کد خبر: ۶۳۴۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

با ایجاد استارت آپ‌ها در بخش فروش محصولات کشاورزی، خدمات بهتری به مشتریان ارائه می‌شود اما تاکنون توفیقی در شکل گیری آن در این حوزه نداشته ایم.

جای خالی استارت آپ های کشاورزی در کشوربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور به شمار می رود که از نظر ایجاد اشتغال و تامین امنیت غذایی از جایگاه ویژه ای برخودار است.

براین اساس ایجاد استارت آپ ها و استفاده از فناوری های نوین در بخش فروش محصولات کشاورزی و دامپروری با حذف واسطه ها و دلالان در شبکه توزیع می تواند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهد که تاکنون توفیقی در شکل گیری آن در حوزه کشاورزی نداشته ایم.

البته ناگفته نماند که وزیر جهاد کشاورزی با معاون فناوری رییس جمهور و وزارت ارتباطات همکاری هایی در این زمینه آغاز کردند، چرا که ایجاد زنجیره تولید از مزرعه تا سفره واقعیتی غیرقابل انکار در جهان است.

 عنایت الله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به ضرورت ایجاد زنجیره محصولات کشاورزی اظهار کرد: در شرایط کنونی، مابه التفاوت قیمت محصول از تولیدکننده تا بازار حداقل 2 تا 3 هزار تومان است که با ایجاد زنجیره و حذف واسطه ها و دلالان از شبکه توزیع، محصولات کشاورزی و پروتئینی با قیمت های ارزان تری به دست مصرف کننده می رسد.

 وی افزود: استفاده از استارت آپ ها و فناوری های نوین در عرصه محصولات کشاورزی و دامداری از جمله مواردی است که در جهت کنترل شبکه بازار باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

بیابانی با اشاره به اینکه نوسان قیمت کالاها ناشی از یک زنجیره انحصارگر در بازار است، گفت: ایجاد زنجیره تولید عرضه محصولات کشاورزی در جهت توزیع کالا با نرخ های ارزان تر مستلزم به کارگیری سازو کارهای مناسب و عزم ملی است.

قائم مقام خانه کشاورز ادامه داد: با توجه به آنکه غرفه های میدان میوه و تره بار در سطح شهر اقدام به عرضه محصولات مختلف کشاورزی با قیمت های کمتر از بازار می کنند، از این رو برای دسترسی تمامی آحاد جامعه بدیهی است که تعداد این غرفه ها باید در سطح شهر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه عزم ملی تنها راهکار مقابله با گران فروشی است، بیان کرد: با وجود اختلاف فاحش قیمت از مزرعه تا سفره انتظار می رود که دولت با سرمایه گذاری لازم در ایجاد زنجیره های مختلف، دست دلالان در عرضه محصولات را کوتاه کند.

استارت آپ ها  عاملی مهم در کنترل قیمت محصولات کشاورزی

مسعود اسدی رییس تشکل های بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت: اعمال مدیریت صحیح در ایجاد زنجیره تولید و استارت آپ ها تاثیر بسزایی در کنترل قیمت محصولات کشاورزی در بازار دارد.

وی افزود: کشورهای موفق در بخش کشاورزی با ایجاد زنجیره کامل و حذف واسطه ها توانستند اقدام به عرضه مستقیم محصولات از مزرعه به بازار کنند، در حالیکه در کشور بیشترین سود عاید واسطه ها و دلالان می شود.

اسدی با اشاره به اینکه دولت نسبت به ایجاد زنجیره های مختلف بخش کشاورزی باید نگاه ویژه ای داشته باشد، بیان کرد: ایجاد فناوری های نوین در عرصه محصولات مختلف کشاورزی مستلزم همکاری دستگاه های مختلف است، چراکه انجام این کار به تنهایی توسط وزارت جهاد کشاورزی با کندی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر