رئیس مرکز مدیریت حوادث بوشهر:

توسعه آموزش برای کاهش خطرات حوادث طبیعی در استان بوشهر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر بر لزوم توسعه آموزش برای کاهش خطرات حوادث طبیعی در استان بوشهر تاکید کرد.

توسعه آموزش برای کاهش خطرات حوادث طبیعی در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرحیم دادجو  اظهار داشت: ساختن جامعه آماده و به روز شدن اطلاعات عمومی در مورد نحوه صحیح برخورد با حوادث پیش‌بینی نشده مثل زلزله، سیل و ... که با توجه به تغییرات اقلیمی در سراسر جهان مسئله مهمی است که جز آموزش راه دیگری ندارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر افزود: بهترین زمان برای آموزش مقاطع تحصیلی بخصوص پیش دبستانی و دبستان است که بچه‌ها با بازی و تمرین یادگیری خوبی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: از آنجایی که با درخواست مکرر مدارس برای برپایی مانور زلزله روبرو بودیم، امسال مانور زلزله در حدود یک هفته برنامه‌ریزی و در مقاطع مختلف با مشارکت واحد عملیات اورژانس، کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه، EOC و واحد آموزش فوریت‌های پزشکی اجرا شد.

دادجو افزود: از روز هشتم آذر که به عنوان روز مانور سراسری زلزله در سطح کشور معرفی شده است تا به امروز در بیش از ۱۰ مدرسه در مقاطع مختلف دبستان، راهنمایی و دبیرستان از شهر بوشهر مانور زلزله اجرا شده است.

وی ادامه داد: در روز مقرر مدرسه تیزهوشان دخترانه بوشهر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش مانور آمادگی مدارس در برخورد با زلزله رسما آغاز شد و تیم‌های عملیاتی اورزانس ۱۱۵ در آن مشارکت فعال داشتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث بوشهر بیان کرد: در سناریوی طراحی شده اورژانس ۱۱۵ در کنار سایر سازمان‌های امدادی از جمله آتش نشانی و هلال احمر در امداد و نجات و انتقال مصدومین به مراکز درمانی نقشی را به عهده گرفته بود که با مداخله تیم‌های عملیاتی این مهم محقق شد.

وی به نفش کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل در مدیریت بحران و مواقع غیر معمول اشاره کرد و افزود: با توجه به تکرار مرتب واقعه زلزله در سطح کشور اقبال عمومی برای دانستن نکات مهم و ضروری در مواقع این رخداد و نیز اقدامات مهم و حیاتی در این زمان، بیشتر شده است.

انتهای پیام/پ

آموزش جهت کاهش خطرات حوادث طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.