معاون وزارت خارجه آمریکا:

آمریکا آماده همکاری با روسیه در افغانستان است/ پاکستان هیچ اقدام جدی در مبارزه با تروریسم نکرده است

«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان، امروز (دوشنبه ۱۳ قوس) در دفتر کارش با خانم «الیس ویلز»، سرپرست معاونت وزرات امور خارجۀ آمریکا برای جنوب و مرکز آسیا دیدار و ملاقات کرد.

آمریکا آماده همکاری با روسیه در افغانستان است/ پاکستان هیچ اقدام جدی در مبارزه با تروریسم نکرده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان، امروز (دوشنبه ۱۳ قوس) در دفتر کارش با خانم «الیس ویلز»، سرپرست معاونت وزرات امور خارجۀ آمریکا برای جنوب و مرکز آسیا دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدار، رئیس اجرائی افغانستان با اشاره به سفر اخیرش به نشست شانگهای و دیدار و ملاقات با سران کشورهای منطقه گفت: کشورهای عضو شانگهای به ویژه روسیه در مبارزه با تروریسم در افغانستان و همکاری با ایالات متحده در این زمینه ابراز آمادگی کرده‌اند.

عبدالله عبدالله، از ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه خواست که در مبارزه با تروریسم در افغانستان همکاری نمایند.

رئیس اجرائی افغانستان در بخشی از صحبت‌هایش، بار دیگر بر از میان برداشتن پناهگاه‌ها و مراکز تجهیز تروریست ها تأکید کرد و گفت: از زمان اعلام استراتژی واشنگتن درباره افغانستان و جنوب آسیا تاکنون، هیچ تغییری در سیاست‌های پاکستان به میان نیامده است.

عبدالله عبدالله افزود که باید پاکستان در مبارزه با تروریسم، از میان برداشتن پناهگاه‌های هراس‌افگنان و روند گفتگوهای صلح با افغانستان همکاری صادقانه نماید.

رئیس اجرائی افغانستان به فراهم‌شدن بسترها و پیش‌نیازهای مذاکرات صلح اشاره کرد و گفت: بدون پرداختن به پایگاه‌های تروریست ها دست‌یافتن به صلح دشوار است.

عبدالله ضمن اشاره به اوضاع سیاسی در افغانستان گفت که حکومت برای برگزاری انتخابات پارلمانی در سال آینده و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019 متعهد می‌باشد.

در ادامه، سرپرست معاونت وزرات امور خارجۀ آمریکا برای جنوب و مرکز آسیا گفت کشورش آمادۀ همکاری با روسیه در مبارزه با تروریسم در افغانستان می‌باشد.

خانم الیس ویلز با اشاره به سفر وزیر دفاع آمریکا به اسلام‌آباد گفت: پاکستان نه تنها تاکنون هیچ اقدام جدی در مبارزه با تروریسم و از بین بردن مراکز تروریست ها نکرده، بل حافظ سعید، رهبر لشکر طیبه را نیز از بند آزاد کرده است.

وی گفت که ایالات متحده آمریکا خواهان تغییر در سیاست‌های پاکستان می‌باشد و این کشور باید در مبارزه با تروریسم همکاری نماید.

معاون وزارت خارجۀ آمریکا بر پابرجا بودن استراتژی ایالا متحده در قبال افغانستان و جنوب آسیا تأکید ورزید و گفت آنها خواهان تحکیم و استحکام حکومت و همچنان تسریع روند اصلاحات و برپایی انتخابات در موقع تعیین شده می‌باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.