۵۰ درصد درآمدهای مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد صرف پرداخت حقوق می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۵۰ چارت خالی داریم، گفت: بین ۴۰ تا ۵۰ درصد درآمدهای اختصاصی مراکز درمانی این استان هزینه پرداخت حقوق کارکنان قرادادی، شرکتی و طرحی می‌شود.

 اورنگ ایلامی صبح امروز در نشست با پزشکان متخصص شهرستان گچساران اظهار داشت: پیگیر پرداخت مطالبات پزشکان متخصص مشغول در شهرستان‌های مختلف استان هستم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه 6 ماه مطالبات پزشکان متخصص پرداخت نشده که با پیگیری‌های انجام شده منابع 3 ماه از این بدهی تامین شده است، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم 14 میلیارده تومان از بیمه سلامت، 3 میلیارد تومان تامین اجتماعی و 4 میلیارد تومان نیز اوراق خزانه جذب کنیم.

ایلامی با اشاره به اینکه کارانه پزشکان متخصص استان ماهیانه 8 میلیارد تومان است، بیان کرد: هم اکنون پزشکان متخصص بابت 6 ماه کارانه 48 میلیارد تومان طلب دارند که با پیگیری‌های انجام شده اعتبار پرداخت 3 ماه کارانه تامین شده است.

وی خواستار پیگیری مجدانه موسسات درمانی برای دریافت مطالبات از سازمان‌های بیمه گر شد و افزود: پرداختی به پزشکان برخی بیمارستان‌ها از جمله امام سجاد (ع) و شهید بهشتی یاسوج دوماه از سایر بیمارستان‌ها جلو‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 2 هزار و 550 چارت خالی داریم، ابراز کرد: بین 40 تا 50 درصد درامدهای اختصاصی مراکز درمانی این استان هزینه پرداخت حقوق کارکنان قرادادی، شرکتی و طرحی می‌شود.

ایلامی بیان کرد: در زمینه تعیین تکلیف 2500 پست خالی دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی و بهداشتی از طریق معاون وزیر بهداشت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی رایزنی لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه‌هایی که وجود دارد دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان 11 نفر عضو دارد و تصمیمات کلان دانشگاه را این گروه اتخاذ می‌کند بنابراین ما تابع قوانین و مقررات عمومی دولت نیستیم و یکسری اختیاراتی داریم که موسسات دیگر ندارند و از نظر وزارت بهداشت ما را به عنوان یک موسسه مالی مستقل می‌شناسند.

ایلامی با بیان اینکه برخی واحدهای مالی مستقل مانند بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و دانشگاه‌های مستقل داریم افزود: بیمارستان شهید رجایی یک واحد مالی مستقل است که رئیس بیمارستان و مدیر مالی آن باید در مراجع قانونی شخصا پاسخگو باشند.

وی گفت: از نظر دولت و وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها واحدهای مالی مستقل هستند که کلینیک‌ها به صورت هیئت مدیره‌ای انتخاب می‌شوند.

ایلامی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید افزود: در سال 93 اعتباری بیش از 45 هزار میلیارد تومان بودجه داشت و در سالهای 94 و 95 این اعتبار 36 هزار میلیارد تومان بود و قرار بود امسال نیز 36 هزار میلیارد تومان پرداخت کنند اما برای 6 ماهه اول امسال دولت 2800 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه شرکای ما سازمان‌های بیمه گر هستند و ما هم شاکی سازمان‌های بیمه گر هستیم، ادامه داد: تامین اجتماعی پول ما را پرداخت نمی‌کند اما پول بیمارستان ملکی خودش را پرداخت می‌کند و الان آن‌ها سه ماه حقوق عقب افتاده دارند در حالی که بیمارستان شهید بهشتی بیش از 13 ماه عقب افتادگی حقوق و کارانه دارند.

ایلامی تصریح کرد: اگر پول ندارند حقوق بیمارستان‌های خودشان هم باید عقب بیفتند و اینکه آن‌ها دو ماه عقب افتدگی حقوق داشته باشند و ما 14 ماه عدالت نیست.

انتهای پیام/غ

پرداخت نشدن 6 ماهه حقوق پزشکان متخصص استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.