انصاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بازنگری در تعریف رجل سیاسی ضرورت دارد

قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: رجل سیاسی شاخصه جنسیتی ندارد و ارائه تعریفی مشخص از آن ضرورت دارد.

تعریف رجل سیاسی شاخصه جنسیتی نداردغلامرضا انصاری قائم مقام حزب اتحاد ملت در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعریف دقیقی از رجل سیاسی و ابهاماتی که در این باره وجود دارد، اظهار کرد: رجل سیاسی شاخصه جنسیتی ندارد؛ چرا که تعریف رجل سیاسی به تعریف ویژگی های شخصیتی و ظرفیتی یک شخصیت سیاسی بر می‌گردد و این فرد باید توانمندی‌های تئوریک و عملی خود را در پروسه‌های زمانی مختلف منصه ظهور برساند.

وی افزود: با توجه به اینکه در اواخر دهه چهارم عمر انقلاب قرار داریم، بسیار غیرمنطقی است که هنوز جایگاه و تعریف رجل سیاسی از بعد حقوقی و شهروندی دارای ابهام است.

انصاری تأکید کرد: معتقدم که بحث رفع ابهام رجل سیاسی توسط حقوقدانان و جامعه‌شناسان مورد بررسی قرار بگیرد.

قائم مقام حزب اتحاد ملت اذعان کرد: ما به تازگی انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری را پشت سر گذاشته‌ایم، اما کماکان در فضای سیاسی کشور موضوع رجل سیاسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در راستای علمی برای آن تعریفی ارائه نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است زنان نیز می‌توانند مشمول تعریف رجل سیاسی قرار بگیرند و در وزارتخانه‌ها، معاونت‌ها و سازمان‌ها در جایگاه یکسانی با مردان حضور داشته باشند. امروز 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، اما در فضاهای مدیریتی کشور جایگاه مفعولی دارند و این امر به هیچ‌وجه پذیرفته نیست، چرا که در بسیاری از موارد خانم‌ها می‌توانند قوی‌تر از آقایان عمل کنند، لذا لازم است سمینارها و مناظره‌های مختلفی در راستای رفع ابهام و نگاه سطحی از واژه رجل سیاسی برگزار شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
امیدوارم این مشکلات رفع بشه
آخرین اخبار