثر نباشد از اعمال جراحی که شایع‌ترین آن‌ها تراش پروستات است استفاده می‌شود و اگر این عمل جراحی نتیجه بخش نبود جراحی باز انجام می‌شود و از داخل شکم پروستات را برمی‌داریم.
وی ادامه داد: افرادی که شرایط جراحی نداشته باشند برای حل مشکلات ادراری دارودرمانی و وصل کردن سوند توصیه می‌شود.

التهاب پروستات چيست؟

رزقی ملکی به التهاب پروستات اشاره کرد و گفت: التهاب پروستات که به آن پر‌وستاتیت می‌گویند بین سنین 35 تا 50 سال بسیار شایع است و در آقایان متاهل بیشتر دیده می‌شود که علائم این عارضه دردهای ناحیه کمر، تب ، سوزش ادرار است و درمان آن مصرف سه ماه تا 2 سال داروهای آنتی‌بیوتیکی است.

بى اختيارى ادرارى در زنان

این جراح کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه خروج ادرار بدون اراده فرد را بی‌اختیاری ادراری می‌گوییم گفت: بی‌اختیاری ادراری می‌تواند دائمی یا مداوم باشد که شایع‌ترین علت آن در زنان ارتباط غیرطبیعی بین رحم و واژن است، همچنین برخی جراحی‌‌های زنانه نیز می‌تواند عامل بروز این عارضه باشد.

وی ادامه داد: در بیشتر خانم‌ها در سنین یائسگی بی‌اختیاری ادرار بروز می‌کند که فرد با سرفه یا عطسه دچار ریزش ادرار می‌شود که یکی از علت‌های آن زایمان‌های طبیعی متعدد و ضعیف شدن عضلات کف لگن در سنین بالا است.

رزقی‌ملکی به علل بی‌اختیاری ادرار در آقایان اشاره کرد و گفت: جراحی سرطان پروستات و آسیب دریچه مجرای ادراری از علل بی‌اختیاری ادرار در مردان محسوب می‌شود.

ريزش ادرارى و بى اختيارى ادرار

این جراح کلیه و مجاری ادراری عنوان کرد: بی‌اختیاری فوریتی نوع دیگری از این عارضه است که فرد به دنبال آن احساس فوریت ادرار می‌کند که اغلب در افرادی که به عفونت مثانه مبتلا هستند یا از عارضه مثانه عصبی و انسداد مجاری ادراری رنج می‌برند بروز می‌کند که درمان این نوع بی‌اختیاری دارویی است.

وی به ریزش ادرار بی‌اختیار اشاره کرد و گفت: بی‌‌اختیاری سرریز در مواردی که افراد انسداد مجاری ادراری دارند و باقیمانده ادرار در مثانه آنها افزایش پیدا می‌کند بروز می‌کند که در نتیجه آن قطراتی از ادرار بی‌اختیار می‌کند.

رزقی‌ملکی در پاسخ به تغییر رنگ ادرار با وجود سلامت کامل فرد در برررسی‌های دستگاه دفعی گفت: کم‌‌ آبی، فعالیت‌های سنگین مانند برخی ورزش‌ها یا فعالیت جنسی می‌تواند منجر به بروز خون در ادرار شود که در این نیاز به درمان خاصی
نیست.

خون در ادرار نشانه چيست؟

این جراح کلیه و مجاری ادراری ادامه داد: تغییر رنگ ادرار و وجود خون در آن می‌تواند به علت التهاب و عفونت سیستم مجاری ادراری سنگ مثانه و سرطان‌ها بروز کند و در صورتیکه خون در ادرار تغییر رنگ ظاهری ایجاد کند فرد باید حتما از نظر سرطان‌ها مورد بررسی قرار گیرد البته بزرگی پروستات نیز می‌تواند عامل تغییر رنگ ادرار و بروز خون در آن باشد.

وی افزود: در صورت بروز خون در ادرار با سونوگرافی و سیستوسکوپی و آندوسکوپی داخل مجاری ادراری قالب‌ها و کلیه به کمک دستگاه‌های تشخیصی یا سیتی‌ اسکن، رادیولوژی و آزمایش خاص ادراری که سرطان را می‌توان به کمک آن تشخیص داد بررسی‌های لازم انجام می‌شود تا پزشک نتیجه قطعی را تشخیص دهد.

تومور يا حس توده در مجاری ادرارى

همدان‌چی استاد یار علوم‌پزشکی ارومیه با اشاره به حس کردن برخی ضایعات شبیه کیست در مجاری ادراری گفت: بیماری در مجاری ادراری وجود دارد که برجستگی‌هایی توده مانند در مجاری ادراری به وجود می‌آید و به دلیل تجمع ادرار در این مناطق امکان بروز عفونت و سنگ وجود دارد که درمان آن جراحی است.

سرطان هاى مثانه ودرمان آن

این متخصص او‌رولوژی‌ و فوق‌ تخصص اندویو‌رو‌لوژی به سرطان‌های مثابه اشاره کردو گفت: سرطان‌های مثانه به دو گروه سطحی‌ و مهاجم‌ تقسیم‌بندی می‌شودن در سرطان‌های‌ سطحی‌ عضلات‌ دیواره‌ مثانه‌ درگیر نشده‌ است اما با درگیری عضلات مثانه سرطان‌ به نوع مهاجم‌ تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در سرطان سطحی‌ بدون جراحی‌ می‌توان سرطان‌ را درمان کرد اما با درگیری‌ عضلات مثانه‌ درمان‌ استاندارد‌ خارج کردن کامل مثانه‌ است در بیمارانی که تمایل‌ به خروج مثانه‌ نداشته باشند رادیوتراپی‌ و شیمی‌درمانی‌ استفاده می‌شود اما میزان موفقیت‌ آن به اندازه خارج کردن مثانه‌ نیست‌ و احتمال‌ عود آن وجود دارد‌.

حجيم شدن مثانه

همدانچی‌ به حجیم‌ شدن مثانه‌ و بی‌ارتباطی‌ آن به سرطان‌ اشاره کرد و گفت: حجم‌ طبیعی‌ مثانه 300 تا 500 سی‌سی‌ است‌ در شرایطی‌ که گنجایش‌ مثانه افزایش پیدا می‌کند به دلیل عدم تخلیه‌ کامل‌ ادرار است‌ که می‌توان تنگی‌ مجرا‌، بزرگی پروستات‌ را یکی از علل آن عنوان کرد. تجمیع‌ ادرار در مثانه‌ باعث‌ افزایش‌ حجم‌ آن می‌شود ولی این موضوع ارتباطی به سرطان‌ مثانه‌ ندارد.

بى اختيارى ادرار پس از سزارين

وی به بی اختیاری ادرار‌ پس از سزارین‌ اشاره کرد و گفت: بعد از جراحی‌‌ها در ناحیه لگن‌ از جمله سزارین‌ امکان دارد در عملکرد‌ مثانه‌ اختلال‌ رخ دهد و فرد‌ دچار بی‌اختیاری ادرار‌ یا از دست دادن احساس پری مثانه‌ شود‌ که این عارضه‌ موقتی‌ است و با درمان‌های دارویی‌ فرد بهبود‌ پیدا می‌کند.

دفع مايع لزج در ادرار

استادیار‌ علوم پزشکی ارومیه‌ به دفع‌ مایع لزج در ادرار‌ و بیماری‌ نبودن‌ آن‌ اشاره کرد و گفت: در مردان مجرد که فواصل‌ طولانی از زمان روابط‌ زناشویی آنها گذشته باشد به دلیل احتباس‌ ترکیبات‌ اسپرم‌ در جریان افزایش فشار شکم‌ دفع‌ مایع‌ لزج‌ در ادرار‌ دیده می‌شود که بیماری‌ خاصی نیست‌.

علل تغيير رنگ ادرار

همدانچی‌ با اشاره به تغییر رنگ‌ ادرار‌ و علل آن گفت: تغییر رنگ‌ ادرار‌ به میزان‌ آب مصرفی‌، تعریق‌ فرد و مصرف برخی مواد غذایی مانند چغندر‌ ارتباط دارد‌ البته‌ برخی بیماری‌ها مثل‌ عفونت ادراری و خون در ادرار موجب تغییر رنگ‌ می‌شود‌ که برای تشخیص‌ آنها باید آزمایش‌ ادرار انجام شود‌.

