باز سازی در دوران رکود فوتبال انزلی؛

سکو های ورزشگاه تختی در سکوت کامل قرار گرفت

با شروع بازسازی ورزشگاه تختی بندر انزلی این ورزشگاه تا بازسازی کامل پذیرای هواداران فوتبال نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرانجام پس از سال ها طرح بازسازی یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های کشور آغاز شد تایکی از بزرگترین معضلات فوتبال شهر انزلی و استان گیلان بر طرف شود.ورزشگاه تختی انزلی که یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های کشور محسوب می شود 55 سال قدمت دارد و تاکنون بازیکنان بزرگی را برای فوتبال ایران پرورش داده است. با این حال این ورزشگاه مدتی بود که با مشکلات زیادی رو به رو شده بود و به یکی از معضلات اصلی فوتبال دوستان و فوتبالیست های انزلی تبدیل شده بود.

فرسودگی جایگاه تماشاگران  این ورزشگاه ، نبود امکانات کافی و وسایل جانبی ، نا مناسب بودن وضعیت چمن ، قرار گرفتن در یک منطقه باران زا و استفاده چند تیم مختلف در رده ها و گروه های مختلف از این ورزشگاه باعث شده بود تا در چند وقت گذشته استفاده از بسیاری از امکانات آن امکان پذیر نباشد.

انزلی چی ها در سال های گذشته بار ها نسبت به وضعیت این ورزشگاه معترض بودند و خواستار آن بودند تا به شرایط این ورزشگاه رسیدگی شود. همچنین چندی پیش برخی کارشناسان اعلام داشتند که استفاده از این ورزشگاه خطر ناک است و ممکن است حادثه آفرین شود. همین مسئله باعث شد تا از حضور تماشاگران در برخی قسمت ها جلو گیری شود و سرانجام با پیگیری مسئولان شهر انزلی و استان گیلان دستور تخریب و بازسازی این ورزشگاه صاد شد.

وضعیت جایگاه تماشاگران این ورزشگاه به قدری خطرناک بود که در زمان تخریب و با کوچک ترین ضربه جایگاه تخریب شد.

اما یکی دیگر از مشکلات این ورزشگاه وضعیت چمن آن بود انزلی که یکی از شهر های باران زا کشور است در سال های گذشته و با شروع بارندگی همواره شاهد مشکل در برگزاری بازی در  ورزشگاه تختی بود. با این حال گفته شده که مسئولان برای وضعی این چمن هم پیگیر هستند.

البته چند سال پیش و زمانی که منطقه آزاد حامی باشگاه ملوان بود تغییرات اساسی در چمن این ورزشگاه صورت گرفته بود و بذر جدیدی در آن کاشته شده بود که کیفیت بالایی داشت. اما در سال های گذشته برای حفظ و نگه داری این چمن فعالیت چندانی صورت نگرفت و همین مسئله باعث شد که با رشد علف های هرز مخصوصا در فصل بهار و تابستان چمن با مشکل رو به رو شود و حالا بار دیگر چمن های این ورزشگاه هم خواهان توجه ویژه تری است.

محمود رمضانی پور رئیس هیات فوتبال شهرانزلی در خصوص این تغییرات گفت: سرانجام با پیگیری های صورت گرفته نماینده مردم انزلی ، مسئولان شهر و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان کار تخریب و بازسازی ورزشگاه تختی انزلی آغاز شده است. هم اکنون پیمانکاران این پروژه مشخص شده اند و کار تخریب جایگاه های شمال غربی و شرقی برای بازسازی آغاز شده است.

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا با بازسازی این ورزشگاه جایگاه آن هم بیشتر می شود یا خیر بیان داشت: به احتمال زیاد 8700 صندلی موجود در ورزشگاه به 15 هزار نفر برسد و تقریبا ظرفیت آن دو برابر شود. البته پیش از این پیش بینی جایگاه های بیشتری شده بود اما به دلیل نبود فضای کافی در اطرف ورزشگاه و وجود سازه های مختلف در کنار آن نتوانستیم برای جایگاه بیشتر برنامه ریزی کنیم.

رئیس هیات فوتبال شهر انزلی در پایان و درباره وضعیت چمن این ورزشگاه هم گفت: اولویت ما در حال حاضر ساخت دوباره سکو ها است اما تلاش می کنیم تا با هماهنگی باشگاه ملوان و وزارت ورزش و جوانان به وضعیت چمن هم رسیدگی کنیم.

انتهای پیام /

استارت بازسازی یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار