کشت زعفران در روستای دیل گچساران

محصول زعفران به صورت آزمایشی در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع در روستای دیل گچساران کشت شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گچساران در بازدید از مزرعه کشت زعفران در روستای دیل از توابع این شهرستان گفت: کشت زعفران راهی هموار برای تحقق اقتصاد مقاومتی است تا بتواند به زندگی کشاورزان رونق ببخشد.

سرهنگ علی اصغر نورایی نسب با بیان اینکه به دنبال تغییر کشت برخی محصولات کشاورزی در برخی از روستا‌ها هستیم افزود: در این راستا از محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند حمایت می‌کنیم.

وی گفت: محصول زعفران آب بسیار کمی مصرف می‌کند و نیز دارای سود اقتصادی بسیار بالایی است برای اولین بار و به صورت آزمایشی در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع در روستای دیل کشت شده است.

نورایی نسب بیان کرد: محصول زعفران به عنوان یکی از گران‌ترین محصولات کشاورزی با درآمدزایی بالا نسبت به دیگر تولیدات کشاورزی، نقش بسیار مهمی در معیشت خانوار‌های روستایی ایفا خواهد کرد که از این ظرفیت برای جهش اقتصادی و قرارگرفتن در مسیر توسعه بهره برد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: زعفران از محصولات بسیار ارزشمند با سود دهی بسیار خوبی است این محصول ازنظر نیاز آبی به یک یا دو مرحله آبیاری نیاز دارد و می‌تواند در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای جوانان نیز درآمدزایی خوبی به ارمغان آورد.

 انتهای پیام/غ

راهی هموار برای تحقق اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.