انجام تست اچ.آی.وی در اتوبوس خدمات سلامت همدان

کارشناس برنامه اچ.آی.وی (ایدز) مرکز بهداشت همدان از تست رایگان اچ.آی.وی در اتوبوس های خدمات سلامت در استان خبر داد.

تست اچ.آی.وی در اتوبوس خدمات سلامت همدان انجام می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مریم جعفری کارشناس برنامه اچ.آی.وی(ایدز) مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه 2 دستگاه اتوبوس با تجهیزات کامل برای انجام تست اچ.آی.وی و ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: یک اتوبوس خدمات سلامت در میدان آرامگاه بوعلی سینا شهر همدان مستقر شده و اقدام به انجام لحظه ای تست اچ.آی.وی از متقاضیان می کند، همچنین کارشناسان مستقر در یک دستگاه اتوبوس سیار نیز این آزمایش ها را انجام می دهند.

کارشناس برنامه اچ.آی.وی(ایدز) مرکز بهداشت همدان تاکید کرد: هدف از حضور کارشناسان در اتوبوس خدمات سلامت، بیماریابی نیست بلکه بیشتر مشاوره و معرفی مراکز بهداشتی تست رایگان اچ.آی.وی ایدز است.

جعفری بیان کرد: البته در صورت درخواست متقاضی تست اچ.آی.وی در داخل اتوبوس خدمات نوین سلامت نیز انجام می شود.

وی اظهار کرد: 49 مرکز و پایگاه شامل 40 مرکز بهداشتی و درمانی، سه بیمارستان، چهار مرکز گذری کاهش آسیب (دی آی سی) و یک مرکز متادون تراپی در طول سال اقدام به تست رایگان اچ.آی.وی می کنند.

کارشناس برنامه اچ.آی.وی(ایدز) مرکز بهداشت همدان اظهار کرد: هر بیمار مبتلا به اچ.آی.وی 16 هزار دلار بر دولت هزینه تحمیل می کند با این وجود از مرحله شناسایی تا درمان اچ.آی.وی همه خدمات رایگان است.

جعفری در واکنش به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر نبود تجهیزات در اتوبوس های خدمات نوین سلامت برای انجام تست اچ.آی.وی این موضوع را نادرست خواند و گفت: برای مدت کوتاهی به علت دسترسی نداشتن همکاران به کیت های تست اچ.آی.وی انجام آزمایش ها کند شد اما این مشکل در کمترین زمان رفع شد.

وی افزود: تاکنون بیش از یک هزار نفر با حضور در اتوبوس های خدمات نوین سلامت، مشاوره دریافت کرده اند و بیش از 500 نفر تست رایگان اچ.آی.وی انجام گرفته است.

انتهای پیام/ب

هشتم تا چهاردهم آذر ماه هفته ایدز نامگذاری شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.