استخدام دانشجویان در چارچوب اختیارات و تصمیمات وزارت نفت

رییس دانشگاه صنعت نفت گفت : بحث استخدام دانشجویان در چارچوب اختیارات و تصمیمات وزارت نفت است و دانشگاه صنعت نفت نقشی در آن ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛عبدالنبی هاشمی رییس دانشگاه صنعت نفت از ابلاغ دستور وزیر نفت در خردادماه 1393 مبنی بر عدم استخدام نیروی انسانی گفت وافزود: جلسات متعددی با قائم مقام وقت وزیر، معاونت منابع انسانی وزارت نفت و برخی مقامات داخل و خارج از صنعت نفت در طول ماه های خرداد، تیر و مرداد همان سال برگزار شد که اعضای هیات رئیسه در اواخر مرداد ماه در جلسه ای با قائم مقام وزیر نفت مطالبات دانشجویان را مطرح نمودند.


وی گفت: پیرو این رخدادها جهت بررسی جذب فارغ التحصیلان مربوط به دانشجویان ورودی تا سال 1393 موافقت شد.


هاشمی افزود: در دفترچه کنکور سال های 93 و 94 نیز بر عدم تعهد وزارت نفت به استخدام پذیرفته شدگان دانشگاه صنعت نفت تصریح شد که از تاریخ صدور این ابلاغیه تاکنون تعداد 988 نفر از دانش آموختگان این دانشگاه جذب صنعت نفت شده اند، و امور استخدامی 788 نفر دیگر از فارغ التحصیلان در حال طی مراحل لازم است.


وی با اشاره به مشکلات کنونی دانشکده صنعت نفت آبادان گفت : دانشجویان از حضور در کلیه کلاس های درس در دو هفته اخیر خود داری کرده اند ،به رغم حضور کلیه اساتید ، امور آموزشی دانشکده به دلیل این اقدام دانشجویان کاملا مختل و تعطیل شده است.


هاشمی افزود: مطابق با مقررات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غیبت بیش از سه شانزدهم جلسات درس در یک نیمسال تحصیلی باعث حذف درس می شود که در صورت ادامه وضعیت فعلی عملا باعث حذف ترم تحصیلی خواهد شد.


وی گفت: دانشکده صنعت نفت آبادان تا روز شنبه 11 آذرماه هیچگونه محدودیتی را برای دانشجویان اعتصابی اعم از خدمات آموزشی و خدمات رفاهی (سه وعده غذا، خوابگاه و ...) اعمال نکرده است و ارائه این خدمات در صورت عدم حضور دانشجویان در کلاس های درس توجیه منطقی و قانونی ندارد.


رییس دانشگاه صنعت نفت افزود: دانشجویان از ادامه شرایط کنونی، بیش از همه متضرر خواهند شد و دانشگاه در صورت حضور فوری دانشجویان در کلاس های درس، از حذف ترم تحصیلی جلوگیری می کند .


در پی تحصن دانشجویان دانشکده نفت آبادان و حضور نیافتن آنها در کلاس های درس این دانشکده صنعت نفت آبادان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.


دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان 2 هفته است که در اعتراض به آنچه 'ناتوانی هیات رئیسه دانشگاه در حفظ امتیازات مهم این دانشکده از جمله استخدام و امریه ' عنوان می کنند، تحصن کرده اند و در کلاس درس حاضر نمی شوند.


وی افزود:دانشجویان معترض با تعطیل کردن کلاس ‌های درس اعلام کرده‌‌ اند تا زمانی که از سوی مسئولان دولت درباره تعیین وضعیت استخدامی پاسخی دریافت نکنند به تحصن خود ادامه خواهند داد.


انتهای پیام /د


بحث استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
اولیاء دانشجویان نیزدرکلیه شهرهابه اعتراض واعتصاب دانشجویان خواهند پیوست.مابرای این مملکت شهیدداده ایم