انتهای پیام‌/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
با سلام بنده 19 سالمه و وقتی التم راست هستش سوزش داره(مخصوصا زمان های قبل انزال که بسیار میسوزه) لطفا بگید باید چکار کنم
Germany
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۰۱:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب خدمت جناب دکتر
بنده چند سالی است دچار قطعی اعصاب مثانه هستم نمی‌دونم چکار کنم آیا باعمل درست میشه بی اختیاری ادراری دارم خیلی اذیت میشم گاهی سوزش ادرار هم دارم اگه میتونین راهنمایی کنین ساکن ارومیه هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام من در ادارم خون دیده شده سونوگرافیه کلیه ومجاریه ادار انجام دادم سالم بود سیتوسکوپی هم انجام دادم سالم بود برام پاتولوژی نوشت برای چی
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله الهایی
۰۱:۳۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
من عمل اسپرم انجام دادم الان الزا میشم ولی هیچ آبی ازم خارج نمیشه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۴:۴۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
با سلام خسته نباشید سند پدرم دچار کرونا شده بود و الان برای قرنطینه از بیمارستان اوردیمش خونه.بهش سند وصله و قرص پلایویکسم از قبل مصرف میکرده.و تو این ۳روز که امدیم خونه بهش تو غذاش که با انجی میدم روزی ۲بار پلایویکس میدم امروز صبح دیدم ادرارش خونی
دلیلش چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۲۲:۳۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام پسر 7 ساله ای دارم که در مواقع خندیدن نمیتونه خودشو کنترل کنه در نتیجه خودشو خیس میکنه ممنون میشم راهنماییمون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام ۶۵ ساله هستم ،عمل مجاری ادرار داشتم حالت تهوع دارم آیا طبیعی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۲۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام بنده ۵۳ سال سن دارم دچار شب ادراری شدم عکسبرداری کردم با مثانه خالی ۹۵۰ccادرار بوده درمثانه پر با ۱۲۰۰ccازمایشpsaدادم مشکلات پروستات ندارم سنگ هم نداری پس چرا شب ادراری دارم لطفا پاسخ بدید ممنون
Denmark
سحر
۰۶:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام من حدود یه هفته اس قرص جینسینگ مصرف میکنم و از دیروز ادرارم بریده بریده شده خاستم ببینم ارتباطی هست بین اینها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام دختری 15 ساله دارم که اززمان تولد تا الان هرشب مداوم شب ادرای دارد همه ازمایشات را انجام دادم وهیچ مشکلی ندارد خودش خیلی اذیت میشه ترا به قران چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
tm
۱۹:۳۱ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام. بیمار ما ۷۹ ساله به علت هماچوری تحت عمل جراحی پروستاتکتومی و سیستوسکوپی قرار گرفتند تومور low grade مثانه برداشته شد. اما بعد از حدود دو هفته بعد عمل با وجود شستشوی مثانه همچنان هماچوری دارند. چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۰۲:۰۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من مامانم لوله مجاریش عفونت داشت نزدیک دو ساله یه چند ماهی هس عمل کرد خوب شد اما باز مثل قبل دردش شرو شد.. ممنونم علتو بگید، و ممکنه باز هم عفونت باشه.. باید چ کار کنه تا از بین بره عفونت، چند ساله همش زیر نظر دکتره و میگن عفونت هست اما کامل رفع نمیشه.. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمامی دکتر ان عزیز۰ همه چی و نوشتید گفتید الا دیر امدن ادرار خواهش میکنم در این موردم توضیحاتی بفرمائید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
ممنون پسرم عمل سیستوپلاستی اضافه کردن روده به مثانه کرده میخواستم ببینم چقدر حجم مثانه نسبت به اول زیاد میشه آیا میتونه بعد از گذشت زمان خودش دستشوبی کنه یا باید سوند بزنه 10سالشه
Germany
خانم حضاری
۲۱:۳۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سپاسگزار ازجناب دکتر ملکی که پاسخ سوالم را فوقلاده پاسخ داد با تشکر
Afghanistan
سیوحبیب
۰۰:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
جناب دوکتور عرض ادب اقادوکتور من داداشم سرطان روده دارد ولی چهارپنج روز ادار نمیکنه راه حلش چیه باید چیکار کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
سلام لطفا آدرس مطب شما بفرست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام/من 30 سالم ولی چند وقته ادرارم یهو وسط قطع میشه دوباره میاد کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۸ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
من عمل انحنا الت انجام دادم و بعد از ۱۰ روز سوندم رو برداشتم
و الان که ادرار میکنم از جای بخیه هاش هم ادرار میاد
این مشکل طبیعی هست یا خیر
France
سمیه ع
۰۶:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام خدمت اقای دکتر من تکرر ادرار دارم بعد از خالی کردن مثانه بعضی مواقع هم با سختی یه قطره خارج میشود با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر مثانه ب دلیل عفونت بخاطر بستن سند متورم شده و طی چند روز حداقل یک تا یک نیم لیتر خون از مجاری خارج شده ازمایش سونوگرافی هم فقط همون التهاب نشون میده میخواستم بدونم چه مدت زمان خوب میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۰۸:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخیر
ببخشید پدر بنده در آبان ماه عمل جراحی انجام دادن و یه کلیه و قسمتی از مثانه و بر داشتن به گفته پزشک معالجشون بعد جواب پاتولوژی که اومد گفتن توده تهاجمی نیست ولی هر سه ماه باید سیستوسکوپی انجام بشه. بعد ۶ ماه پدر من در ادراش خون مشاهده کرد دوباره مراجعه کردیم گفتن باید بررسی بشه بعد انجام سیستوسکوپی گفتن یه توده خیلی ریز در نزدیک پروستات بود که به خاطر سوزوندن اون مجبور به تراشیدن مقداری از مثانه کردیم حالا الان یه هفته گذشته پدرم نزدیک به ۶ روز سوند داشتن ولی الان مشکل تکرر ادرار دارن این طبیعیه خوب میشه بتی چیکار کنیم
Netherlands
شاکر محمدی
۲۱:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
با سلام، پدرم ۸۳ سال دارد مدت ۳ سال است که دچار سرطان مثانه گرید ۲ شده اخیرا عمل سیستسکوپی شده اما متاسفانه زیاد بیرون روی دارد و اب بدنش دفع می شه که خیلی ما را نگران کرده لطفا بفرمایید دلیلش چیه و ما چکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام . ایا با طب سنتی تنگی مجرای ادرار قابل بهبود است؟
ایا در طب سنتی برای تنگی مجرای ادرار درمانی درایم؟
Iran (Islamic Republic of)
کامبیزبامری
۲۳:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام . با عرض ادب و احترام .
من مشکل کنترل ادرار دارم . یعنی به محض اینکه مثانه ام پر میشه وهمینکه احساس کنم ادرار دارم باید باید برم یعنی نمیتونم ۱ دقیقه نگهش دارم
Iran (Islamic Republic of)
کامبیزبامری
۲۳:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام . با عرض ادب و احترام .
من مشکل کنترل ادرار دارم . یعنی به محض اینکه مثانه ام پر میشه وهمینکه احساس کنم ادرار دارم باید باید برم یعنی نمیتونم ۱ دقیقه نگهش دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدى
۱۶:۱۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
موقع ادرار سوزش دارم وادرار كم كم مياد ٣مرحله عمل كردم فايده اى نداره ايا با عمل باز درست شدنى هست يا نه
Iran (Islamic Republic of)
حميدي
۱۵:۴۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
سلام لطفا درمورد دفع پروتيين ادرار مطالبي بنويسيد
Saudi Arabia
زینب
۰۹:۳۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
موقع عطسه و صرفه ادارارم بی اختیار می ریزد علت چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید غفوری
۲۲:۳۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
سلام ، من 57 سال سن دارم، ادرار بنده فوری تخلیه نمیشود بلکه در چند مرحله،البته شبها با وجودیکه قبل از خواب مایعات می نوشم ولی بیش از یک یا دو بار از خواب جهت ادرار بیدار نمی شوم.
مجید غفوری، اهواز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
درود.اطلاعات جامعی ارایه دادید.ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
لطفا درباره راه های دفع سنگ کلیه مطلب بگذارین
آخرین اخبار