دبیر اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مراسم روز دانشجوی دانشگاه زاهدان، نشانه‌ای از فضای خفقان این روزها

گلرو گفت: مراسم سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه زاهدان به مناسبت روز دانشجو نشانه‌ای از فضای خفقان این روزهاست.

از شوی تبلیغاتی با دانشجویان در دولت یازدهم تا خفقان دولت دوازدهممحمدرضا گلرو منفرد دبیر اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در گفت و گو با حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در واکنش به حواشی برگزاری مراسم روز دانشجو با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه زاهدان عنوان کرد: رئیس جمهور در دولت یازدهم خود را نماینده گفتمان آزادی معرفی کرد در حالی‌که در دولت دوازدهم خود را در معرض انتقاد قرار نمی‌دهد.

گلرو منفرد بیان کرد: روحانی در دولت یازدهم به اتحادیه های دانشجویی، نماینده نشریات و انجمن‌های علمی صنفی چندین بار تریبون و اجازه سخنرانی داده و از این طریق خود را نماینده گفتمان آزادی معرفی کرده است.

دبیر دفتر اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه روحانی در فیلم‌های تبلیغاتی‌اش در دولت یازدهم از سخنرانی‌های دانشجویان استفاده کرد تا بتواند ادعا کند در دولتش دانشگاه، از فضای آزاد متفاوتی برخوردار است اظهار داشت: رئیس جمهور با این کار فقط به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی خود بود و به طور مثال امسال در مراسم سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه زاهدان به مناسبت  روز دانشجو شاهد بودیم که از اتحادیه‌های دانشجویی و تشکل‌های عضو این اتحادیه دعوت به عمل نیامد که این امر نشانه‌ای از فضای خفقان این روزها دارد.

دبیر اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در دانشگاه زاهدان که گفته بود "به وزیر علوم سفارش کردم تادا زودتر شكل بگيرد" خاطر نشان کرد: اینکه دولت بخواهد تشکلی دولت ساخته به اسم دانشجویان تاسیس کند امری مذموم است و این تشکل و این اتحادیه دانشجویی اگر بخواهد شکل بگیرد باید همیشه خودش را وام دار دولت  بداند.

وی با تاکید براینکه باید از دخالت دولت در دانشگاه جلوگیری شود اظهار کرد: دولت حق ندارد در دانشگاه نیروسازی کند و باید فضای دانشگاه را همانگونه که هست دیده شود.

اتحادیه دولت ساخته "تادا‌" در تاریخ نمی‌ماند

دبیر اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطر نشان کرد: تشکل‌های دانشجویی به واسطه تاثیری که در فضای جامعه دارند همیشه مورد طمع گروه های سیاسی و احزاب قرار می‌گرفتند که اوج این کار در اواخر دهه 70 بود که جریان اصلاحات، آن را انجام داد و معاون سیاسی وزارت کشور وقت، فتنه 18 تیر سال 78 را میدان داری کرد.

وی با بیان اینکه چند سالی بود که مخصوصا در دهه 80 از این فضا دور شده بودیم و تشکل ها حریت خود را پیدا کردند اظهار کرد: اما کمی بعد از ابتدای دولت یازدهم تلاش‌هایی برای تاسیس تشکل‌های دانشجویی شد که این تشکل ها از دید مقام معظم رهبری "تشکل‌های یک بار مصرف" و از دید ما "تشکل‌های دولت ساخته"  نام دارند.

وی یادآور شد: دستور دولت برای تاسیس اتحادیه تادا‌ (تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران) در تاریخ نمی‌ماند و مایه ننگ دولت و تشکل‌هایی که قصد تاسیس اتحادیه را دارند خواهد بود.

انتهای پیام/

واکنش دبیر اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی مستقل به مراسم روز دانشجوی دانشگاه زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار