کارگردان مستند «توران خانم»:

باغ کتاب آبروی تهران است و باید به پاتوق فرهنگی هنری پایتخت تبدیل شود

مجتبی میر طهماسب کارگردان مستند «توران خانم» گفت: باغ کتاب تهران سرمایه فرهنگی پایتخت است.

باغ کتاب آبروی تهران است و باید به پاتوق فرهنگی هنری پایتخت تبدیل شودبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی میر طهماسب با اشاره به ضرورت توسعه زیر ساختهای فرهنگی – اجتماعی پایتخت طی سال های اخیر، بیان داشت: اقدامات صورت گرفته در این زمینه غیر قابل انکار است و به عبارتی باغ کتاب تهران مهمترین دستاورد شهرداری تهران به شمار می آید.

وی با تاکید بر اینکه باغ کتاب تهران ظرفیت خوبی را برای کودکان و نوجوانان در خصوص یادگیری و کتابخوانی فراهم خواهد کرد، افزود: این مجموعه فرهنگی – هنری فضای برای علاقه مند کردن کودکان و نوجوانان به مقوله کتاب و کتابخوانی فراهم می کند.

کارگردان مستند «توران خانم» با تاکید بر اینکه در باغ کتاب تهران آموزش و بازی با یکدیگر تلفیق شده است تا کودکان و نوجوانان از کتاب خواندن و مطالعه لذت ببرند،گفت: مجموعه ها و بخش های جالب و دیدنی از جمله «باغ علم» مطابق با استانداردهای جهانی در این مجموعه برای کودکان و نوجوانان از سنین مختلف در نظر گرفته شده تا از این طریق آنان به مطالعه و کسب علم و دانش علاقه مند شوند.

به گفته میرطهماسب، باغ کتاب تهران، مجموعه ای است که بدون منفعت مادی و صرفا با رویکرد فرهنگی و با محوریت کتاب راه اندازی شده است و این امر جای تقدیر و تشکر از دست اندرکاران دارد.

وی در ادامه با تاکید بر توجه بیشتر به ساخت مجسمه چهره های ملی داستان های کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: باید باغ کتاب تهران تبدیل به مرکز ثقل فعالیتهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان شده و مأمنی برای گردشگری هنری پایتخت باشد.

علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست با اظهار خرسندی از اکران مستند «توران خانم» برای اولین بار در مجموعه پردیس سینمایی باغ کتاب تهران، بیان داشت: حضور چهره های فرهیخته اهالی فرهنگ و هنر در این مراسم باعث شد تا توجه این قشر تاثیر گذار به این مجموعه بیش از گذشته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت بهره برداری از این مجموعه فرهنگی و هنری را برای مردم فراهم کرد، افزود: جامعه هنری با توجه به برد تاثیرگذار خود می تواند از این فضا به نحوه احسن در راستای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی و ایجاد نشاط در میان کودکان و نوجوانان و شهروندان تهران بهره برداری کند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بچه ها در باغ کتاب می توانند مفاهیم علمی را که در کتابهای درسی می خوانند از نزدیک تجربه کنند، تصریح کرد: باغ کتاب مشوق خوبی برای کودکان در زمینه آموزش و رشد تفکر علمی در میان آنان است.

وی با بیان این مطلب که فراگیری المان های سنتی و مدرن در کنار هم یکی از نقاط قوت باغ کتاب به شمار می آید، افزود: اقدامات ارزشمند انجام شده در باغ کتاب تهران، مجموعه خوبی را برای حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان در این مکان فراهم کرده است.

جعفری افزود: باغ کتاب از ظرفیتهای بسیاری برخوردار است و می توان در قالب سازه مفاهیم مختلف علمی از جمله زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک و ...را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، باغ کتاب، پازلی ارزشمند در نگین فرهنگی پایتخت به شمار می آید و به همت جامعه هنری باید این مجموعه تبدیل به پاتوق فرهنگی و هنری شود.

غلامحسین غنی، عضو هیات مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز در ادامه با تاکید بر اینکه باغ کتاب تهران مجموعه خوبی برای معرفی چهره های ملی در کنار چهره های بین المللی برای شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان است، گفت: با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص در زمینه کودک و نوجوان می توان از این فضا به نحو مطلوب در زمینه آموزش و یادگیری بهره گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی کودکان و نوجوانان به طور یکسان از تسهیلات باغ کتاب بهره مند شوند، افزود: آشنایی با مشاهیر علمی وتلویزیونی از قابلیتهای جذاب باغ کتاب برای کودکان و نوجوانان است و امیدواریم به همت هنرمندان کارکردهای متعدد این مجموعه به شهروندان ما معرفی شود.

گفتنی است در پایان از مجتبی میر طهماسب، کارگردان مستند «توران خانم» به خاطر حسن سلیقه و توانمندی متعهدانه و مسئولانه ایشان در نمایش زندگی چهره های فرهنگی با ارائه لوحی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار