تعرفه و ارز تخصیصی انواع کاغذ تغییر نمی‌کند

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تعرفه انواع کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه تا پایان سال همچنان مطابق روال قبل است.

تعرفه و ارز تخصیصی انواع کاغذ تغییر نمی‌کند

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، محمد رضا کلامی با تأکید بر ضرورت‌های زنجیره تأمین انواع کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه تصریح کرد: این موضوع باید با اولویت مدیریت آرامش بازار و با اتخاذ رفتارهای حرفه‌ای و تخصصی در جهت تعدیل اثرات قیمت‌های جهانی کاغذ و نهاده‌های تولید انجام گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور دستگاه‌های ذیربط و تشکل‌های تولیدی و مصرف‌کننده در حوزه زنجیره ارزش کاغذ در 12 آذرماه، افزود: در این جلسه مقرر شد ضمن حمایت اصولی از تولیدات داخلی و مصرف‌کنندگان عمده در حوزه های فرهنگی و آموزشی تعرفه انواع کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه تا پایان سال همچنان مطابق روال قبل (5درصد ثابت) لحاظ شود و افزایش داده نشود.

کلامی با اعلام اینکه ارز تخصیصی جهت انواع کاغذ رول و شیت (چاپ و تحریر و روزنامه) تا اطلاع ثانونی بدون تغییر، مبادله‌ای و با اولویت، تأمین می‌شود، گفت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد مزیت تولید کاغذ برای کارخانجات مربوطه پیشنهاد حذف ارزش افزوده برای مواد اولیه تولید کاغذ (خمیرکاغذ، چوب، باگاس، مواد شیمیایی) که در لایحه پیشنهادی مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت به مجلس ارسال شده است با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر نوسازی و ارتقای کیفیت تولید به منظور دستیابی به آخرین تکنیک‌های صنعتی تولید با هدف عرضه تولیدات رقابتی با محصولات جهانی، بیان کرد: سند 4 ساله زنجیره تأمین کاغذ با اولویت مدیریت آرامش بازار با اتخاذ رفتارهای حرفه‌ای و تخصصی به صورت برنامه‌های اجرایی متأثر از فرآیند زنجیره تأمین تنظیم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار