وجود 300 سازه موقت غیراستاندارد در یاسوج

شهرداری یاسوج گفت: 300 داربست و سازه موقت غیراستاندارد در یاسوج وجود دارد که به 90 درصد آنها رأی تخریب داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نستهن مقدم در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرداری یاسوج، اظهار داشت: افزون بر 900 داربست و سازه‌ موقت در این شهر بدون در نظر گرفتن تعداد سازه‌های جمعه بازار برای اموری از جمله کارواش، میوه فروشی و سمساری وجود دارند.

وی افزود: در صورت ایجاد شرایط بحرانی مانند زلزله و آتش سوزی، این نوع سازه ها سبب خسارت های جبران ناپذیری به شهر خواهد شد.

مقدم اظهار کرد: شهرداری یاسوج موظف شده است ظرف مدت یک ماه با همکاری پلیس پیشگیری و پلیس راهور و دادستان مرکز استان نسبت به جمع آوری داربست و سازه‌های موقتی که رانندگان خودروهای میوه‌ فروش احداث کرده‌اند اقدام کنند.

شهردار یاسوج بیان کرد: در منطقه‌هایی از جمله مادوان، تل خسرو و سرابتاوه تعدد این سازه‌ها بیشتر مشاهده می‌شوند.

وی عنوان کرد: این سازه‌ها در مقابل گردباد، برف و زلزله مقاومت چندانی نداشته و خسارت‌های غیر قابل جبرانی را به بار خواهند آورد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهترین راهکار در راستای پیشگیری از وجود سازه‌های موقت در شهر یاسوج اجرای احکام آرای کمیسیون ماده 100 ساخت و ساز است.

الماس گشتاسبی ابراز داشت: دستگاه‌های خدماتی و اجرایی باید نسبت به قطع خدمات از جمله برق، آب و گاز در راستای برچیدن این سازه‌ها برآیند.

بیش از 486 فرد در جمعه بازار در سازه‌های نامتعارف مشغول کسب و کار خود هستند.

هدایت اکبری رئیس شورای شهر نیز گفت: شهرداری این شهر موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کند.

وی افزود: بعضی دست فروش‌ها در این شهر اقدام به کسب به‌طور شبانه روز کرده که باید تنها در ساعت های مشخصی این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/غ

فرصت یک ماهه شهرداری یاسوج برای ساماندهی دست فروشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.