ولی زاده:

پیگیر بیمه خرس قهوه ای هستیم/انتخاب 10 استان برای سرشماری

دبیر اجرای کمیته ملی حفاظت از خرس گفت:مکاتباتی با تمام بیمه گذاران برای بیمه خرس قهوه ای انجام شده است که درصورت موافقت آنها،این کار را انجام می دهیم.

پیگیر بیمه خرس قهوه ای هستیم/انتخاب 10 استان برای سرشماریپیمان ولیزاده دبیر اجرایی کمیته ملی حفاظت از خرس، سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برنامه ملی حفاظت از خرس ها اظهار کرد: از ابتدای سال 95 تا اوایل سال 96، برنامه عمل حفاظت از خرس ها را به صورت جداگانه برای خرس قهوه ای و سیاه تهیه کرده ایم.

وی از تشکیل کمیته ملی حفاظت از خرس خبر داد و گفت: کمیته ملی حفاظت از خرس ها با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست در محل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی تشکیل شده و دارای سه کارگروه تخصصی در سطح ستادی و 25 کارگروه در 25 استان کشور که جزء محدوده زیستگاه‌های خرس ها هستند، است.

وی افزود:این کمیته سعی بر این دارد تا با استفاده از نظر تمام متخصصان و اساتید و محققان دانشگاهی نسبت به بهبود وضعیت زیستی گونه‌های خرس و رفع چالش های مرتبط با آن‌ها اقدام کند.

ولیزاده با بیان اینکه در سال 96 دو فعالیت مهم جزء اولویت های کمیته ملی است، اظهار کرد: یکی از برنامه ها تعیین پراکنش دقیق خرس ها با همکاری ادارات کل، متخصصان و دانشگاهیان این حوزه خواهد بود.

وی افزود اولویت مهم دیگر پیشگیری و کنترل تعارضات این گونه در مناطق مختلف کشور خواهد بود و تصریح کرد: مناطقی که از نظر تعارضات خرس ها پرتنش هستند، شناسایی و با تمرکز بر این مناطق راهکارهای اجرایی و عملیاتی را برای پیشگیری و کنترل تعارضات ارائه خواهیم کرد.

دبیر اجرایی کمیته حفاظت از خرس ها با اشاره به اینکه مشکل اصلی و جاری خرس قهوه ای در ایران تعارضات است، گفت: از تهدیدات و چالش های پیرامون جمعیت خرس قهوه ای می توان به تصادفات جاده ای، تعارضات به وجود آمده با مردم و خسارات وارده به دام، طیور و محصولات کشاورزی و باغی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تخمین جمعیت خرس های سیاه و قهوه ای نیاز به مطالعات وسیع و استفاده از فناوری های روز و متدهای جدید مورد استفاده در دنیا داریم، افزود: هم اکنون 10 استان کشور را به عنوان پایلوت برای این موضوع در نظر گرفته ایم که برای اجرای این برنامه ها نیازمند تأمین منابع مالی و نیروهای متخصصی هستیم.

ولی زاده ادامه داد فعالیت ها و برنامه های پیش بینی شده در برنامه کاری سالانه و برنامه عمل تهیه شده تنها با حمایت های مالی و پشتیبانی‌های فنی و تخصصی ارگان‌های دولتی و غیردولتی مرتبط از کمیته ملی حفاظت از خرس های ایران میسر خواهد شد.

دبیر اجرایی کمیته در خصوص بیمه خرس سیاه و قهوه ای در ایران اظهار کرد: مکاتبات و رایزنی های اولیه با اکثر بیمه گذاران کشور صورت گرفته است و امیدوار هستیم با توافق با یکی از این شرکت های بیمه گذار، در آینده نزدیک نسبت به بیمه خرس ها اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
چه جالبه
آخرین اخبار