خاطره جالب رهبر انقلاب از شکل‌گیری اولین هفته وحدت در دوران تبعید

صفحه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته وحدت پستی را به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی که با وحدت افراد ملت و اقشار و طوایف آن در اسلام به تحقق پیوست، موجبات وحدت ملل مسلمان فراهم شد. در مقابل، استعمارگران، از دو طریقِ تقویت تعصب نژادی و قومی و طایفه‌ای یا ملی‌گرایی و تحریك تعصبات فرقه ای بین شیعه و سنی در صدد جلوگیری از وحدت رو به رشد ملت‌های اسلامی برآمدند.

امام خمینی (ره) در واکنش به این سیاست خصمانه فرمودند: "از ملی‌گرایی خطرناك تر و غم انگیزتر، ایجاد اختلاف بین اهل سنت با شیعیان و القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمن ساز بین برادران اسلامی است. بحمدالله تعالی در انقلاب اسلامی ایران هیچ اختلافی بین دو طایفه وجود ندارد و همه با دوستی و اخوت در كنار هم زندگی می كنند".

به همین مناسبت، صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب  به ذکر خاطره‌ای از معظم‌له درباره شکل‌گیری اولین هفته وحدت در دوران تبعیدشان پرداخت.

این صفحه نوشت: 

"قبل از اینکه نظام اسلامی تشکیل بشود، برادران ما، بزرگان  نهضت، بزرگان مبارزه‌ی انقلابی در آن روز که هنوز خبری از حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی نبود  در جهت  وحدت شیعه و سنی تلاش میکردند. من خودم در بلوچستان تبعید بودم.

از آن زمان تا حالا با علمای سنی حنفی شهر‌های بلوچستان   ایرانشهر و چابهار و سراوان و زاهدان  با آنهائی که بحمدالله زنده هستند، رفیقیم، نزدیکیم، صمیمی هستیم.

من آنجا تبعیدی بودم، دستگاه‌ها نمیخواستند بگذارند تلاشی از سوی ما انجام بگیرد؛ اما در عین حال ما گفتیم بیائید کاری کنیم که یک نشانه‌ای از اتحاد  شیعه و  سنی را در این شهر نشان بدهیم؛ که این مسئله‌ی هفته‌ی  وحدت   ولادت نبی اکرم در دوازدهم ربیع‌الاول به روایت  اهل سنت، و در هفدهم ربیع‌الاول به روایت شیعه   آن روز به ذهن ما رسید و در  ایرانشهر آن را عمل کردیم؛ یعنی از دوازدهم تا هفدهم جشن گرفتیم.
این یک فکر عمیقی بوده است، مال امروز و دیروز نیست. ۱۳۹۰/۰۷/۲۵"

گفتنی است؛ چون روز ولادت پیامبر اكرم (ص) طبق روایات شیعه 17 ربیع الاول و طبق روایات برادران اهل سنت 12 ربیع الاول است، در 6 آذر 1360، روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به عنوان هفته وحدت در تقویم ملی کشور ثبت شد.


انتهای پیام/

شکل‌گیری اولین هفته وحدت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار