راه اندازی بزرگترین مرکز عرضه تولیدات خراسان درکشور عمان

رییس خانه صنعت معدن وتجارت خراسان رضوی گفت:بزرگترین مرکز عرضه تولیدات خراسان درکشور عمان راه اندازی میشود

راه اندازی بزرگترین مرکز عرضه تولیدات خراسان درکشور عمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید حسن حسینی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این مرکز عرضه درمجتمعی به وسعت پنج هزارمتر راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به روابط خوب اقتصادی ایران و عمان بیان کرد: برای رونق صادرات استان، باید ضمن حفظ بازار‌های سنتی صادراتی به سمت بازار‌های جدید حرکت کنیم، از اینرو قطر، عراق، عمان و روسیه کشور‌های هدف خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی برای توسعه تجارت در نظر گرفته شده است.

رییس خانه صنعت معدن وتجارت خراسان رضوی ادامه داد: در این خصوص و پس از مطالعات و مذاکرات لازم بستر مناسبی برای ایجاد مراکز عرضه کالا‌های استان در کشور‌های هدف مهیا شده است.

حسینی بابیان این که درشرایط رکود حاکم براقتصاد کشور، صادرات صنعتی تنها راه برون رفت از وضعیت موجود است، گفت:: عمان می‌تواند ما را به یک بازار مصرف ۵٠٠ میلیون نفره متصل کند.

وی با اشاره به استقبال دولت عمان از فعالان اقتصادی ایران بویژه خراسان رضوی بیان کرد:پیشینه روابط سیاسی مثبت وپایدار، علاقمندی مردم عمان به ایرانیان وتولیدات ایرانی پشتوانه خوبی برای این موفقیت است.

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی نیز در این‌نشست‌گفت: در طرح غربالگری واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی تاکنون مزیت‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی ۶۰۰ واحد استانی در حوزه‌های تولید و صادرات محصول شناسایی شده و بیشترین مصارف عمان در صنایعی همچون ساختمان، غذایی، پلیمری و شیمیایی بوده است.

فیروز ابراهیمی افزود: بحث تجارت یکی از مهمترین مباحث اقتصادی بوده و در حال حاضر مشکلات زیادی ایجاد کرده و امیدواریم که اصلاح قانون تجارت در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی بیان‌کرد: بانک سحا عمان با ۱۶ بانک ایرانی همکاری دارد و این همکاری‌های مالی و ارزی به‌خوبی در حال انجام است و تحریم‌ها در این رابطه اثری نداشته است.

ابراهیمی گفت:سالانه ۵ درصد قدرت خرید مردم کاهش یافته و در بازه زمانی ۱۵ ساله سال‌های ۸۰ تا ۹۵ در مجموع این عدد به ۷۵ درصد رسیده و با این روند نباید انتظاری در مسیر رشد و توسعه داشته باشیم.

 
انتهای پیام//ف.ف
 

نشست خبری رییس خانه صنعت معدن وتجارت خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.