بندر خشک در اراک ایجاد می‌شود

رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی از ایجاد بندر خشک در اراک خبرداد.

شارقی رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی درحاشیه چهارمین جلسه شورای حمل و نقل استان مرکزی که به میزبانی فرودگاه اراک برگزار شد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: بندر خشک در  اراک ایجاد می‌شود.

شارقی افزود: با توافق همه اعضا مقررشد این بندر حمل و نقل ترکیبی در کنار فرودگاه اراک ایجاد شود وفعلا در حال حاضر برای اقدام به این مهم درصدد هستیم مکان مناسبی را برای ایجاد این بندر در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: ایجاد بندر خشک و حمل و نقل ترکیبی با توجه به ظرفیت و پتانسیل صنعتی استان مرکزی  در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی ادامه داد: همه دستگاه‌های مربوطه باید برای رسیدن به این هدف تلاش جدی داشته باشند و این مهم به عنوان یکی از زیر ساخت‌های توسعه استان و کشور محسوب می شود.

پایانه ترکیبی یا همان بندر خشک به عنوان یک مرکز لجستیکی متصل به یک یا چند شیوه حمل و نقل جهت ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، بازرسی‌های منظم مربوط به جابجایی کالا در تجارت بین المللی، انجام تشریفات و کنترل‌های مرتبط گمرکی، در نظر گرفته می‌شود.

با توجه به ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنج ساله توسعه، دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری، ضوابط و شرایط پیشنهادی خود را در زمینه احداث و بهره برداری از بناد ربر ایجاد بنادر خشک در کشور، اعلام کرده است.

انتهای پیام / ج


 ایجاد بندر حمل و نقل ترکیبی در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.