مردم آلمان، آمریکا را بیشتر از هر کشور دیگری خطرناک می‌دانند

جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته در آلمان نشان می‌دهد مردم این کشور، آمریکا را خطرناک‌تر از کره شمالی، روسیه و یا ترکیه می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بنیاد «کوربر» در آلمان به تازگی نظرسنجی انجام داده و به موجب آن فهرستی از نگرانی سیاست‌های خارجی این کشور تهیه کرده است. طبق این نظرسنجی، بیشترین نگرانی مردم آلمان، مهاجران این کشور است. ۲۶ درصد از آلمانی‌ها نسبت به چگونه کنار آمدن با موج پناهجویان عمیقا ابراز نگرانی کرده اند.

پس از آن، ارتباط آلمان با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، و اساسا نحوه تعامل با آمریکا در رتبه دوم نگرانی‌های مردم آلمان قرار دارد. ۱۹ درصد از شهروندان آلمانی معتقدند آمریکا یک چالش اساسی برای کشور آن‌ها است. پس از آمریکا، ترکیه با ۱۷ درصد، کره شمالی با ۱۰ درصد و روسیه با ۸ درصد در رتبه‌های بعدی نگرانی‌های مردم آلمان قرار دارند.

از زمانی که ترامپ وارد کاخ سفید شده، چالش‌های فراوانی که به راه انداخته است، مانند خارج شدن از توافق آب و هوایی پاریس، خودداری از تایید توافق هسته‌ای ایران، انتقاد از مازاد تجاری آلمان و اجتناب از همکاری با ائتلاف ناتو، که تمام این موارد بر حجم نگرانی مردم آلمان نیز افزوده است.

نگرانی آلمانی‌ها از ترامپ به سطحی رسید که «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، در ماه‌های نخست سال جاری میلادی گفته بود احتمالا برلین نمی‌تواند در آینده به آمریکا اعتماد کند. او همچنین از دوستان اروپایی خواست سرنوشتشان را در دستان خود بگیرند.

نظرسنجی دیگری در ماه اکتبر انجام شده بود که در آن ۵۶ درصد از آلمانی‌ها اعلام کرده بودند برقراری ارتباط با آمریکا را «بد» و یا «خیلی بد» می‌دانند.

 در بخش دیگری از نظرسنجی بنیاد «کوربر» به بی میلی مردم آلمان درباره دخالت‌های مکرر در چالش‌های بین المللی توجه شده است. برخلاف آنکه مرکل تمایل دارد در عرصه بین الملل نقش فعال تری ایفا کند، ۵۲ درصد از مردم آلمان معتقدند برلین باید به دوران سیاست‌های پس از جنگ که در آن خویشتن داری بیشتری بود، باز گردد.

 انتهای پیام/

آلمانی‌ها آمریکا را بزرگترین تهدید می‌دانند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار