عجمی:

22 هزار مهاجر افغانستانی دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کرده‌اند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: حدود 22 هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر در خراسان رضوی دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.

22 هزار مهاجر افغانستانی دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کرده اندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عجمی»، مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در حضور جمعی از مدیران گروه های اطلاع رسانی گفت: خدمات قابل توجهی در بخش های آموزشی، بهداشتی، معیشتی و فرهنگی با حمایت و نظارت اداره کل امور اتباع و همکاری سایر دستگاه های مرتبط و سازمان های بین المللی خصوصا دفتر کمیساریای عالی پناهندگان مشهد  به مهاجرین ارائه می گردد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به موقعیت و جایگاه استان خراسان رضوی به لحاظ میزبانی و پذیرش جمعیت قابل توجه پناهندگان طی سه دهه گذشته و گستردگی خدمات ارائه شده گفت: دارا بودن ظرفیت های قابل توجه ملی و بین المللی و مرزهای طولانی مشترک با کشورهای افغانستان و ترکمنستان این استان را در حوزه های مختلف از دیگر استان های ایران متمایز کرده است.

عجمی خاطر نشان کرد: هم اکنون 320 هزار نفر از اتباع خارجی در استان خراسان رضوی حضور دارند که 95 درصد این جمعیت در شهر مشهد سکونت دارند. از این جمعیت، 150 هزار نفر دارای کارت آمایش هستند، حدود 60 هزار نفر پروانه اقامت دارند، حدود 40 هزار نفر دارای روادید طرح خانواری هستند و حدود 70 هزار نفر نیز غیر مجازینی بودند که در سرشماری ابتدای سال 1396 در طرح سرشماری شرکت کردند.

وی ابراز داشت: 60 هزار نفر از دانش آموزانی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند و 13 هزار دانش آموز فاقد مدارک اقامتی در مدارس دولتی مشغول به تحصیل می باشند  و به صورت کلی 77 هزار دانش آموز که عمدتا اتباع افغانستانی هستند در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند. همچنین 6 هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی این استان حضور دارند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: حدود 22 هزار نفر از اقشار آسیب پذیر در خراسان رضوی دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کرده اند و 21 هزار نفر از اتباع مقیم در استان، از شرایطی که برای اعزام به عتبات عالیات فراهم شده استفاده کردند و به عتبات مشرف شدند، همچنین 24 هزار نفر نیز به صورت ترانزیت از مرز دوغارون وارد ایران شدند و رهسپار کربلای معلا گردیدند.

عجمی اظهار داشت: خدمات قابل توجهی در بخش های آموزشی، بهداشتی، معیشتی و فرهنگی با حمایت و نظارت اداره کل امور اتباع و همکاری سایر دستگاه های مرتبط و سازمان های بین المللی خصوصا دفتر کمیساریای عالی پناهندگان مشهد  به مهاجرین ارائه می گردد.

وی اضافه کرد: مهاجرینی که به صورت داوطلبانه خواستار خروج از ایران هستند در شهر مشهد و مرز دوغارون خدماتی دریافت خواهند کرد.

محمد عجی عنوان کرد: مرز دوغارون پر تردد ترین مرز رسمی بین ایران و افغانستان است و روزانه تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستانی که با ویزا وارد ایران می شوند و یا از ایران خارج می شوند و همچنین مهاجرین غیر قانونی که از کشور خارج می شوند از طریق این مرز عبور می کنند.

عجمی با یادآوری اقدامات انجام شده طی سال های گذشته جهت قانونمند نمودن حضور و اقامت اتباع خارجی گفت: اجرای طرح های آمایش، برگزاری دوره های آموزش فنی و مهارتی، ارائه خدمات حقوقی در کمیته حل اختلاف پناهندگان  حمایت های لازم از تشکل های فرهنگی و تقویت تعاملات بین المللی با دفتر کمیساریا برای ایجاد سهولت های بیشتر خدمات رسانی به پناهندگان از مواردی است که موجب تسهیل روند حضور اتباع و خدمت رسانی بهتر به پناهندگان شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی  یاد آور افزود: نقش و همکاری اصحاب رسانه و خبرگزاری ها در اطلاع رسانی اقدامات و خدمات انجام شده بسیار حائز اهمیت بوده است.

عجمی گفت: خلاء اطلاع رسانی در بسیاری از موارد موجب بروز مشکلات فراوان برای مهاجرین افغانستانی شده و در بعضی از موارد، مهاجرین بسیار دیر از طرح های اداره اتباع مطلع می شوند که مشکلات زیادی را به وجود می اورد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Hashem5363
۲۱:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
ما مهاجرین همیشه در سختی و بدبختی بودیم و هستیم
من خودم و زنم و چهار فرزندم در ایران متولد شدیم همه مون در منزل و به روش سنتی خانگی بدنیا اومدیم
حالا شما فکرشو بکنید به چه دلیلی این اتفاق افتاده حال من میگم من خانمم مال دهه ی 60، 70 هستیم زیاد گله ای نیست...
اما من خودم تنها دلیلی که چهار فرزندم در خانه متولد شده این است که وضعیت مالیمون از ابتدای زندگی مشترکمون خوب نبوده و نیست و نخواهد شد...
دلیلش چیه خرج و مخارج بالا
عوارض و مالیات دولت
کارت کار و کارت شناسایی خانواده 6نفره رو شما حساب کنید
حداقل سال 2سه میلیون تومان میشه و....
موندبحث بیمه ما اتباع افغانستانی
دولت و کمیساری های سازمان ملل
باید به ما کمک کنه تا این اتفاقات در زندگیمون رخ ندهد...
بازهم خدا خیرشون بدهد دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل و کمىسارى ها رو...
دوسه ساله بهمون بیمه با هزینه کم تهیه کردن اما امسال 1397 رفتن بیمه رو بگیرم
بهم گفت شما جزوه اقشار آسیب پذیر نیستید و باید بیمه هرشخص از اعضای خانواده رو به مبلغ 580 هزارتونان بگیرید...
حالا من موندم که آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر چگونه تشخيص داده میشه؟؟!
بعضی از دوستان رفتن بهشون بیمه رایگان با مبلغ زیر 10 هزارتومان دادن
درحالی که اگه دولت جمهوری اسلامی ایران حساب های بانکی تموم این دوستان رو چک بکنه معلوم میشه کی آسیب پذیراست و کی آسیب پذیر نیست
من از شما خواهش میکنم این مساله رو برسی و بیمه و خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران و کمىسارى های سازمان ملل رو عادلانه بین اتباع افغانستانی تقسيم و توزيع کنید....
باتشکر خدمات ارزنده جمهوری اسلامی ایران و کمىسارى های سازمان ملل
هاشم نورزهی
ساکن استان یزد شهرستان تفت اوردوگاه مهاجرین افغانستان
مهمانشهر انصار تفت مجبوراباد
Iran (Islamic Republic of)
Najib
۱۷:۲۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
خوبه