فوت ۷۷ نفر بر اثر اعتیاد در سیستان و بلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷ نفر در هفت ماهه نخست امسال بر اثر اعتیاد در استان جان خود را از دست دادند.

فوت ۷۷ نفر بر اثر اعتیاد در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان   اظهارداشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تلفات اعتیاد ۴۹ نفر بود، ۵۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عبدی  افزود: ۶۲ نفر از فوت شدگان بر اثر مصرف مواد مخدر و مواد محرک در سیستان و بلوچستان در این مدت مرد و ۱۵ نفر زن بودند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که آمار مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در هفت ماهه نخست سال گذشته ۴۳ نفر و زنان ۶ نفر در استان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت شهرستان‌های زاهدان با ۶۰ نفر، ایرانشهر با هشت نفر و چابهار با پنج نفر بیشترین آمار تلفات فوتی اعتیاد را در استان داشتند.

عبدی افزود: در این مدت از کل تلفات اعتیاد ۷۳ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و چهار نفر بر اثر مصرف مواد محرک در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت بیشترین آمار مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر با ۲۴ فوتی در تیر ماه و کمترین آن با چهار فوتی در مهر ماه ثبت شده است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور)، ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار