برگزاری جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش

سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاهِ کل گراش از ۱۵ آذرماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی رنجبر معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل در شهرستان گراش در ۳ قالب داستانی، مستند و تجربه‌گرا ۱۵ تا ۱۷ آذرماه برگزار و فیلم‌ها در ۸ نوبت اکران در ۲ روز نخست جشنواره اکران می‌شود.

وی افزود: در اکران نخست فیلم‌های گودال در قالب داستانی از شیراز، مردی که هرگز نبود در قالب داستانی از کرمان، آناباس در قالب تجربه‌گرا از فسا و شکوه زاگرس در قالب مستند از شیراز اکران می‌شود و اکران دوم شامل خاکسترنشین در قالب داستانی از شیراز، سوت در قالب تجربه‌گرا از اندیمشک، آثار عجم در قالب مستند از رفسنجان، آن سوی جاده در قالب داستانی از شهرکرد و دارک در قالب داستانی از کرمان می‌شود.

رنجبر ادامه داد: اکران سوم شامل آیین باران در قالب مستند از بندرعباس، دوستک در قالب داستانی از نورآباد، بایداق در قالب مستند از شیراز، باگ در قالب داستانی از گراش می‌شود و در اکران چهارم یک آن در قالب تجربی از شیراز، سه منهای یک مساوی چهار در قالب داستانی از گراش، همسنگر در قالب داستانی از آبادان، در گذشته در قالب داستانی از شیراز، صبح روسیاه در قالب داستانی از ریگ و پل سیاه در قالب مستند از اهواز پخش می‌شود.

وی اظهار داشت: حیاتی در قالب مستند از بوشهر، ایپدمی در قالب داستانی از شیراز، اهل ماتم در قالب داستانی از شیراز، قفس در قالب داستانی از شیراز و اسلام‌آباد در قالب مستند از قیروکارزین در اکران پنجم قرار دارند و در ادامه اکران فیلم‌ها در اکران ششم آن روز که آسمان را نامی نبود در قالب داستانی از شیراز، سایه‌ها در قالب داستانی از دزفول، بازگشت در قالب مستند از لامرد و هیچ کس تو را به خاطر نمی‌آورد در قالب داستانی از شیراز پخش می‌شود.

رنجبر بیان کرد: اکران هفتم شامل عروس بلوط در قالب مستند از یاسوج، نگایتو پوزتیو در قالب تجربه‌گرا از شیراز، آغاز یک پایان در قالب داستانی از اهواز، تشریفات خصوصی در قالب مستند از نورآباد و آخر هفته در قالب داستانی از شیراز می‌شود و در نهایت در اکران هشتم جوجه پر در قالب داستانی از شهرکرد، آذینی در قالب مستند از بندرعباس، او یک دشمن بود در قالب داستانی از گراش، چهار دقیقه سکوت در قالب تجربه‌گرا از اندیمشک، کهنمویی ساعت ۷۲۰ در قالب مستند از بوشهر و آریو والیبال در قالب داستانی از رفسنجان قرار گرفته است.

وی گفت: در روز‌های برگزاری جشنواره نیز ۳ کارگاه با عناوین بازیگری و لوکیشن در سینمای کوتاه، از ایده تا کارگردانی در سینمای مستقل و شیوه‌های فیلمسازی ارزان در سینمای مستقل برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: از ۲۹۱ اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، ۳۹ فیلم (۱۲ فیلم مستند، ۲۱ فیلم کوتاه داستانی و ۶ فیلم کوتاه تجربه‌گرا) برای رقابت در بخش اصلی پذیرفته شده است.

رنجبر گفت: برای نخستین بار فیلمسازان ٨ استان یعنی استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در جشنواره گراش حضور دارند.

این جشنواره سال ۸۱ در سطح شهر گراش آغاز به کار کرده که سال ۸۶ در سطح استانی ارتقا یافت و سال ۹۰ به صورت منطقه‌ای برگزار شد.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار