سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

بروز مشکلات زنجیره‌ای با بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها/کاهش میزان مواد مضر در مواد غذایی

حریرچی از بروز مشکلات زنجیره‌ای در حوزه سلامت با بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها خبر داد.

بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها سبب بروز مشکلات زنجیره‌ای در حوزه سلامت/ نصب چراغ راهنمای تغذیه بر روی محصولات مواد غذاییایرج حریر‌چی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی و قانون بودجه سال 96 که منطبق با سیاست‌های کلی سلامت و بهداشت است، توصیه اکید‌ی بر حمایت بیمه‌ای از داروهای مختلف شده است.

وی بیان کرد: در برهه ای از زمان در سراسر کشور قطره آهن و ویتامین D به مقدار کافی حتی در خانه‌های بهداشت وجود نداشت که نتیجه آن کم‌خونی و حتی پوکی استخوان گریبانگیر زنان و به خصوص دختران در آینده می‌شد.

 ضرورت نصب چراغ راهنمای تغذیه بر مواد غذایی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ساخت تخت‌های بیمارستانی ایمن جدید هزینه‌هایش کمتر از بازسازی و یا مقاوم سازی بیمارستان‌های کشور و به ویژه در کلان‌شهرهاست، به طوریکه 24 هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است.

حریر‌چی با اشاره به اینکه بدهی سازمان‌های بیمه‌گر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را در آینده دچار مشکل می‌کند، اظهار کرد: بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها باعث تاخیر در پرداخت کارانه‌ کارکنان حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شود و بیمارستان‌ها نیز نمی‌توانند طلب شرکت‌های پخش دارویی و یا تجهیزات پزشکی را بدهند و این مسئله باعث ایجاد یک زنجیره مشکلات و مسائل در حوزه سلامت می‌شود.

حریرچی‌ یادآور شد: چراغ راهنمای تغذیه و برچسب اصالت کالا بر روی محصولات خارجی لزوما باید نصب شود و خوشبختانه امروزه با کمک سازمان‌های زیر‌بط میزان مواد مضر مانند نمک و شکر در مواد غذایی کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار