هشدار مقام آلمانی درباره بازگشت زنان و کودکان داعش به آلمان

یک مقام اطلاعاتی آلمان درباره بازگشت زنان و کودکان عناصر گروه تروریستی داعش پس از شکست آن‌ها در سوریه و عراق، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی میل، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان درباره بازگشت زنان و کودکان عناصر گروه تروریستی داعش به این کشور پس از «شست و شوی مغزی» هشدار داد و گفت: «کودکانی هستند که در مناطق تحت تصرف داعش بزرگ شده‌اند و به حد زیادی با عقاید افراط گرایانه شست و شوی مغزی داده شده اند. ما در حال حاضر مراقب بازگشت زنان و فرزندانشان از مناطق تحت تصرف داعش هستیم. این یک مشکل اساسی برای ماست؛ زیرا کودکان و فرزندان آنها یک تهدید برای ما محسوب می شوند.»

او افزود: «اما همه آنهایی که از مناطق تحت تصرف داعش باز می گردند تهدید تروریستی محسوب نمی شوند. فقط باید حواسمان به این زنان باشد. برخی از این زنان که از مناطق تحت تصرف داعش به آلمان می آیند به حدی عقایدشان افراط گرایانه شده است که آنها را هم باید تروریست بنامیم.»

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان افزود: نه تنها عناصر غربی گروه تروریستی داعش، دیگر تروریست‌های این گروه هم ممکن است قصد داشته باشند به اروپا بیایند. شکست آنها در خاورمیانه به معنای پایان آنها نیست. نابودی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق به معنای ناپدید شدن این تروریست‌ها نیست. داعش در کشورهای دیگر هم وجود دارد و بسیار قدرت گرفته است. تروریست‌های داعش حتی برای حامیان خود پیام هایی را ارسال می کنند و آنها را ترغیب می کنند که از هر کجا که می توانند عملیات تروریستی انجام دهند.

آلمان حدود 1000 نفر از شهروندان خود را به دلیل پیوستن آنها به گروه وهابی داعش در سوریه و عراق از دست داده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این رقم در کل اروپا بین 10 هزار تا 15 هزار نفر است.

نگرانی ها از بازگشت این افراد به آلمان در حالی افزایش یافته است که عناصر گروه تروریستی داعش همه مناطق تحت تصرف خود را در سوریه و عراق از دست داده اند.


انتهای پیام/

هشدار مقام آلمانی درباره بازگشت داعشی‌ها به آلمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار