آغاز برداشت هویج در سلماس

مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت:کار برداشت هویج از زمین‌های زراعی زیر کشت این محصول در سطح شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از هزارتن هویج در این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قادر علی پور مدیر جهاد کشاورزی سلماس با اشاره به این که امسال بیش از ۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول هویج رفته است و عملکرد تولید این محصول ۵۰ تن در هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از هزارتن هویج در این شهرستان تولید شود.
وی به برنامه‌های این مدیریت در جهت افزایش تولید هویج در واحد سطح اشاره و اظهارکرد: نظارت بر نحوه آماده سازی، حفاظت خاک، استفاده از بذر‌های گواهی شده و نیز استفاده بهینه از آب از جمله طرح‌های اجرایی جهاد کشاورزی سلماس برای افزایش بازده این محصول در سال زراعی جاری بوده است.
علی‌پور با بیان این که شهرستان سلماس قطب اول تولید هویج در آذربایجان غربی است، نبود صنایع تبدیلی و نیز پایین بودن قیمت هویج را از جمله مشکلات هویج‌کاران منطقه عنوان کرد.
وی ادامه داد: این محصول به دو نوع فرنگی و بومی به عنوان کشت دوم بعد از برداشت گندم و جو کشت شده و همه ساله از اواخر آبان ماه برداشت آن در سلماس شروع می‌شود و به طور عمده بیشترین سطح زیر کشت این محصول در مزارع روستا‌های حمزه کندی و صدقیان این شهرستان است.
این مسئول تصریح کرد: محصول هویج که یکی از مواد مغذی و سرشار از انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی است به صورت تازه خوی، مربا، حلوا و همراه با انواع غذا‌های پخته شده و سالاد به مصرف می‌رسد.
هویج سرشار از انواع ویتامین‌ها بوده و حاوی کلسیم، پتاسیم، سدیم است و خوردن آن پوست را لطیف و نرم کرده و استفاده از آب هویج نه تنها در افزایش بینایی چشم تاثیر داشته بلکه بر دستگاه گوارش نیز اثر فراوان دارد.
 
انتهای پیام/ن.م
 

بیش از هزار تن هویج در سلماس برداشت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.