نماینده ولی فقیه در لرستان:

رسالت مهم روحانیت، هدایت دینی و سیاسی است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:هدایت اجتماعی و مرزبانی از عقاید و اخلاق و افکار مردم و با ویژه امر به معروف و نهی از منکر رسالت مهم روحانیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  آیت الله سیداحمد میرعمادی، در جلسه مجمع مشورتی روحانیون دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) بیان کرد: تردیدی نیست که که اصلاح و پیشرفت و ترقی جامعه مرهون هدایت‌های انبیا و اوصیا الهی بوده است.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت افزود: پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد تا مردم را از ظلمات به سوی نور هدایت کرده تا فرهنگ و تمدن اسلامی شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر اینکه امروز شاهد غلبه تمدن و فرهنگ اسلامی بر تمام تمدن‌ها و فرهنگ‌های اسلامی هستیم، گفت:مهمترین هدف اسلام تشکیل امت اسلامی و فرهنگ و تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که می‌فرمایند فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی در مراحل انقلاب اسلامی،نظام اسلامی،دولت اسلامی،جامعه اسلامی و امت اسلامی است، گفت: این اهداف با هدف‌های استکبار جهانی در تضاد بوده و بر همین اساس استکبار جهانی از همان ابتدای انقلاب اسلامی به مقابله با جمهوری اسلامی پرداخته است.

آیت الله میرعمادی گفت: استکبار جهانی در سال‌های پس از انقلاب با تهدید نظامی،تحریم اقتصادی،فشارهای سیاسی و استفاده از رسانه‌های ارتباطی بدنبال شکست انقلاب اسلامی ایران و تحمیل فرهنگ غربی بر فرهنگ اسلامی بوده است.

وی ادامه داد:استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار در همین راستا اسلام آمریکایی را در تقابل با اسلام ناب محمدی مطرح و ترویج داده و بدنبال ترویج اهداف و برنامه‌های خود در جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: استکبار جهانی و آمریکا بدنبال مایوس کردن مردم از نظام اسلامی،نفوذ در دل جوان‌ها و القاء شبهه،متزلزل کردن نظام خانواده و ایجاد نظام خانواده غیر متعهد،بدبینی و بدنامی روحانیت و در نتیجه حذف روحانیت است.

آیت‌الله میرعمادی به رسالت روحانیت در شرایط موجود اشاره و بیان کرد: هدایت دینی و ترویج معارف و حقایق اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از رسالت‌های مهم روحانیت در شرایط کنونی است.

وی ادامه داد: هدایت اجتماعی و مرزبانی از عقاید و اخلاق و افکار مردم و با ویژه امر به معروف و نهی از منکر دیگر رسالت مهم روحانیت است.

آیت الله میرعمادی هدایت سیاسی و بصیرت بخشی و معرفی توطئه‌ها و شیوه‌های پیچیده استکبار جهانی را از دیگر رسالت‌های مهم روحانیت برشمرد و افزود: هدایت درون سازمانی و تربیت شاگردان،تقویت حوزه‌های علمیه و جایگاه روحانیت دیگر رسالت مهم روحانیت در شرایط کنونی است.

وی افزود: مجمع مشورتی روحانیون دفتر نماینده ولی فقیه برای سیاست‌گذاری گام‌های مهمی در این راستا بر می‌دارد و نقش مهمی ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: ارائه نظر مشورتی برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و موضع گیری‌های سیاسی و تجزیه تحلیل و بررسی پیشنهادات فرهنگی برای طرح موضوع با دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌ها و اقدامات مهمی است که از سوی این مجمع صورت می گیرد.

انتهای پیام/د

هدایت سیاسی و امر به معروف و نهی از منکر رسالت مهم روحانیت در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار