توزیع سبد غذایی حمایتی در بین مادران باردار نیازمند در مراغه

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه، از توزیع یک هزار سبد غذایی حمایتی در بین مادران باردار نیازمند این شهرستان خبرداد.

توزیع سبد غذایی حمایتی در بین مادران باردار نیازمند در مراغهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمد مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه،افزود: این چهارمین سبد غذائی حمایتی در سالجاری است که بین مادران باردار نیازمند در مناطق شهری و روستایی شهرستان توزیع می شود.


وی ادامه داد: این طرح در راستای حمایت از مادران بارداری که نیاز به تامین بنیه غذائی در دوران بارداری دارند و از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند، اجرا می شود.


وی گفت: در این راستا، گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی این دانشکده با همکاری بنیاد علوی و شناسایی از طریق مراکز جامع سلامت و خانه های بهد اشت شهری و روستایی اقدام به توزیع این سبد غذائی می کند.


مجتهدی افزود: این سبد شامل مواد غذائی از جمله حبوباتی چون عدس، برنج، سویا، روغن مایع، ماکارونی و مرغ است.


تغذیه مناسب و سالم در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، از این رو دریافت کافی منابع غذائی حاوی ویتامین ها، املاح و مواد مغذی در تامین نیازهای غذائی مادر باردار و همچنین رشد و تکامل جنین نقش بسزائی دارد.


14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.


شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

انتهای پیام/خ

 

توزیع یک هزار سبد غذایی حمایتی در بین مادران باردار نیازمند درمراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار